onregelmatig in bochten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

onregelmatig in bochten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:08

het paard waar ik op rij is nu sind vorige week maandag onregelmatig. het is niet heel erg, maar je ziet het wel. nu is het dus minder geworden en zie je het alleen maar in een bocht of volte. wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen? er is al tegen de eigenaren gezegd dat ze niet mochten rijden en tien minuten moesten afspoelen. dit hebben ze gedaan tot vorige week vrijdag gedaan en toen had 1 van hun les en dat is volgens hun te belangrijk om op te geven. ik heb te gen de instructrice gezegt dat ze ff moest kijken of ie nog onregelmatig liep. dat was dus zo. ik weer met mijn welzijn voor dieren vragen of ze dan beter niet kon stoppen. zegt dat stom mens: neu, het is niet heel erg dus ze kan gewoon doorrijden. ik weer tegen die mensen gezegt dat ie dus niet goed liep, laten ze hem gewoon lopen!!!! nou en nu is ie nog nie beter.werd dus weer tegen hun gezegt dat ze af moesten spoelen en op harde ondergrond lopen. wat doen ze? gooien ze hem los en jagen hem op om te zien of ie nog onregelmatig is??????? nou sorry hoor Boos! maarja weet iemand misschien wat het kan zijn en wat ik ertegen kan doen?
groetje stephje

vernieuwd profiel


Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:31

Loopt hij in de wei dus zonder een ruiter erop ook kreupel of alleen als er iemand op rijdt.
Als het laatste het geval is dan kan hij teugelkreupel zijn.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:25

Is ze op 1 kant onregelmatig ? is het ergens dik of warm ?

Nog veel sterkte met die eigenaren trouwens, ik krijg het idee dat je het nodig zult hebben.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:47

vervelend dat ze zo controleren of hij weer goed is - kans op een nieuwe blessure is groot. Bij onregelmatig in de bochten zou ik toch echt voorzichtig zijn. Zo veel mogelijk rechtuit rijden - veel stappen en af en toe een klein stukje draven om te kijken of hij goed loopt. Als het goed gaat heel langzaam opbouwen. Wel goed zijn been controleren (dik of warm is niet goed). Succes met de eigenaren. En die instructrice snap ik helemaal niet - getuigt van weinig professionaliteit!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:38

erg vervelend voor het paard, maar (en dit klinkt afgezaagd) hij is (zoals ik lees) niet van jou. het enige dat je kunt doen is zelf wel met verstand met het paard omgaan en adviezen blijven geven. (niet commanderen, daar kun je ze alleen maar mee in het harnas jagen en dan ben je misschien niet meer welkom en kun jij er ook niets meer aan doen)
succes in elk geval

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 16:42

nou val ik toch echt van m'n stokkie, vrijdag nog kreupel. zaterdag deed ie net of er niets aan de hand is!!!! Verward hij is dus helemaal beter. hoe het kan weet ik ook niet. misschien komt het wel omdat ie te kort bekapt was. hij werd namelijk diezelfde dag nog kreupel, dus daar ga ik maar van uit.

thanx, stephje

vernieuwd profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, MirandaMalik en 49 bezoekers