Sb

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PietjePuck
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Sb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 20:52

Iedereen zegt dat je bij sb je binnenbeen op de singel moet leggen, en je buitenbeen wakend achter de singel en beetje stelling naar binnen vragen, maar wat is dan het verschil met het gaan rijden van een volte? Verward


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:07

kun je eerst even uitlegen wat sb is Verward

wat jij zegt met binenn been op de singel,buitenbeen wakens achter de singel en stlling,zoiets doe ik in de hoeken,en met wendingen.

en wat bedoel je met het gaan rijden van een volte?
dan doe je dat het hele rondje Haha!
maar ik snap je vraag niet echt.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:08

Schouderbinnenwaarts neem ik aan!

Don't dream your life, live your dreams!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:09

oja dat kan Haha!
hmm bij schouderbinnenwaarts doe ik dat idd ook,en dan mijn buitenteugel goed op contact,en voor me kijken en ik zit dan alsof ik rechtdoor rij.

maare ik snap nog steeds niet wat ze bedoeld met de volte?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 09:12

Ze denkt (denk ik) dat ze deze zelfde hulpen geeft voor een volte.
Bij sb geef je meer druk met je binnenbeen dan dat je op een volte doet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:00

je wilt ook dezelfde buiging bewaren als in een volte dus dat klopt ook wel.
Alleen druk je hem nu met je binnenbeen "recht door" van die volte af, maar die buiging in het lijf bewaar je.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:06

tis inderdaad enigszins hetzelfde als de inzet van je volte, maar dan blijf je idd rechtdoor rijden mbv je binnenbeen

Roosje..........

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:55

runningkawa schreef:
je wilt ook dezelfde buiging bewaren als in een volte dus dat klopt ook wel.
Alleen druk je hem nu met je binnenbeen "recht door" van die volte af, maar die buiging in het lijf bewaar je.


Kawa, geef je al les?Zo niet dan wordt het hoog tijd, want je kunt iets heel duidelijk uitleggen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

PietjePuck
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 18:20

Ik bedoelde gewoon de hulpen die je op de volte geeft, beetje dom geformuleerd.

Goedemorgen allemaal !!!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:13

een volte is heel wat anders als sb...in een volte heb je ALLEEN stelling..met sb moet het paard in een zogenoemde stelling lopen en met de linkerachterhoef in de linkervoorhoef zn afdruk stappen..als ik het goed heb...het is niet zo van oooo dan trek ik het paard maar ff in een stelling en...........WAUW kijk ik kan sb....echt niet..sommige mensen denken volgens mij dat paardrijden makkelijk is...als je het goed doet weet je eens wat paardrijden is..zo dat moest er ff uit....niet voor jou persoonlijk bedoeld hoor

groetjes esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

PietjePuck
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 22:06

Ik weet ook wel wat sb is, maar ik vroeg me alleen af wat precies het verschil tussen die hulpen is hoor. Maar ach, lekker boeie

Goedemorgen allemaal !!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:14

frieske schreef:
een volte is heel wat anders als sb...in een volte heb je ALLEEN stelling..met sb moet het paard in een zogenoemde stelling lopen en met de linkerachterhoef in de linkervoorhoef zn afdruk stappen..als ik het goed heb...het is niet zo van oooo dan trek ik het paard maar ff in een stelling en...........WAUW kijk ik kan sb....echt niet..sommige mensen denken volgens mij dat paardrijden makkelijk is...als je het goed doet weet je eens wat paardrijden is..zo dat moest er ff uit....niet voor jou persoonlijk bedoeld hoor

groetjes esther


Tsja en sommige mensen denken dat uitleggen ook makkelijk is en die weten ook niet wat uitleggen is.

Je bedoelt dat het paard met zijn binnenachterbeen op dezelfde lijn moet bewegen als met zijn buitenvoorbeen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:45

Manon 2"]
[quote="frieske schreef:
een volte is heel wat anders als sb...in een volte heb je ALLEEN stelling..met sb moet het paard in een zogenoemde stelling lopen en met de linkerachterhoef in de linkervoorhoef zn afdruk stappen..als ik het goed heb...het is niet zo van oooo dan trek ik het paard maar ff in een stelling en...........WAUW kijk ik kan sb....echt niet..sommige mensen denken volgens mij dat paardrijden makkelijk is...als je het goed doet weet je eens wat paardrijden is..zo dat moest er ff uit....niet voor jou persoonlijk bedoeld hoor

groetjes esther


Tsja en sommige mensen denken dat uitleggen ook makkelijk is en die weten ook niet wat uitleggen is.

Je bedoelt dat het paard met zijn binnenachterbeen op dezelfde lijn moet bewegen als met zijn buitenvoorbeen.
[/quote]

*klatsa* erbovenop Manon... zo-is-het-en-niet-anders OK dan!
Sb voor mij is een beetje opvangen op de buitenhand en een beetje doorrijden aan de binnenkant... Ha 5 december komt eraan! Cool
Het leven is al moeilijk genoeg....
Joepie ik had mooi een dikke 7 voor mijn Sb afgelopen wedstrijd!! *GLIM als een opgepoetse kerstbal*

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:45

frieske schreef:
een volte is heel wat anders als sb...in een volte heb je ALLEEN stelling..

...en waar is de buiging gebleven dan?

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:00

Kyra"]
[quote="frieske schreef:
een volte is heel wat anders als sb...in een volte heb je ALLEEN stelling..

...en waar is de buiging gebleven dan?
[/quote]

hihi dat valt ook onder uitleggen

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:23

Ik heb het op de volgende manier geleerd:

Je doet net alsof je gaat van hand veranderen met je paard, alleen begrens je hem met je binnenbeen, waardoor de achterhand op de hoefslag blijft lopen.
Natuurlijk kan je vanuit een volte ook je paard leren te wijken voor je been, dit kan je als oefening doen voor dat je schouderbinnenwaarts gaat oefenen. Probeer de volte te openen en te sluiten alleen door middel van je been aan te leggen. Vooral jonge paarden zijn vaak wat vluchterig voor het been en gaan dan alleen maar harder.
Als ze eenmaal te sturen zijn op alleen je benen, kun je beginnen met de zijgangen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:17

PietjePuck schreef:
Iedereen zegt dat je bij sb je binnenbeen op de singel moet leggen, en je buitenbeen wakend achter de singel en beetje stelling naar binnen vragen, maar wat is dan het verschil met het gaan rijden van een volte? Verward

Met schouderbinnenwaarts ga je meestal recht vooruit, hoewel je het ook op een volte kunt doen. Je zet gewoon de schouder wat meer naar binnen, zodat je i.p.v. op 1 hoefslag op 2 hoefslagen komt te rijden. Ook al rijd je namelijk op een volte, een recht gesteld paard (MET lengtebuiging) loopt toch als het goed is op één hoefslag.

En de hulpen zijn inderdaad stelling naar binnen, binnenbeen er tegen om te voorkomen dat het paard naar binnenvalt en dus recht wordt in het lijf i.p.v lengtebuiging. En buitenbeen wat naar achteren om te voorkomen dat de achterhand uitzwenkt, waardoor het paard OOK weer recht wordt, en dus lengtebuiging verliest.

De hond is de betere mens

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:38

ik leg het gewoon uit..niet iedereen is perfect toch???!!!
kan niemand dan gewoon eens ergens op reageren zonder een ander zo half af te zeiken??
ik bedoel het toch ook goed en ik probeer het niet te moeilijk voor die meid uit te leggen...en mischien weten jullie het ook beter maar dan kun je mij toch gewoon verbeteren dan zo te doen!!!??
je leert van alles dus
en ik ben niet zon kei in uitleggen wat ik precies geleerd krijg..
groetjes esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

PietjePuck
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 19:53

tnx allemaal iig

Goedemorgen allemaal !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers