wat te doen? help aub

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131998
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:26

Wat ontzettend vervelend voor je....

Je schrijft dat je je pony nu 3 maanden hebt.
Dat lijkt lang, maar eigenlijk is het nog maar heel kort.
Het duurt vaak langer dan je denkt om tot een goede combinatie te komen.

Aan de andere kant zou het natuurlijk wel fijn zijn als er een stijgende lijn zou zijn.
In het begin is er vaak miscommunicatie en dat is helemaal niet erg, je moet tenslotte aan elkaar wennen.
Nu is het de kunst om die stijgende lijn te vinden en ervoor te zorgen dat het niet steeds slechter gaat.
Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel nodig, anders klopt er iets niet.

Ik denk dat je er goed aan doet om allereerst eens kritisch naar jezelf te kijken.
Ik ken je niet persoonlijk en ken ook je achtergrond niet, dus het is niet persoonlijk bedoeld als "kritiek" op je manier van rijden, ik ken je manier van rijden dus niet.
Het is een tip om je te helpen uit deze dip te komen.
Zet voor jezelf eens op een rijtje welke problemen je hebt, en of er overeenkomsten te vinden zijn als je het vergelijkt met je vorige paard(en ?).
Als je telkens soortgelijke problemen tegenkomt, dan kun je daar lering uit trekken en er een oplossing voor proberen te vinden.

Op het moment dat de problemen zo groot zijn dat je echt geen plezier meer hebt in het rijden en het (soms) zelfs gevaarlijk wordt, dan zou ik ervoor kiezen om alleen nog onder begeleiding te rijden.
Misschien kan de vorige eigenaar je helpen ?
Of probeer anders bijv. om te beginnen een maand lang prive-les te nemen van een kundige instructeur, en dan het liefst dagelijks.

Heel veel succes, ik hoop dat jullie eruit komen !


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 13:12

longeren heeft ze bij haar vorige eigenaar nooit gedaan. dus ze snapt het niet.
9 van de 10 keer ben ik alleen.
we staan met zn 3en op stal. 1 meisje komt altijd gelijk uit school. en de ander komt nooit of zelden.
ik ben er onregelmatig. wel elke dag maar verschillende tijden. vanwege mijn werk.
meestal ben ik er s'avonds.
ik heb geen bak. want die is dus echt niks. alleen maar glad. 1 regenbui en je kan niet meer de bak in.
ik moet dus alles buiten doen.
ik ben al bij verschillende maneges en stallen ingeschreven op een wachtlijst. vanmiddag ga ik bij nog 2 stallen kijken.
want ik heb gewoon een bak nodig.
en les kost hier minimaal 20 euro per uur.
dat is gewoon duur als ik dat 2 a 3 x per week doe.
bedankt voor de vele tips.
ik ga er zeker wat mee doen.
ik ben al met iemand van bokt aan het pb-en. die komt een keer kijken. misschien wilt ze kim ook verzorgen voor 1 of 2 dagen. (ze zocht een verzorgpony)
misschien is dat een oplossing.
groetjes en bedankt

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:55

pjotr schreef:
ik heb kimmy al bijna 3 ,maanden en nog geen 1 x plezier gehad met rijden. want elke keer is er weer iets dat het verpest.


Maar Pjotr, toen je haar nog maar net had...
Toen was je altidj enthousiast over dr en was je nog zo blij met dr!
Ik neem aan dat je toen toch wel plezier met dr heb gehad????

Sorry hoor, maar Nog geen 1x... das wel erg grof gezegd!

Snap je dan niet dat Kimmy na 4 jaar alleen mij heel erg moet wennen aan jou, dr stal, dr omgeving...
Alles is nieuw voor dr, ook waar ze rijdt hoor!Misschien meot je het probleem niet zoeken in onwilligheid van Kims, want bij mij was ze wel gewoon braaf!
Misschien ben jij wel niet duidelijk genoeg voor haar...
Of niet consequent ofzo..
Ik zeg niet dat dat zo is, maar t zou wel kunnen toch?

Met dat stijgeren was namelijk toch ook eigenlijk een communicatie stoornis he.. Hoo en hoog...
Misschien is er nu wel weer zo iets...

Ze krijgt allemaal mooie nieuwe dingen van je, maar zou t voor Kims zelf niet fijner zijn als ze dr enige houvast (dr eigen vertrouwde spullen) nog even mag houden ondanks dat ze misschien niet zo mooi meer zijn?Ik opper maar wat hoor, en ik bedoel t ook nie vervelend, maar je moet wel weten dat Kimmy bij mij nooit zo heeft gedaan en dat ik alles met dr kon doen...
Dat heb je notabene zelf gezien op straat/ bij stoplichten enzo...

Neem nou maar van mij aan, Kims is echt een leive betrouwbare pony!
Maar zeker geen beginnerspony, omdat ze een vrij sterke eigen wil heeft en die moet jij zien te doorbreken...

Ik wens je heeeeeeeel veel succes meis!
En als je wilt dat ik langskom moet je het maar zeggen
(alleen zal je dan zien dat ze dan opeens weer normaal doet)

Ik spreek je nog wel op MSN!

Liefs
KIKI

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:03

een paard hecht echt geen waarde aan spullen hoor
Omgeving, personen en andere paarden ja, maar een paard denkt niet materialistisch

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:11

heb je haar niet op proef?
zo niet zou je het nog ff proberen
met les en dan niet tussendoor rijden
maar ja.
wil het dan nog niet dan zou ik haar toch verkopen hoe moeilijk het ook is.
en als je dan weer opzoekt wil naar een paard dan moet je voor je het paard koopt eerst goed kijken met rijden of het ook echt klikt
en dan het paard op proef nemen

nou ik hoop dat het toch nog goed komt tussen jullie
misschien kun je ook wat voor afwissling zorgen.

succes

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:48

stef schreef:
een paard hecht echt geen waarde aan spullen hoor
Omgeving, personen en andere paarden ja, maar een paard denkt niet materialistisch



Ja dat weet ik ook nog wel!
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat een hoofdstel waar ze aan gewend is, evenals een zadel haar houvast kan geven.Haar geur zit erin, haar vorm...
Je gaat mij niet vertellen dat een pony het verschil tussen dr oude vertrouwde kloffie en een splinter nieuwe uitrusting als hetzelfd ziet!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:06

een paard hecht geen waarde aan spullen, zolang het past maakt het ze geen hol uit. Denk je nou echt dat mijn paard het ziet dat ze met een gloednieuw dekje loopt of met een lelijk afgetrapt verschoten dekje?
En van de geur....
wat een gruwelijke onzin, waar haal je het vandaan.

Citaat:
Neem nou maar van mij aan, Kims is echt een leive betrouwbare pony!
Maar zeker geen beginnerspony, omdat ze een vrij sterke eigen wil heeft en die moet jij zien te doorbreken

waarom wordt de pony dan wel als duszijnde verkocht?

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 22:10

maar kiekiek. op de advertentie stond dat ze eenn beginnerspony was. mn moeder heeft het ook nog gelezen.
maar zo zijne r wel meer dingen die niet naar waarheid zijn gezegd

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:15

In alle advertenties stond dat ervaring met pony's vereist was...
Want dat is ook zo!
Een beginner op Kim, dat gaat niet goed! DAn gaat Kimmy lekker dr eigen zin doen...
Maarre, jij bent helemaal geen beginner!
Ik verkoop Kims echtn iet zomaar aan de eerste de beste...
En ik heb t er echt heel moeilijk mee gehad...
Maar ik zag dat toen jij hier was, het gelijk klikte...

Enne, wat is er dan niet naar waarheid gezegd???

Liefs
KIKI

* 3 juli *

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:17

stef schreef:
een paard hecht geen waarde aan spullen, zolang het past maakt het ze geen hol uit. Denk je nou echt dat mijn paard het ziet dat ze met een gloednieuw dekje loopt of met een lelijk afgetrapt verschoten dekje?
En van de geur....
wat een gruwelijke onzin, waar haal je het vandaan.


Waar ik t vandaan haal???
Uit mijn 4 jaar ervaring met Kimmy!!!
Ik merk aan haar dat ze het prettiger vindt te worden geborsteld met dr eigen borstels, met dr eigen dekjes te lopen, dr eigen hoofdstel te dragen, in dr eigen stal te staan enzovoorts...
Misschien is dat bij jou paard/pony niet zo, maar bij Kims dus wel!

Sorry hoor, maar zou het kunnen dat ik iets meer van mijn ex-pony weet dan jij met je algemene kennis?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:22

hmmz, kennelijk wist je niet eens hoe oud ze was, dus tja....
Ik schei hier mee uit. Pjotr weet me te vinden...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 22:24

wat er nog meer niet waar is???
steigeren, voer, dr prestaties, wat ze kan, enzovoort.'
want ze kan wel degelijk goed in de bak rijden. (met behulp van les)
en verkeersmak ik ze ook niet anders is ze heus niet voor van alles bang.
en met trekkers ging ze toch stilstaan??? waarom heb ik dan steigerend op een dijk tussen een trekker en prikkeldraad met kim gestaan(steigerend) ja ze staat lekker stil.
dit bedoel ik dus.
ze is echt niet 100 % verkeersmak.

verder geef ik stef wel gelijk.
paarden hechten zich heus niet aan spullen.
wel aan stal en mensen maar niet aan spullen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:25

Ik begrijp je volledig, aangezien ik het zelf ook een beetje meemaak:
Ik heb een maand geleden eindelijk mijn eerste eigen paard gekregen.
Er is nu ook nog niet veel dat lukt, ben vaak teleurgesteld na het rijden, word regelmatig boos op haar,...
Maar ik blijf er gewoon in geloven dat dat wel gaat beteren, het heeft gewoon wat tijd nodig.
Ik ken heel wat vriendinnen die een paard hebben gekregen en die het zelfde hebben doorgemaakt,
maar nu zijn ze allemaal super blij met hun paard en genieten van elke second met hun schat.
Het is normaal dat je nu een beetje triest bent, het is natuurlijk niet leuk als het niet gaat zoals je wilt.
Je moet gewoon blijven doorbijten, en gewoon veel bezig zijn met haar, zodat je een band krijgt, dan gaat als beter gaan.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:30

Nou, dan zoek je t toch lekker zelf uit! Als je alles zo goed weet?!?
Feit is dat ze bij mij gewoon een lieve verkeersmakke pony was waar ik alles mee kon doen
en dat sinds jij dr hebt ze opeens is veranderd in een of ander rotbeest!
En wat is dr dan met het voer? wat heb ik daar over gezegd?
En over dat in de bak rijden, ik heb nooit gezegd dat Kim dat niet KAN, ze vindt het alleen niet leuk (niet bij mij althans)
Ik heb je verteld wat mijn ervarigen met haar zijn, kan i ker wat aan doen dat ze nu opeens heel anders doet..
Misschien ligt t wel gewoon aan jou!

* 3 juli *

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 22:40

nou laat maar dan.
ik weet dat het goed gaat komen ik heb een paar bokkers die mij ontzettend goed helpen.
ik krijg hele goede tips.
en tja als ik je hulp vraag als vorige eigenaar en jijw ilt dat niet. tja dan houd het op.
maar ik weet dat het goed gaat komen daar heb ik echt vertrouwen in. ik heb echt ontzettend goede hulp.
zaterdag/ zondag komt er een bokker langs. ice princess en de kotm ook helpen en kijken enzo.
dus.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:46

Pjotr, misschien kan ik je wel helpen zo af en toe. Het helpt zowizo al als je ergens gaat staan waar je een bak heb en een aantal andere mensen die met je mee kunnen denken...... doe daar in eerste instantie je best voor, met die pony komt het wel goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:53

dat aanbod van gijsenkim zou ik zeer zeker niet afslaan pjotr. Ondanks dat ik het niet altijd met haar eens ben Knipoog weet ze over het algemeen wel waar ze het over heeft

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 00:24

oke dan stuur ik haar even een pb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:43

pjotr schreef:
maar kiekiek. op de advertentie stond dat ze eenn beginnerspony was. mn moeder heeft het ook nog gelezen.
maar zo zijne r wel meer dingen die niet naar waarheid zijn gezegd

al is de leugen nog zo snel.....dit verhaal heeft vanaf het begin af aan gestonken, en Kiekiek kan alleen maar giftig reageren, dat moeten toch meer mensen zijn opgevallen!
Ik vindt het alleen erg jammer dat Pjotr hiervan de dupe is geworden. ga nou gauw weg, een pony voor beginnelingen en dan nog de leeftijd Boos! ik ben heel erg benieuwd naar de waarheid!

Ik hoop dat die komt voor Pjotr, want ze heeft er al aardig wat tijd en geld in gepomt en heeft dit niet verdient, poe hee ben ik blij dat ik dat beest toendertijd niet gekocht had!(voor een beginnelinge nogwel notabene!)
Kom op Kiekiek, probeer pjotr te helpen, vertel eens de waarheid!

gelukkig wordt ze goed opgevangen door de mede bokkers, klasse hoor! Ik hoop echt dat dat meisje nu eindelijk eens echt kan genieten van haar pony, want zo zitten te klooien aldoor maakt het er niet leuker op.

Pjotr, doorzetten hoor, en geen dingen meer gaan doen waarvan je weet dat het fout gaat, vanaf NU moet je alleen maar dingen gaan doen die ze wél kan...al zijn het maar kleine dingen, beter drie stappen dooruit en twee terug dan helemaal geen stap vooruit.

Ik zou gaan beginnen met longeren, al gaat dat moeilijk, ze moet je vertrouwen weer gaan winnen, het weer leuk gaan vinden. het ligt echt niet aan het bit of weet ik veel wat( Alleen vroeg ik me al vanaf het begin af waarom ze met hackemore gereden werd) En veel belonen, en geduld.

Ik hoop dat het gaat lukken!

groetjes Chiqa
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-03 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 01:09

ik rijd met een kk ultra bit zo'n dubbel gebroken koper trens.

ik ga zeker doorzetten vind het heel tof dat veel mensen me willen helpen en dat pak ik ook zeker met beide handen aan.
kim houd veel van vd en wandelen en poesten dat doe ik nu het meest. ookd oe ik veel aan de basis ho is ho en braaf is braaf. komen is komen en weg is weg.
(gaat beetje moeilijk maar er is een begin)
met lonegeren gaat ze aanvallen. (dit omdat ze niet weet hoe het moet volegns mij) hier wacht ik dus even mee tot er een ervaren iemand is om daarmee te helpen.
bedankt voor de goede tips en steun.
groetjes

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 01:13

Probeer eerst zelf 100% vertrouwen te krijgen in je eigen kunnen en in dat van je pony. Zoals al gezegd, voorop gesteld dat ze niet kliert vanwege slecht passend tuig of een medisch probleem oid.

Ik heb meerdere malen op het punt gestaan om te stoppen met Mander, ik ben er 3x zo grandioos vanaf geknald dat ik er niet eens meer opdurfde te stappen. Inmiddels zijn we al met al ruim een jaar verder en nu kan ik pas zeggen dat het lekker gaat. Geef jezelf en je paard te tijd om volledig aan elkaar te wennen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:14

Ik heb je geprobeerd te helpen Pjotr, maar als jij toch alles zelf beter weet en mijn woorden hier op Bokt gaat lopen verdraaien, dan heb ik er niet zon zin meer in he?
Lijkt me best logisch, stank voor dank noemen ze dat ook wel!

Ik heb je geprobeerd te helpen door mijn eigen ervaringen met Kimmy aan jou te vertellen, maar daarmee is niet gezegd dat dat de regel is!
Kim kan altijd anders zijn bij jou, dan dat ze bij mij was!
En als jij dan vervolgens mijn ervaringen hier op Bokt een beetje belachelijk gaat maken dan zie ik niet in wat ik nog kan doen om jou te helpen!

En over de waarheid vertellen, dat heb ik gedaan!!!
100% en als je daar aan twijfelt is dat je eigen probleem, maar ik wilde een goed tehuis voor Kim en dan is het natuurlijk wel belangrijk dat ik vertel hoe Kimmy echt is!

Maar goed, als jij liever andere mensen vertrouwt, die Kims helemaal niet kennen, dan moet je het ook maar met hun hulp doen, want die heb je blijkbaar liever dan die van mij!

Als ik je notabene voor je verjaardag kadootjes kom brengen en er is na ruim een half uur wachten nog niemand, dan zakt mijn motivatie toch wel een beetje!

Maar goed, zoals ik al zei, ga maar lekker met behulp van andere bokkers Kim berijden!
Van mij hoef je niets meer te verwachten, je hebt me te vaak voor schut gezet en me gekwetst!

KIKI

Ps. als ik je een mail stuur om je iets uit te leggen en vervolgens zet je gelijk zon naaierig berichtje op Bokt, kan je wel nagaan hoe ik me voel! Misschien was t slim geweest om een mail terug te sturen ipv hier gelijk alles te verdraaien van wat ik je hebt verteld!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:26

jeetje kikidoe eens een beetje rustig he Scheve mond
en je hebt misschien geprobeerd pjotjer te helpen maar daar is ze dus niets opgeschoten...

pjotr, heel vervelend zeg!
Ik zou idd de hulp aanpakken van de bokkers!
veel succes ermee!

Dag lieve mama...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 12:44

maar kiki als ik een normaal gesprek met jou wil voeren maar je blokkeerd me dan kan ik je toch niks vragen want je heb overal een excuus voor.
en ja ik ga dit zeker oplossen met de hulp van bokkers.
want ze moet bij mij luisteren. op mijn manier (en van hulp bokkers)
ik wil gewoon graag dat het goed gaat. tuurlijk zal ik nog meer tegen gaan zitten maar dit heb ik er voor over. ik wil voor kim gaan. en dat doe ik nu dus ook.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:29

Mensen, meiden jullie onderlinge struggels wellicht per PB of per mail uitvechten. In dit topic gaat het erom hoe het paard het beste geholpen kan worden, toch? Of zie ik het verkeerd.
Pjotr, ik las in je profiel dat je ook veel aan VD doet en dus ook bezig bent met grondwerk. De foto's zien er leuk uit en volgens mij heeft je paard/pony er ook veel lol in. Denk dat je hiervanuit verder moet gaan werken. Drie maandjes is nog niet zo veel, leuk is anders. Met behulp van bokkersadvies en hulp gaat het je vast lukken! Succes!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, cabochon1, Foreverkliek, GoogleAdsense, MyChoice, NewChapter, noviceh en 115 bezoekers