leerzaam ongelukje!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

leerzaam ongelukje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 20:01

hoi allemaal,

vandaag weer ff geschrokken maar het was ook wel goed om mee gemaakt te hebben!!

ik was aan het rijden, ging sammy net uitstappen, een vriendin van mij liep met een pony aan de hand in de bak!
wij waren een beetje an het kletsen en we stonden even stil in de bak!

begint die haflinger waar zij mee liep ineens naar sammy te slaan (normaal nooit iets aan de hand, maar ja beetje humeurig denk ik!!) Verward
sammy schrikt hiervan en wil gaan rennen! dus ik probeeer hem te remmen! schiet ineens mn teugel los aan een kant! Scheve mond
hier schrok sammy nog meer van en gaat dus nog harder!dus ik rij nog maar met een teugel,
ik reed met wester zadel dus ik pak met een hand de knop vast (makkelijk he zo'n zadel!! Haha! ) dus ik was al voorbereid op een paar flinke bokken, maar ik heb hem dus gewoon met een teugel rustig terug gekeregen naar stap!! Haha! viel me reuze mee! hij heeft geen bok gegeven! ik dacht echt die gaat vet gek doen! maar het ging wel lekker eigenlijk, gewoon eerst terug naar rustig galopje en toen al gauw weer terug naar stap en stilstand!! Verward normaal doet hij alsof dit erg moeilijk is!!

maar goed! ik heb er dus van geleerd dat hij ook normaal kan doen als hij schrikt en ik heb ook eens meegemaakt hoe het is als je een teugel minder hebt!! hoe de teugel los kon is me nog steeds een vraag want hij kon gewoon weer normaal vast en was dus niet gebroken, voor dat het gebeurde heb ik niets gemerkt gewoon een half uur goed gereden! (aan de teugel en ook gegaloppeerd) maar ja het zal wel!

naderhad liep sammy erg ontspannen en niet zo bibberig als normaal wanneer die is geschrokken!

al met al dus een ongelukje met een lesje!!!! Cool Haha!

groetjes maaike en sammy

Voor al uw fotoshoots!!!
https://www.facebook.com/macphotonl/


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:08

Woeps, daar ging je Scheve mond

Waarschijnlijk kwam ie snel terug omdat je gewoon bleef zitten en niet aan een teugel begonnen te trekken. Dat is dan weer een voordeel van een westernzadel Knipoog


maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 20:16

haha ja inderdaad! ik denk dat het een hoop scheelt met een westernzadel!! Haha!

Voor al uw fotoshoots!!!
https://www.facebook.com/macphotonl/

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:18

Dat heb je netjes opgelost !
Als blijk van waardering heeft je pony waarschijnlijk besloten om het hier maar bij te laten.
Je hebt er in elk geval weer van geleerd, en als je dat kunt doen zonder brokken te maken, heb je het goed gedaan

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 18:46

haha ja inderdaad!! Haha!

Voor al uw fotoshoots!!!
https://www.facebook.com/macphotonl/

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:01

nou dan ben je weer een ervaring rijker..
maar hoe kan het dat je teugel los schiet???

ONDERSCHRIFTLOOS

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 20:39

ja dat weet ik nu nog steeds niet, ik denk dat hij niet goed vast zat, maar dat kan toch ook weer niet, want ik had daarvoor al een half uur gereden en er was nix aan de hand! en er was ook niets kapot want ik heb er al weer een paar keer mee gereden! nix aan de hand!

het blijft me een raadsel, maar ja!!

Voor al uw fotoshoots!!!
https://www.facebook.com/macphotonl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Charmaine, Esther_r20, har166, jaap_2005, Nienke1979, Pantykous, Utixo, vera_pino, vilo, xmirax en 95 bezoekers