ervaring met rustigmakende kruidenmengsels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

ervaring met rustigmakende kruidenmengsels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:26

zijn er hier mensen met (positieve of negatieve) ervaringen met kruidentoevoegingen voor paarden? met name op basis van valeriaan (wendall's kruidenmengsel bv.)? werkt het uberhaupt, wordt het paard er (te) sloom van, is het minder schrikachtig enz.
ben benieuwd, want die valeriaan wordt toch wel veel verkocht lijkt me.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:56

Heb het bij mijn vorige paard geprobeerd (mengsel van de Paardendrogist naam weet ik niet meer precies). Dit hielp bij hem niet goed - ik merkte er eigenlijk weinig van helaas. Je zou evt. kunnen proberen of je hem wat kamille kunt geven of bijv. Bach Bloesem (Rescue Remedy) - hier hebben een paar stalgenootjes goede ervaring mee (en is ook niet zo prijzig).

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:46

ik heb mijn paard vroeger op placid mix gehad.In de winter als ie niet in de wei kwam.Hij wordt niet in ene rustig en schrikt ook nog gewoon.Alleen het allerergste gaat er net af.Ik mijn geval betekende het dat ik er gelijk op kon en hem niet eerst hoefde te longeren.Maar je krijgt niet in ene een rustig paard.Ik was er tevreden over.Mijn paard is inmiddels 10 jaar en is rustiger geworden,dus nu hoeft het niet meer.
Ik kocht dat destijds bij jordans hippo.Het is van dodson&horoll.Zit inderdaad o.a valeriaan en kamille in.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 04:59

Ik heb ervaring met Nervo. Het paard reageerde zoals beschreven, werd rustiger maar niet sloom. Het voordeel is dat het echt gedraagde bloemetjes zijn, wat ze ook nog lekker vinden!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 07:43

ik heb net iets besteld bij de paardendrogist, de mijne is erg schrikkerig. Ik hoop dat het helpt.........

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 13:21

smurf schreef:
ik heb net iets besteld bij de paardendrogist, de mijne is erg schrikkerig. Ik hoop dat het helpt.........


ha, smurf, de reaktie van jouw knollie Haha! hierop zou me wel interesseren, omdat ik ook al een beetje een beeld heb over hoe hij tegen de dingen aankijkt!
kom je binnenkort nog een keer met een verslagje? (bv:' moritz, de perfekte noriker' of zo? Haha! Knipoog )

maar, alle bokkers die al hebben gereageerd: het lijkt me uit jullie reaktie dus wel dat je die kruiden dan continu door moet geven over een hele periode dan, niet dat je een paar dagen op voorhand hem eventjes wat 'bijregelt'?

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:36

als ie er net zo op reageert als ik op de rescue druppels van Bach reageerde, krijg je wel een berichtje uit het ziekenhuis binnenkort, ik ben helemaal geflipt op die druppels namelijk!


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 14:18

smurf schreef:
als ie er net zo op reageert als ik op de rescue druppels van Bach reageerde, krijg je wel een berichtje uit het ziekenhuis binnenkort, ik ben helemaal geflipt op die druppels namelijk!


aaahhhhh, dat meen je niet!!! zeggen we maar dat het altijd de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen Haha! Knipoog !

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:42

mijn oude instructrice had ook een middeltje van de paardendrogist en werkt totaal niet zal denk ik per paard verschillen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers