Wat doen jullie liever? Springen of dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Wat doen jullie liever? Springen of dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 10:48

Sinds een jaartje ben ik aan het leren springen. Wat ik nu helemaal fantastisch vindt, maar voorheen was ik helemaal gek van dressuur en haatte ik springen (omdat ik toen ik een jaar of tien was een keer heel hard ben gevallen waarschijnlijk). Nu vind ik dressuur nog heel erg leuk hoor. Ik spring ook nog geen wedstrijden, alleen dressuur met een 4 jarige merrie. Wat doen jullie het liefste? en waarom?


Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:00

Ik spring het liefste, wanneer dat precies begonnen is weet ik niet meer. Maar ik vind springen voor mezelf meer een uitdaging dan dressuur. Ik heb in Zuid-Afrika kennis gemaakt met cross en dat vind ik nog veel leuker dan gewoon springen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:03

Ik doe het liefste aan dressuur. Ik ben echt iemand die wil werken en echt bezig wil zijn met de manier waarop mijn paard of pony loopt ( ik rijd manegelessen dus je moet er niet te veel van verwachten) ik vind het leuk om samen met mijn paard aan onze gezamenlijke houding te werken.Springen vindt ik alleen leuk als ik een paard rijdt dat helemaal weg is van springen, het is grappig als je zo'n paard helemaal vrolijk voelt worden als ie een hindernis ziet. Bovendien wordt springen je bij ons niet egt geleerd. Het is meer: zet je pony of paard voor de hindernis en laat 'm eroverheen springen...Dat vindt ik niet leuk, dan werk ik voor mijn gevoel niet echt.
Échte springlessen wil ik nog wel eens hebben gewoon meerdere en hogere hindernissen....maarja..ik ben zo'n schijterd he Bloos Schijnheilig

Ik hoop dat ik zo je vraag goed beantwoord heb?

-xxx- djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:15

vroeger was ik helemaal gek op springen en samengestelde wedstrijden, maar opeens ben ik alleen nog maar gaan dressuren en vind ik springen niet eens zo leuk meer! Verward
het kan raar lopen Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 11:21

Bij mij dus precies andersom.

Ik heb pasgeleden voor het eerst met mijn paard een 90 cm parcoursje gesprongen dat was echt een adrenalinekick! Supergaaf. Ik had een balk, maar als mijn paard niet zo goed was waren het er veel meer geweest. Valt niet mee een parcours goed rijden.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:37

Hahaha Dressuur, waarom??
Omdat ik een scheitert ben zodra er een hindernis aan te pas komt!

CELVIN

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:39

Vroeger kon het mij niet wild genoeg, springen, crossen,vaste hindernissen,steile heuvels,noem maar op..

Toen ik later een redelijk goed springpaard onder mijn kont kreeg,waar ik ook serieus wedstrijden mee wilde gaan rijden,kreeg ik van iemand een raad om ook eens te gaan dressuren...
Ter bevordering van mijn springprestaties..Eerst lachte ik haar stiekem een beetje uit,maar later merkte ik dat het echt beter ging..

Langzaamaan vond ik dressuur leuker en leuker en ben daarop ook op overgestapt!
Nooit geen spijt van gehad,hoewel ik het springen nu best wel eens een beetje mis..(waar ik nu sta is er geen goed springmateriaal en de wei is vaak te glad)

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:27

Ik ben een dressuur-muts Tong uitsteken

Vroeger wel gesprongen, maar toch vaak gevallen tijdens het springen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:30

Celvin schreef:
Hahaha Dressuur, waarom??
Omdat ik een scheitert ben zodra er een hindernis aan te pas komt!

same here! Haha!
Tot een centimeter of 70, 80 vind ik het nog net grappig, maar daarboven loopt het echt in 7 kleuren dun m'n laarzen in..... Knipoog

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:35

Ik vind springen geweldig. Maar door het nog niet tegen komen van het juiste paardje ben ik nooit hoger dan een cm of 80 gekomen.
Dennis(een super shet) spring ik rustig 60 cm mee. Met Dientje, een KWPN merrie, deed ik dat ook(en dat voor een afgeschreven paard wat nooit ook maar over 1 balk zou komen). Ik ben dus 1x hoger gegaan op Nimber(een KWPN E-pony).
Wie weet, ooit heb ik een spring kanon.

Dresuur vind ik net zo leuk hoor. Kan ik ook echt van genieten als het goed gaat.

Maar niets haalt het bij het heerlijk buitenrijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:02

Ik vindt dressuur het leukste, ook om te zien geweldig.
Contact tussen ruiter en paard wat zo minimaal is, vindt het altijd leuk om te zien welk paard er met de onzichtbaarste hulpen op hun ruiter reageert.

En dat wil ik dus zelf ook, ga er wel wat bij springen omdat ze dat gewoon ook moet leren.
Maar heb dus ook zoveel jaar geleden een megaval gemaakt, dus echt hoog ga ik niet...dat laat ik dan maar aan andere over, mits mijn paard er lol in heeft natuurlijk.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:19

Het allerleukste vindt ik buitenrijden Haha!
Maar als ik moet kiezen ga ik toch voor dressuur En dat is omdat ik niet zo veel lef meer heb met springen. Mijn haf vindt het wel erg leuk om te doen maar ik ben 1x met haar gevallen en onder haar terecht gekomen en sindsdien vindt ik springen wat enger.
Ik spring nog wel eens met haar (ongeveer 4x per jaar) maar dan ook niet hoger als 60 cm en dat vindt ik al heel wat Nagelbijten / Gniffelen
Misschien ga ik ooit nog wel een keer op springles om het zelf ook beter te leren Schijnheilig

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:28

ik vind springen eigenlijk leuker dan dressuur. en cross is nóg leuker
toch heb ik de afgelopen tijd niet veel meer gesprongen. af en toen in het bos, maar meer niet. de bak is op het moment nog te zwaar en loulou en ik moeten eerst maar eens aan de dresuur werken.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:29

ik vind het allebei wel leuk, maar als ik moet kiezen toch springen en crossen Haha!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:42

springen en sgw *LOL*

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:10

springen! en het liefst in de bossen, dus niet in zo'n springweitje met balken maar over bomen en van die gekke poortjes en slootjes.
Dressuur vind ik gewoon saai, soms wel leuk om eens iets nieuws te doen maar het trekt mij gewoon niet om bijna dagelijks hetzelfde rondje te moeten lopen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:18

Ik vidn dressuren het leukst, maar af en toe springen voor de afwisseling is leuk.
Ik moet een paard eerst goed kennen wil ik echt gaan springen. Met Tos durfde ik pas naar een jaar echt te springen, en toen eenmaal de smaak te pakken hebben we toch een aantal keren flink gesprongen Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:19

Dressuur of gewoon lekker buitenrijden, springen heb ik een trauma aan over gehouden dus vind ik eng!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:20

Ik vind springen heel erg leuk!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:37

Ik doe het meest aan springen (met wedstrijden doe ik niet meer aan dressuur) ik doe springen het liefst omdat ik geen geduld heb met de dressuur Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:37

ik weet nie precies wak nu et leukste vind...rij meestal recreatie..dressuur spreekt me aan springen ook allen zou ik veeeeel les moeten krijgen om hoger te durven springen Tong uitsteken

Karaat_the_newforest op Instagram

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:07

nanka schreef:
Ik ben een dressuur-muts Tong uitsteken



Me 2! Haha!


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:29

Ja ik ben ook een dressuur pipo.
Ik vond vroeger springen ook erg leuk maar sinds een best wel erg ongeluk op de manege toen durf ik niet meer.
En mijn paard die springt ook best wel raar dus daar krijg ik ook geen vertrouwen mee.
En buitenrijden is voor mij ook een gedeelte nummer 1.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:35

Dressuur... ik weet ook niet precies waarom maar vind het gewoon leuker Tong uitsteken Af en toe springen vind ik wel leuk.. maar ik zou niet 6x in de week springen willen. En Hof die vind springen af en toe ook leuk, maar als je het te vaak met hem zou doen begint ie alleen maar te eikelen..

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:45

springen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers