Zijn Kentucky rijbroeken hun geld waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Zijn Kentucky rijbroeken hun geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 21:24

Ik heb dus een hele mooie Kentucky rijbroek gezien, en ook gepast. Het was echt zo'n kwijlbroek Haha! Kwijl
Maar ja, de prijs, zo'n 170 euro Boos! Dus toch maar laten hangen.
Ik doe ook lang met goedkopere broeken Knipoog en eigenlijk koop ik altijd een broek van Horka, dan weet ik wat ik heb.

Maar zijn Kentucky broeken hun geld waard? Gaan ze lang mee en pluizen ze niet? vervormen ze ook niet (rek, krimp, enz)?


Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:36

IK ben ook wel benieud naar het antwoord!:D

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:51

ehm....... naar mijn inziens............. NEE!!
Het zijn wel hele fijne broeken, ma o zo snel stuk. Heb mijn eurostar final al jaren. Heeft zelfs valparijen met paard en brommer overleefd. De kentucky ben ik eerst met de ene knie klem komen te zitten tussen paard en muur. Gevolg>> Groot gat. Vervolgens andere knie het zelfde verhaaltje. En pluizen........ Maar goed misschien was mijn broek een maandag morgen product. Haha!
Kwa vervormen, zijn issie toch wel een eindje gekrompen. Ook vind ik, nou ja das dan persoonlijk, de leren knielappen niet het je van het. Vooral niet als ze uit de was komen.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:54

Ja eurostar rulez!
Ik heb me dikke ribbroek daarvan 4 jaar lang, dagelijks aangehad en was na 4 jaar pas kapot!nouja begon toen pas wat te verslijten wat je ook echt zag!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:57

Geef mij maar Pikeur. Heerlijk, met zo'n hoge band.

Maar inderdaad: het is toch abnormaal, zulke prijzen! Boos!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:58

Ik ben Eurostar fan.. vrij goedkoop in hun klasse en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan maar mee Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:01

Ik ga voor Pikeur!
Heb er nu 2 (1 Jeanette, 1 Montana). Had eerst eigenlijk altijd Horka (dat was het enige merk bij de ruitershop waar we altijd heengingen) en daar heb ik ook weinig over te klagen. Maar Pikeur zit toch net iets lekkerder en is toch net iets mooier.

Don't dream your life, live your dreams!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:03

Kentucky is naar mijn mening slecht. Heb er een gehad waarbij na een week al de stiksels op veel plaatsen los gingen! teruggebracht naar de winkel natuurlijk!! Weer terug naar m'n oude vertrouwde eurostar broeken!! ( die wel een beetje warm zijn in de zomer met 30 graden..)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:13

Ik vind ze echt super!!! Wel belachelijk duur, maar dat zijn tegenwoordig (bijna) alle broeken. De enige broeken met een goede prijs kwaliteit verhouding vind ik euro-star, al zijn die ook vrij duur.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:26

Ik heb een kentucky met leren kont, zit heerlijk. Kwaliteit is ook zeker goed. Maar om nou te zeggen dat mijn horka/global/harry horse minder zit? niet echt...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:27

Ik heb een hele dure met nog een echte leren kont, die enorm duur was, maar die is finaal gescheurd, en dan heb ik het over 20 cm! En nee hij was niet te strak, de stof was gewoon gaar.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:44

Geef mij ook maar een Pikeur met een hoge band, die dingen zitten zalig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:45

ik heb ook een vrij dure kentucky (beige geruit zie avatar,profiel)
niet veel aan, omndat ik hem elke dag moet wassen. ontzettende fijne broek! dat wel! Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:31

Misschien is het wat kort door de bocht, maar eigenlijk vind ik geen enkele broek 170 euro (toch bijna 400 gulden Bloos! ) waard.
Je hoeft er maar een klein ongelukje mee te krijgen, en weg broek Doei, doei

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:54

Ik vind ze geweldig! Ik heb nu drie Kentucky's (bandplooi met lage band van Miami-stof) en ik ben er helemaal weg van. De oudste heb ik nu al wel een aantal jaren, maar zit gewoon nog supergoed. Er zitten nog steeds geen ' knieen' in. Maar ja, ze zijn inderdaad wel errreg duur.... maar goed, ik vind ze hun geld dus wel waard!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:59

Ik heb een Cavallo, echt een super broek! Met nepleren kont, hij zit echt fijn. Heb ook Eurostar (rib) en daar zit het elastiek snel te strak in verhouding met de rest van de broek. Heb ook lang een Horka gehad, standaard modelletje, en ook erg over te spreken! Heb nog twee broeken van een ander merk, ook met nepleren kont, maar daar weet ik het merk ff niet van... zitten eigenlijk ook best fijn!


Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:08

Ik vind zelf ook Eurostar heel erg fijn, en van kentucky gaan de broeken vaak bij het kruis of bij je knieen kapot, terwijl ze niet te strak zitten!!

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:53

Prijs/kwaliteit van Kentucky is niet goed. Voordat Kentucky een andere importeur kreeg was de service ook bagger, maar dat is gelukkig aanzienlijk verbeterd. Ik vind het wel mooie broeken, zitten ook lekker, maar voor dat geld koop ik liever 2 Eurostar broeken.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:53

NEE absoluut niet... ik heb nu 2 kentucky rijbroeken gehad.... en die bevielen me uiterst slecht!
De eerste was een met een vissegraad motief, nou die scheurde zomaar door, niet eens bij een naad ofzo, nee gewoon middenin de stof ergens...
De tweede was bandplooi met lage band (dat was die vissegraad trouwens ook..) deze zat beter als de vissegraad, maar ook deze begaf het na 4 maand... jammer hoor!

Nee geef mij maar de pikeurs, eurostars en cavello's dat vind ik echt super broeken!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:27

Ik heb 1 Kentucky, al een hele oude hoor. Hij is heel lang goed gebleven, maar de stiksels beginnen nu aan de binnenkant van mijn been een beetje los te laten en bij m'n kont is de stof bijna door. Toch zou ik nooit 170 euro voor een broek betalen. Ik probeer ze over het algemeen tweedehands te kopen en dat scheelt een hoop centjes. Ik heb 2 broeken van Pikeur, die zitten er goed, maar van eentje is de rits helaas kapot. 1 broek van Eurostar, maar die pluist heel erg, is wel een goedkoper model, dacht ik. 1 broek van Harry's Horse, echt een flutding, maar wel lekker voor in de zomer.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:00

Ik heb een kentucky, een pikeur en een eurostar op het moment. (veel vergelijkingsmateriaal dus!). De Kentucky heeft een echt leren zit en die is nog steeds goed (heb hem al een paar jaar).
Volgens mij heb ik ook die van Miami-stof, en die is slijtvast en de kleur bijft gewoon hetzelfde.
Ik heb er trouwens geen 170 euros voor betaald hoor, hij was in de aanbieding toen...
Ik heb btw wel zo'n hele dure Eurostar gehad (die nu 193 euro kost, was toen nog wat goedkoper), die is gewoon op de knie gescheurd, puur slijtage. De stof werd daar steeds dunner en op een gegeven moment steeg ik op, en krak!....verder ben ik btw wel erg tevreden over Eurostar, die broeken zitten gewoon perfect!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:29

Ik ga ook voor Pikeur. Geweldige broeken en gaan eeuwen mee, maar ik heb ook een Kentucky. Die broek heb ik sinds zomer '98 en het ding leeft nog steeds. Hij zit perfect, goede pasvorm, fijne stof, niet verkleurd en niet vervormd.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:41

ik vind kentucky echt belachelijk duur! ik zag pas een hele mooie jas, en die was 250 euro. Nou sorry hoor maar dat ga ik dus echt niet uitgeven aan een jas. Nu heb ik een horka jas van 100 €, en die is ook heel mooi, al zeg ik het zelf.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, joyce83, Sintara en 29 bezoekers