Buikspieroefeningen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 17:59

Opzich heb ik altijd een prima figuurtje gehad maar ik heb toch besloten dta mijn buikje platter/strakker moet Haha!
Nou weet ik echt 0.0 van fitness ofzo af (ik squash alleen 1 keer per week) en ik ben niet echt van plan me uren te gaan uitsloven in de sportschool. (ja lui Schijnheilig ).

Opties zijn:
Thuis zoveel buikspieroefeningen per dag (maar welke?)
Zo'n 'rol apparaat' (en ik ken mezelf dat gebruik ik niet want dan ben ik weet bij mn vriend dan weer thuis dat gaat niet lukken..)
Zon "ab roller" Via stroomschokjes (lijkt me DE oplossing, bokken en trainen tegelijk Schijnheilig ).

Hebben jullie tips voor een lui meisje dat toch een strak buikje wil? Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:01

Gewoon sit-ups, liggen en dan een stukje omhoog komen totdat je je buikspieren voelt en dat zo'n 100 a 200 keer per dag Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:15

minder eten. je kan trainen wat je wilt aan je buikspieren maar als je ze wilt zien, moet je je eetgewoonte aanpassen.

Amor Vincit Omnia

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:18

Kais schreef:
Gewoon sit-ups, liggen en dan een stukje omhoog komen totdat je je buikspieren voelt en dat zo'n 100 a 200 keer per dag Tong uitsteken

Wel liggend voor de computer en dan elke sit-up die je gdaan hebt 1 lettertje typen voor Bokt Knipoog
Lijkt me een super oplossing Knipoog

Waarom ga je niet gewoon nog een uurtje extra squashen?
Word je niet alleen je buik beter, maar ook je conditie Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:18

SuperPepeijn schreef:
minder eten. je kan trainen wat je wilt aan je buikspieren maar als je ze wilt zien, moet je je eetgewoonte aanpassen.


Dat is niet waar. Iemand hoeft heus niet perse 'dik' te zijn omdat hij te veel eet. Heb je er wel eens over na gedacht dat het ook door andere dingen kan komen (bijvoorbeeld door een ziekte of door medicijngebruik)? Scheve mond

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:37

Zo een stroomschokjes ding zal ik niet nemen. Je kan er brandplekken van krijgen en zo effectief is het niet.

Wat je kan doen ja zijn sit ups.
Je kan je voeten vastklemmen ergens onder. Maar dat hoeft natuurlijk niet perse.

Wat zwaarder is, is op je rug gaan liggen en dan je benen omhoog (soort van kaars effect) of ze anders in de lucht doen en buigen en dan omhoog komen. Let er wel op dat je je rug niet belast.

Afbeelding
Dit dus.
Je kan ook je benen plat op de grond laten liggen, is ook zwaarder.

Ik weet niet of thuis gewichtjes hebt? (kan ook zonder maar minder effectief) dan pak je een gewicht. Gaat staan met je benen tegen elkaar. en buigt met je ene arm met het gewicht tot ongeveer je knie. Dan voel je de rek op je zijkant. (dus van in je rechterarm een gewicht en naar rechts buigen en dan je linkerkant) Gewicht van 2 kilo is opzich te licht een kilo'tje of 7-8 is te doen.

Wat je ook kan doen voor je zijkant is een iets langwerpigs pakken (bijv bezemsteel) en dan doe je die steel achter je nek en dan ga je draaien met de bovenkant met je lichaam. Onderkant stil houden.

Wat je ook kan doen is net zoiets als sit ups, maar dan ipv van naar voren te gaan. Ga je de ene keer omhoog en naar links en dan omhoog en dan naar rechts.

Afbeelding
Zoals dit

Wat je ook kan doen is op een stoel gaan zitten, ja hoe leg je het uit, kijk maar ff naar dit plaatje Haha!
Afbeelding

Pff ik weet er nog wel een paar maar kom er ff niet op.
(Ga zelf namelijk wel naar de sportschool, voor oa me buik Haha!)

22 Januari verwachten we ons kleintje

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:57

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door angelke op 25-11-03 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:58

SuperPepeijn schreef:
minder eten. je kan trainen wat je wilt aan je buikspieren maar als je ze wilt zien, moet je je eetgewoonte aanpassen.


Ik eet wat ik wil, maar als ik minder eet zie je me niet lopen denk ik. Nee echt, mínder eten lijkt me geen oplossing. Ánders eten misschien wel.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:01

Mijn kont spieren train ik gewoon onder de les! Haha!

Buikspieren laat ik lekker in de winter, begin van de zomer wel weer. Als het de moeite waard is en niet meer zo wit is. Lachen
Maar gewoon met je knieen omhoog op de grond liggen en omhoog gaan. Je ziet het al na 3 dagen. OK dan!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:11

Conditie helpt niet veel, als je een klein laagje over je buik hebt. Daar moet je echt buikspieroefeningen voor doen.

Eetpatroon aanpassen KAN wel helpen hoeft niet.

100-200 keer vind ik eerlijk gezegt niet veel, als ik zie hoeveel ik er doe 500 van al 1 oefening bovenkant buik (om het zo maar ff te noemen)
Van onderkant buik zo een 200 en dan nog zijkant buik.

Ik zweer het je ik doe het nu al een half jaar en ben 1.70 en 54 kilo. Dus bijna een sprietje en toch moet ik er toch zoveel doen.

Als je een resultaat wilt hebben voor in de zomer en je hebt een laagje op je buik dan begin je te laat. Voor een laagje ben je een hele tijd bezig en je moet er ook echt veel doen.
Als je een laagje op je buik hebt, dan zie je dat echt pas na een maand en zelfs pas na meerdere maanden.

Vooral met buikspier oefeningen (en zonder begeleiding) duurt het vaak langer voor een goed resultaat. Komt door
-Apparaten op de sportschool
-Begeleiding op de sport, lees mensen doen vaak buikspieroefeningen niet goed, te weinig kilo, buigen te ver, gebruiken hun rug, of doen de oefening veelste kort.

Ik zal ook een paar rustdagen inlassen voor je buik. Vooral spierpijn in je buik blijft vaak een dag hangen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:28

als je buikspier oefeningen doet zorg er dan wel voor dat je je onderrug recht houdt, anders heb je strax wel een mooi trak buikje maar ook een verrotte rug Scheve mond .
wat ik met moest doen met conditietraining was:

op de grond liggen met je knieen opgetrokken en je hakken in de grond planten.
je duimen op je slapen en je vingers op je achterhoofd of je armen gestrekt met gebalde vuisten naast je lichaam (in de de lucht natuurlijk niet op die grond, maar wel horizontaal)
je moet altijd naar 1 punt op het plafond blijven kijken en je buikspieren aanspannen om omhaag te komen, dat omhoog komen hoeft niet dat je helemaal rechtop gaat zitten van de ontspan je je buikspieren weer teveel en heeft het geen nut, gewoon een stukje omhoog zodat je rug de grond niet meer raakt is voldoende, als je je nek voelt als je buikspieroefeningen doet doe je het niet goed, het enige wat je hoort te voelen zijn je buikspieren.
Als je weer terug naar de grond gaat moet je ervoor zorgen dat je schouderbladen de grond niet raken, zo blijven je buikspieren ligt gespannnen (werkt effectiever)
dit een paar keer per dag is voldoende en werk echt heel erg goed.

maar of je van buikspieroefeningen ook daadwerkelijk een plattere buik krijg hoeft niet altijd zo te zijn Scheve mond , ik heb ijzeren buikspieren mijn tog een klein buikje, ik kan zoveel oefeningen doen als ik wil maar dat buikje gaat echt niet weg, terwijl mijn buikspieren echt keihard zijn Boos!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:45

Pinky_girl schreef:
Zon "ab roller" Via stroomschokjes (lijkt me DE oplossing, bokken en trainen tegelijk Schijnheilig ).



Volgens mij heet dat ding Ab-do(er) ofzoiets Clown

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 19:48

Minder eten is idd niet de oplossing. Gezonder misschien wel Bloos

Echt een dikke buik heb ik niet hoor, m,aar een beetje strakker mag wel Haha!
Overigens ben ik 1.69 en weeg 52/53 kg -ben 18 jaar-.

Ik denk dat ik het met sit ups ga proberen... Het volhouden lijkt em het moeilijkste maar ik ga mn best doen..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:40

plat gaan liggen en je benen en je rug van de grond afkomen, door alleen je buikspieren aan te spannen. Moesten wij eerst vaak bij training.
Ik heb als ik me spieren aanspan ook een harde buik, maar je ziet er niks van, gewoon vlak, maar ben ook niet echt van plan er voor te trainen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:44

Haha, alsof je de duvel er in mee speelt. Ik heb dus ook een paar dagen geleden besloten dat ik een strakke buik wil. De meeste vinden het onzin omdat ik niet "dik" ben. Ze vinden dat ik al een strakke buik heb. Heb ik misschien een beetje, maar het moet NOG strakker Extreme duivel
Ik ga gewoon in mn kamer sit-ups doen. En dan niet helemaal omhoog komen maar een stukje.
Wat ook goed is voor je buikspieren is gewoon als een kikker gaan zitten ( ) en dan telkens je voeten naar achter en naar voor, naar achter en naar voor en zo doorgaan. Blijkt dus ook goed te zijn voor je buikspieren

    Dance to express, not to impress.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:45

hhihi dit is ook wel iets voor mij Haha! ik ben ook niet dik maar moet wel oppassen anders komen er vetrolletjes aan. Ik heb alleen het probleem dat ik me nooit aan die buikspieroefeningen hou. Als ik het 1x weer een paar keer heb gedaan kijk ik naar mijn buik en vindi k het wel weer genoeg Haha!


Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:41

Haffie schreef:
hhihi dit is ook wel iets voor mij Haha! ik ben ook niet dik maar moet wel oppassen anders komen er vetrolletjes aan. Ik heb alleen het probleem dat ik me nooit aan die buikspieroefeningen hou. Als ik het 1x weer een paar keer heb gedaan kijk ik naar mijn buik en vindi k het wel weer genoeg Haha!


haha, heb ik ook, ik heb er zo gauw genoeg van. 't wordt gewoon ontzettend saai. kan ik me tijd beter besteden om te bokken Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:43

IcePrincess schreef:

op de grond liggen met je knieen opgetrokken en je hakken in de grond planten.
je duimen op je slapen en je vingers op je achterhoofd of je armen gestrekt met gebalde vuisten naast je lichaam (in de de lucht natuurlijk niet op die grond, maar wel horizontaal)
je moet altijd naar 1 punt op het plafond blijven kijken en je buikspieren aanspannen om omhaag te komen, dat omhoog komen hoeft niet dat je helemaal rechtop gaat zitten van de ontspan je je buikspieren weer teveel en heeft het geen nut, gewoon een stukje omhoog zodat je rug de grond niet meer raakt is voldoende


Ja, deze oefening dfoe ik ook altijd. wat ik ook wel doe is net als ik bijna de grond weer raak 5/7 second erboven 'hangen'.

Voor heel veel buikspieroefeningen met animatie's erbij : http://www.turnpagina.host.sk/ --> krachttraining --. buikspieren

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:57

Oja trouwens je kan beter crunches doen dan sit ups. Met sit ups hoor je helemaal omhoog te komen (verpest je vaak je rug mee) en je haalt steeds de spanning eraf.

Met crunches kom je maar een stukje omhoog en zo hoe je de spanning er beter op en zo train je je buik dus beter.

Veel mensen dat dit ook sit ups zijn maar die heten dus crunches!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:10

Hmm ik ga ook maar weer eens beginnen Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:19

ehhmm jij en een strakker buikje??? Haha! Bij mij helpt minder eten wel, dus daar ben ik maar eens mee begonnen. Verder doe ik (als ik zin heb) 2 keer per dag sit ups.. nou maar hopen dat het gaat helpen, wel iets btw ik voel wel dat ik spieren heb, dat is al wat..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:45

Om iedereen even uit de droom te helpen: plaatselijk vet verbranden kan niet. Dus het doen van buikspieroefeningen om daar eventuele kwabben (niet dat we die hebben natuurlijk) weg te werken is nutteloos. Je buikspieren worden er wel sterker van, dus als je niet veel vet op je buik hebt, dan zul je wat meer aftekening op je buik zien.

Dat brandende gevoel is dus niet VERbranden... dat is gewoon verzuring Haha! Je verbrand vaak het eerste vet op de plaats waar er het het laatste is bijgekomen.

Ik heb zelf een mooi strak buikje, met 'broodjes', dat door het hardlopen, paardrijden en crunches. Ik doe er geen honderden. Gewoon even de schouderbladen van de grond (in de houding die IcePrincess beschrijft), fractie van een seconde vasthouden, en dat 3 setjes van 20X volhouden.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:10

ik houd buikspier oefeningen maar 1 dag vol, meestal wordt ik al moe van het id hahaha

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:12

Let ajb idd heel goed op je houding, want als je de buikspieroefeningen niet goed doet, kan je dus je lage rug en je nek best wel verkloten.

Zorg ervoor dat je onderrug plat op de grond blijft liggen. Om dat te controleren kan je het beste iemand vragen om z'n hand onder je rug te leggen, en dat jij dan die hand in de grond drukt zeg maar.
Verder idd niet vanuit je nek gaan bewegen, en niet te ver omhoog gaan. De onderste punt van je schouderbladen los is ver genoeg. Om het smokkelen tegen te gaan (dus dat je je schouders naar voren doet) kan je je armen voor je borst kruisen.

Hmm... kan zelf idd ook wel weer iets gaan doen Lachen

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:10

ooooo en niet zo'n stroomding aanschaffen, ik heb er eentje maar het kriebelt vreselijk, waardoor ik in een lachstuip op de grond lig te spartelen... Haha! wel lollig maar niet erg effectief volgens mij