wat moet ik nou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nothappy
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-03

wat moet ik nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 15:38

ik heb even een schuilnaam genomen.

ik zie het allemaal niet meer zo zitten.
vanaf mijn geboorte is er in mijn leven alleen ellende geweest.
gelukkig zijn ken ik niet.
ook omgaan met mensen kan ik niet.
ik voel me heel alleen alsof niemand mij begrijpt.

ben weer begonnen met sneeen maken en word helemaal gek van mezelf en de omgeving.

denk de laatste tijd alleen maar aan zelfmoord.
ik ben toch niet gelukkig dus kan er net zo goed een einde aan maken.

mn moeder helpt me wel heel goed maar wij hebben geen band want ik kan niet met mensen omgaan.
ik wil zo graag maar het lukt me allemaal niet meer.

op school maar leuk lief en aardig doen.
en de hele tijd maar overdreven blij doen.

ik word er zo moe van.
sorry voor dit berichtje maar moet het even kwijt.

kan het gewoon niet onder woorden brengen hoe kl*te ik mij voel. Verdrietig


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:46

Tjeempje... Ik begrijp super goed hoe je je voelt. Het is niet prettig.

Probeer een keertje lekker te ontspannen, ga een dagje niet naar school om voor je zelf even de rust te zoeken.

Als je nog iets kwijt wilt, mij mag je altijd pb'en, sterkte hoor.
Ik weet het, het is lastig en moeilijk, maar je moet niet opgeven hoor! Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:48

Probeer eens met een maatschappelijk werkster te praten. Er is altijd wel iemand die je kan helpen. Geef het aub nog niet op!

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010


nothappy
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 15:51

ik zit al bij maatschappelijk werk en het ggz maar ik voel me er niet beter op.
het is niet in 1 x pats boem happy.
dat weet ik ook wel.
en thuis zit ik al maar daar word ik ook niet blijer van :/

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:57

Ach gut

Heb je leuke hobby's?
Ik ga bokken tot ik er bij neerval. Of tekenen, of muziek luisteren. Schilderen, lezen, fotograferen. Ik zoek altijd iets om me zelf af te leiden.

En denk aan het volgende:
Mocht je zelfmoord willen plegen, denk dan aan de familie, vrienden en kennissen die je alleen achter laat.

Kom op, niet opgeven!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:54

Ach gut
PLease don't give up!!! Ik voel heb me ook een hele tijd zo gevoeld... Ik heb zelf ook aan zelfmoord gedacht, heb het niet gedaan.
Ik weet niet of je rijd, maar wat bij mij heel goed hielp: als ik weer deppressief wasa ging ik altijd buitenrijden met mn pony. Eerts lang galopperen daarna rustig aan doen. En vooral veel bij m in de stal zitten. Toen was hij de enige waar ik mn verhaal bij kwijt kon....

Heel veel sterkte en geef alsjeblieft niet op!! Denk aan vrienden, Familie aan je moeder die je iig zo goed als kwaad ze kan je probeert te helpen!!

Sterkte

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:55

Goh, wat verschrikkelijk k*t voor je! Misschien zou je hulp kunnen zoeken bij een psycholoog of psychiater, die zijn wat vertrouwder met depressies dan de maatschappelijk werkster. Er zijn ook tegenwoordig hele goede medicijnen die je kunnen helpen. Eerst moet je naar de huisarts om je door te laten verwijzen.

Misschien is dit je allemaal al bekent, maar je moet echt nog niet opgeven! Want er zijn nog een heleboel wegen die je in kan slaan!!!!!! *LOL*

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:54

niet opgeven hoor meisje!Er zijn zoveel dingen die je kunt doen om er bovenop te komen!! erg veel sterkte ermee!! en je kan je altijd pb-en!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:55

niet opgeven hoor meisje!Er zijn zoveel dingen die je kunt doen om er bovenop te komen!! erg veel sterkte ermee!! en je kan je altijd pb-en!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:57

heb je op school ofzo niet iemand waamee je ff goed kan praten ofzo
of vrienden waarbij je je niet anders voor hoeft te doen dna je eigelijk bent.
ik hoop dat het snel wat beter gaat

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

nothappy
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 12:10

als ik me gedraag naar hoe ik me echt voel vinden ze me maar een chagrijn en vaag.
dan ben ik nl. heel stil.
ik ben al bij het ggz en daar gaan ze kijken wat ik heb.
daarna wil ik ook medicijnen hebben want ik word helemaal gek van mijn gedachtes.
ik heb wel een vriendin waarmee ik erover kan praten maar zij is ong. hetzelfde als mij met de gedachtegang.
het gaat vandaag iets beter dan gisteren.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:11

probeer eens te kijken naar alle leuke dingen die je hebt in je leven. Dat zijn er vast veel meer dan je zomaar denkt.
Heb je een paard (of ander dier) in je buurt? geef die een lekkere knuffel en vertel daar eens je verhaal aan.

vergeet niet dat er ook heel veel mooie dingen om je heen zijn. De bomen met bladeren met allerlei kleuren.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:32

Hallo Not Happy,

Weet precies hoe je je voelt, inclusief dat krassen. Ik denk idd dat het goed voor je zou zijn om aan de medicijnen te gaan. Eindelijk even rust in je hoofd. Knap van je dat je al bij verschillende instanties hebt aangeklopt, was voor mij een hele stap. Verwacht er echter niet te veel van. Je zult idd niet ineens vrolijk worden. Er gaat tijd over heen, maar ik weet zeker dat er straks weer periodes komen waarin je blij bent dat je er nog bent.

Heel veel succes, doorzetten hoor. Ga lekker naar je paardje, of naar de manege als je geen eigen paard hebt, en daar dan mooi ff je gedachten van je af zetten. Met dieren omgaan is een stuk makkelijker dan met mensen (ik denk dat iedereen dat wel een beetje vind, dus niet jezelf heel raar gaan vinden hoor).
Sterkte

nothappy
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 15:24

tuurlijk zijn er wel mooie dingen in het leven.
maar die zie ik niet.
en als ze er zijn heb toch meer k*tdingen dan mooie dingen.
mn verzorgpony mag ik sinds kort niks meer mee.
eerst een jaar aangemodderd en eindelijk een klik en dan ineens ben ik te groot en blablabla.
die mensen zijn ook de laatste tijd anders geworden en ik wil er niet meer heen.

als er een diagnose is wil ik zeker medicijnen hebben want zonder dat gaat me niet lang meer lukken.

ik kan helemaal niet met mensen omgaan.
wel met dieren en dat doe ik ook wel veel.
maar vaak als het even goed gaat met mij en ik denk dat alles over is komt er wel weer een klap.
vandaag heb ik wel een redelijk goede dag.
maar goede dagen heb ik al een hele tijd niet meer...

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:34

jeetje meid...
Ik ben een tijdje depressief geweest dus ik weet ongeveer wat er door je heen moet gaan... Als er iets is kan je altijd pben.
Ik sneed mezelf ook in mijn vingers met een mes. Maar heb proffesionele hulp gezocht en nu gaat het weer helemaal goed met me, mar heb daar keihard voor moeten knokken!! Je hebt dus waarschijnlijk nog een lange weg te gaan, maar als je je best ervoor doet kan alles goed komen. Dat klinkt misschien raar maar ik weet dat het zo is. Nou ja ik hoor het wel van je als er iets is wat je kwijt wilt.
Liefs Maaike

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:40

Hee meid nog een berichie van mij,
Merk dat je heel negatief denkt over jou omgang met mensen.
Ken dat ook goed, dacht er zelf ook zo over. Heb alleen wel geleerd, dat anderen daar vaak helemaal niet zo negatief over denken als jijzelf. Verder kun je met hulp ook beter leren omgaan met anderen, door wat trucjes.
En je kan daar leren om te gaan met die wisselende dagen, ene dag goed, andere dag ***. Alleen moet je daar idd wel heel hard voor knokken.
Het komt allemaal goed hoor, echt.
en pb-en hè als je wilt kleppen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:58

Het enige wat jou helpt en mij ook geholpen heeft, is alles loslaten en anders worden.
Daarmee bedoel ik gooi je leven eens om en doe dingen waarvan jij gelukkig word, praat met mensen. Hou je verhaal niet voor je.
Ik kende het woord houden van of geven om ook niet en nu destemeer!
Ik heb de stap genomen om een ander leven te beginnen en weg te gooien wat er niet meer bij wilde hebben. Ik ben dus mezelf gaan mengen onder de mensen, heb veel meer gepraat over mezelf en de mensen de kans gegeven om mij te leren kennen(want niemand kent jou zomaar hoor) en heb geleerd dat mensen mij wel leuk vinden en mij nu beter begrijpen en dus niet meer raar,vreemd of stil noemen. Door te praten heb ik ook geleerd dat mensen open staan voor mij en dat er gezelligheid is, waar ik ook bij hoor! Nu is dat moeilijk als je op school zit, maar buiten school word je vanzelf ook onder de mensen gesleurt en die mensen staan open voor een nieuw persoon. Ga die mensen niet uit de weg, maar geef hun en jezelf de kans om elkaar te leren kennen. Hou dus niet je mond dicht want men heeft er veel meer aan als ze jou van binnen leren kennen.
Ook al geloof je er nu heilig in dat jou dip zo groot is dat je er nooit meer uitkomt, eens komt voor jou de dag die alles zal gaan veranderen, maar die kans moet je wel met beide handen aanpakken!

Daarnaast,lieverd, merk je toch ook wel dat wij alleen jou via de computer kennen en dat wij jou ook niet uit de weg gaan! Ik zou niet eens willen want jij hoort er net zo goed bij als ieder ander. Ik ken jou niet en jij mij niet, maar toch geven we ergens om elkaar! Ook dat is iets wat je nooit vergeten mag hoor. En op bokt is er altijd ruimte om met elkaar te praten, of het nu eenhappy berichtje is of omdat je hulp nodig hebt. Onthoud heel goed, dat op bokt ALTIJD een plekje voor jou is!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:30

nothappy schreef:
tuurlijk zijn er wel mooie dingen in het leven.
maar die zie ik niet.
en als ze er zijn heb toch meer k*tdingen dan mooie dingen.
mn verzorgpony mag ik sinds kort niks meer mee.
eerst een jaar aangemodderd en eindelijk een klik en dan ineens ben ik te groot en blablabla.
die mensen zijn ook de laatste tijd anders geworden en ik wil er niet meer heen.

als er een diagnose is wil ik zeker medicijnen hebben want zonder dat gaat me niet lang meer lukken.

ik kan helemaal niet met mensen omgaan.
wel met dieren en dat doe ik ook wel veel.
maar vaak als het even goed gaat met mij en ik denk dat alles over is komt er wel weer een klap.
vandaag heb ik wel een redelijk goede dag.
maar goede dagen heb ik al een hele tijd niet meer...


Jee, ik zie dit bericht nu pas. Het klinkt heel bekend wat je allemaal noemt. Ik ben niet zo gulzig met het op internet gooien van deze informatie maar wil voor jou toch een uitzondering maken om te laten zien dat het ook echt anders kan. De verkorte versie krijg je want de lange laat teveel van mijn persoonlijke dingen zien. Daar moet je me maar voor pbén.

Afgelopen zaterdag zijn MrMagic en ik ingewijd in Reiki Graad I. Tijdens die dag zijn wij vier keer geinitieerd. Dat is het openmaken/schoonmaken van je energiekanalen zodat je er later mee kan leren werken. Goed, dat terzijde.

Tijdens die initiaties wordt je geconfronteerd met jezelf indien nodig. Onze Master was meer begaafd dan de gemiddelde nederlander dus dat was best pittig. Ik heb die dag bijzondere dingen gehoord. En dingen die zij absoluut niet kon weten.

Als eerste hebben we 's ochtends kaarten getrokken. Moeder aarde kaarten. Mijn kaart was nr. 58 met als woord 'opklaring'. Daarbij kwamen bij mij twee dingen heel helder naar voren. 2001, april toen ik Raak kocht en oktober vorig jaar toen ik Evert-Jan leerde kennen. Twee heel erg belangrijke opklaringen.

Raak haalde mij uit mijn depressie. Langzaamaan begon ik eruit te klimmen en werd ik weer een beetje vrolijk. Dacht ik niet meer constant aan zelfmoord en begon ik weer een beetje vechtlust te krijgen. Hij was mijn vlucht van de dingen die me tegenzaten.

Met Evert-Jan bewandel ik een heel bijzonder pad. Langzaamaan wordt ik wat positiever al is het nog een hele lange weg. Bij hem kan ik voor het eerst sinds jaren echt mijzelf zijn. De tweede kaart die ik trok was een psychologische inzichtskaart die zei 'in mijn liefde voor de ander, ben ik bereid ook mijn boosheid te tonen'.

En dat laatste was heel typisch want mijn psycholoog zei me vorig jaar 'Hanifa, jouw probleem is dat je niet boos kunt worden'. En dat klopt. Ik vond het mijn ex niet waard om boos op te zijn. Op de een of ander emanier interesseerde het me gewoon niet. Ook mijn vriend daarvoor interesseerde me zo weinig dat ik niet boos werd. Dat plus het feit dat ik nooit mensen wil kwetsen en mijn ex ook altijd dreigde met weggaan (niet omdat ik boos werd hoor), maakte dat ik dacht 'ach, zoek het ook uit'.

Bij Evert-Jan kan ik wel boos zijn. Mag ik ook boos zijn. Hij respecteert me en laat me gewoon uitrazen, slaat vervolgens zijn armen om me heen Ach gut en dan gaan we rustig praten *LOL* . Hij weet precies hoe hij met me moet omgaan en daardoor kan ik gewoon 100% mezelf zijn.

De verklaring van kaartje nr. 58 in het boek, dat we later mochten lezen om te kijken of onze interpretatie een beetje klopte zei in het kort dat ik veel problemen had om positief te zijn. Ik kon me met geen mogelijkheid voorstellen dat mijn leven nog iets anders dan ellende zal kennen en daardoor is morgen alleen een herinnering voor mij. Ik moest me realiseren dat achter de wolken de zon schijnt en als ik echt wilde kijken?.... Dan schijnt hij al een beetje.

Tja, en als ik dan ga nadenken, ja dan schijnt het zonnetje inderdaad al heel voorzichtig maar durft het niet verder te komen omdat ik bang ben dat het fout zou gaan. Maar ik weet zeker dat met deze wetenschap ik al een heel stuk verder ben.

En, ik hoop dat mijn verhaal jou een beejte kan meegeven dat er echt mooie dingen zijn en dat wanneer jij het toelaat ook voor jou de zon gaat schijnen. Echt waar. En hier spreekt iemand die werkelijk amper kon geloven dat het zo was. En als er iets was dat goed ging, dan kan ik gaan nadenken en weet ik dat ik met argumenten kom die allemaal volgens mij verklaren waarom het allemaal fout zal gaan.

Echt waar. Doe je best, probeer te leven en geloof. Voor mij was het Raak en Evert die mij op dit gekke pad brachten. De reiki die me confronteerde. Of eigenlijk begon dat al bij Anton. Mijn weg is nog lang niet klaar maar ik weet dat mijn weg een spirituele en gelovige is.

Heel erg veel liefs van Hanifa en als er iets is mag je me altijd pb-en of mailen of whatever.

'Paint' it 'Black'

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:50

Wat erg dat je je zo rot voelt!
Je kan nog zoveel hulp krijgen en medicijnen slikken,,uiteindelijk zul je het zelf moeten doen. Maar het is een begin!!
Morgen naar de huisarts voor medicatie....
Hoop dat voor jou snel het zonnetje gaat schijnen!!
Dikke knuffel van Patricia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, chinnie, eva1969, hagelslag, Kabayo, nano, Roosch, Rooss_24, Traiectum, WendyShet, xPearl, xRooss en 151 bezoekers