abop al gedaan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

abop al gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 17:19

Wie heeft hier al de abop gedaan?
Ik zou zelf ook meedoen, maar hellaas kwam school er weer eens tussen Huilen .

. . . . . .


Tymen
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:10

ik heb hem afgelopen dinsdag gedaan en ik had een A!!!!! met 89 punten!!

echt heel leuk!!

geduld is een schone zaak.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 10:49

Wowe gefeliciteerd echt goed!!!!

. . . . . .

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:18

Ik heb dat al een paar keer gedaan en zou eigenlijk 1 december ook gaan in hoenderloo maar mijn paardjes is geblesseerd dus ik kan helaas niet.
Gefeliciteerd met je A certificaat.

Tymen
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:27

dat is balen maar volgende keer beter!!

geduld is een schone zaak.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:36

Kelly had met Taco een B voor de menproef gehaald in Heemstede, als ook haar zus met Perla en die hadden een A voor de zadelproef.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:19

Ik heb de abop al een paar keer gereden. Het 1e jaar en het 2e jaar haalde Sasja een B premie, maar vorig jaar ben ik met 2 schatten gegaan en zij hebben beide een A gehaald voor de zadelproef. Rhana heeft afgelopen zomer ook een 1e premie behaald met 37 punten waardoor ze 1e klasse model geworden is wat betekend dat ze stermerrie is geworden. Sasja kwam net 1 punt tekort voor de ster. Is dus 2e klasse model.

Dit jaar zat het er niet in om nogmaals naar de abop te gaan, maar volgend jaar ga ik weer. Eens kijken of de damens prestatie kunnen worden. Dus dat word hard trainen, want ze zullen ingespannen moeten worden. Sasja is al wel voor de kar gespannen, maar met Rhana moet ik er nog aan beginnen. En dat op 7 jarige leeftijd zal niet makkelijk worden.

Maar ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Michelle en (_) van Sasja en Rhana

(_) van Sasja en Rhana
En privé verzorgster

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:50

Ik heb vorige week een zadelproef met Raya afgelegd. Wij hadden een B cert met 84 punten. En daarmee is ze model geworden!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:10

fjordie56 schreef:
En dat op 7 jarige leeftijd zal niet makkelijk worden.

heeft ze een hekel aan dingen rond d'r benen?
Vaak is een paard dat al onder het zadel de commando's kent makkelijker te beleren voor de wagen dan een 'groene' pony.
OK dan! maar dan maar vast de toi-toi-toi... soms scheelt het als je paardje al een A heeft staan voor een proef dat ze een puntje hoger kunnen scoren!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:05

Twee jaar geleden heb ik met Mileen de zadelproef gedaan, en een A gehaald. 'k Wil eigenlijk nog een keer opnieuw om er AA van te maken want ik heb twee punten laten liggen op het springen (weigering, mijn eigen stomme schuld)

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:20

Fjordenmaniak"]
[quote="fjordie56 schreef:
En dat op 7 jarige leeftijd zal niet makkelijk worden.

heeft ze een hekel aan dingen rond d'r benen?
Vaak is een paard dat al onder het zadel de commando's kent makkelijker te beleren voor de wagen dan een 'groene' pony.
OK dan! maar dan maar vast de toi-toi-toi... soms scheelt het als je paardje al een A heeft staan voor een proef dat ze een puntje hoger kunnen scoren!
[/quote]

Mijn schatten zijn lekker nuchter. Dus ik denk wel dat het gaat lukken ook met Rhana. Afgelopen week heb ik het tuig weer eens mooi gepoetst en opgelegt, maar verder nog niets mee gedaan. Ze vond het tuig niet erg, maar de stang (bit) vond ze zeer onaangenaam. Dus daar moeten we nog even aan werken met appelstroop.

Vandaag hebben we spelletjes parcours gedaan. Met dekens, balken verkleed kleren. Ze sjouwt er zo mee weg, overheen of tussendoor.

Alleen wil ik de trekproef doen en dat is pure krachtmeting. En ik weet niet goed hoe ik haar kan laten wennen aan iets zwaars. Daar mijn kar maar ligt is.

Moet dat dus nog even gaan uitvogelen. Maar krijg gelukkig hulp van een vriendin op stal. Zij heeft al 20 jaar paarden getuigt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Michelle

(_) van Sasja en Rhana
En privé verzorgster

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:55

waar weten jullie dat van wanneer dat dat in de buurt is? is daar een site over??? is dat eigenlijk per ras. of gewoon alles bij elkaar??
ik wil dat ook graag een keertje doen. maar heb geen idee hoe ik er achter kom wanneer en waar dat dat is...

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:59

Hallo Eefke,

Die keuringen/proeven worden door het stamboek georganiseerd. Bij je eigen stamboek kun je navraag doen over proeven e.d.

Ik weet dat 3 jaar geleden er een haflinger tussen de fjorden liep, maar weet niet hoe dat in elkaar zit.

Groetjes Michelle

(_) van Sasja en Rhana
En privé verzorgster

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:07

Ik heb 28 november voor de eerste keer meegedaan. Ik had een B met 82 punten dus Red Bull is nu ook model.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:19

fjordie56 schreef:
Hallo Eefke,

Die keuringen/proeven worden door het stamboek georganiseerd. Bij je eigen stamboek kun je navraag doen over proeven e.d.

Ik weet dat 3 jaar geleden er een haflinger tussen de fjorden liep, maar weet niet hoe dat in elkaar zit.

Groetjes Michelle


dankjewel.. dan zal ik eens gaan mailen.. Lachen

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:02

fjordie56"]
Mijn schatten zijn lekker nuchter.
[/quote]
Oh dat scheelt al een heel stuk! OK dan!

[quote="fjordie56 schreef:
Alleen wil ik de trekproef doen en dat is pure krachtmeting. En ik weet niet goed hoe ik haar kan laten wennen aan iets zwaars. Daar mijn kar maar ligt is.

Belangrijk is dat ze een goede trekhouding aannemen en gewillig zijn.
eerst moeten ze de hulpen van het aangespannen kennen, ho is ho stap is stap (controle). Daarna kun je met de wagen wat zwaarder maken met zandzakken b.v.
Maar ook een goede oefening is bakslepen en later doortrekken.
Het is belangrijk dat ze opgebouwd leren trekken.
Dus niet gelijk zwaar, maar dat snap je zelf ook wel!
Vraag anders mensen die dit vaker doen om hulp, b.v. Arie Timmer of Albert Wezeman, deze hebben zeer veel ervaring in het trainen hierop!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:33

Fjordenmaniak"]
[quote="fjordie56"]Mijn schatten zijn lekker nuchter.
[/quote]
Oh dat scheelt al een heel stuk! OK dan!

[quote="fjordie56 schreef:
Alleen wil ik de trekproef doen en dat is pure krachtmeting. En ik weet niet goed hoe ik haar kan laten wennen aan iets zwaars. Daar mijn kar maar ligt is.

Belangrijk is dat ze een goede trekhouding aannemen en gewillig zijn.
eerst moeten ze de hulpen van het aangespannen kennen, ho is ho stap is stap (controle). Daarna kun je met de wagen wat zwaarder maken met zandzakken b.v.
Maar ook een goede oefening is bakslepen en later doortrekken.
Het is belangrijk dat ze opgebouwd leren trekken.
Dus niet gelijk zwaar, maar dat snap je zelf ook wel!
Vraag anders mensen die dit vaker doen om hulp, b.v. Arie Timmer of Albert Wezeman, deze hebben zeer veel ervaring in het trainen hierop!
[/quote]

Thanx voor de tips. Ik heb al iemand gevonden die mij gaat helpen. Zij heeft haar hele leven al paarden getuigd. Is nu sinds een jaar aan het rijden onder het zadel. En bood me aan om te helpen. Wat natuurlijk SUPER fijn is.

Groetjes Michelle

(_) van Sasja en Rhana
En privé verzorgster

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:00

he dat is zeker handig.. Ik ben niet zo'n menner (heb wel mijn koetsiersbewijs Knipoog ) maar als ik ga ga ik nooit alleen!
Heel veel succes!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers