Iemand bekend met HARTKLACHTEN bij paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Iemand bekend met HARTKLACHTEN bij paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 11:19

Ik heb vorige week een mailtje gestuurd met een vraag naar een dierenarts op het web omdat mijn paard nogal veel zweet met rijden (zomer en winter) maakt niet uit. En ze hijgt enorm. Wat dat kon zijn.

Nu heb ik net een antwoord teruggekregen en hij zegt dat ze waarschijnlijk een zwak hart heeft.... ik ben hier erg van geschrokken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hartklachten bij je paard?


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:23

Mijn paard had een hart blok, is prima mee te leven, nou heb ik haar afgelopen april wel moeten laten inslapen maar ditwas omdat haar hart het gewoon niet goed meer deed ze was op maar ze was dan ook wel al 23 he`, ik zou je paard even laten nakijken want om via een mail te zeggen dat het het hart is vind ik nogal voorbarig, jij meteen in de stres en het is niet eens zeker, maak een afspraak voor jou rust zal dat ook goed zijn. Sterkte!!!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:31

Hoe kan een veearts dat nou toch in hemelsnaam zeggen via een mailtje, zonder het paard ooit gezien en onderzocht te hebben?????
Ik vind dat wel heeeel erg prematuur hoor!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:44

Dat vind ik dus ook, wou er nog ff aan toevoegen mochte het nou echt het hart zijn dat daar goeie medicijnen voor zijn.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:53

Precies! Ik ben het met de rest eens! Succes!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:42

Heike is Julius verloren door een worm in de hartklep o.i.d.

maar als je dat soort vragen hebt moet je gewoon naar een veearts en niet via internet dat regelen, dan kun je vragen omdat soort voor de hand liggende sensationele antwoorden. daar lig je dan weer wakker van, en er is maar 1 manier omz ekerheid te krijgen: de DA bellen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:34

ik ben helaas door een zwak hart mijn haflinger verloren .
ik vond hem altijd te flegmatiek(lui),het duurde jaren voordat hij 1 uur kon lessen.
tijdens training aan de longe is hij in galop overleden aan een hartaanval.

achteraf onderzoek bleek hij een zwak hart te hebben(hartruis dus).
zijn oma is daar ook aan overleden en liet zijn moeder op een leeftijd van 4 maanden achter.

maar....laat je arts even luisteren dan weet je meer en ook in hoeveel mate hij misschien een hartruis heeft.

succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:30

Maak je niet al te druk hoor. De symptomen die je beschrijft moet je wel naar laten kijken, maar om zomaar via de computer te zegen dat je paard zoiets ernstigs heeft getuigt in mijn ogen van weinig professionaliteit!

En al zou het iets met het hart zijn, een ruis of zoals Dizzy hier op bokt had met 1 van haar oude paarden, een slecht sluitende hartklep ( het paard dat op 24 jarige leeftijd nog wedstrijden reed en pas op 29 jarige leeftijd gestorven is aan iets heel anders!) dan zijn er nog verschillende graderingen, en kun je er rekening mee houden.

Laat gewoon snel een goede DA langskomen. En als je eenmaal weet wat het eventueel WEL is, dan zou ik die man nog even terugmailen met het resultaat....zodat hij zich in de toekomst iets voorzichtiger uitdrukt.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:22

Correctie Mist.....
Mijn paard is 30 geworden (niet 29).
Vanaf haar 13e hoorde ik dat ze ieder moment dood neer kon vallen (was vooral spannend tijdens een crossgalop in het bos), maar dat is gelukkig niet gebeurt.
En ze is niet vanwege haar hart gestorven, maar ze had iets met haar been (eigenlijk was ze gewoon op).
Laat even weten wat je DA ervan vindt.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:39

Ik heb een Haflinger gehad van een jaar. Hij was ook snel moe en bezweet. Laten keuren door de DA. Inderdaad een hartafwijking. Zou er nooit mee kunnen rijden en hij zou ook niet oud worden. Teruggegaan naar de fokker en nu loopt hij 'gezelschapspaardje' te wezen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:44

mijn paard van 31 heeft ook een hartruis maar omdat ik hem niet meer belast (wandel alleen, rijd niet meer) merk ik er niets van bij hem.
sterkte ermee mocht het paard echt wat aan zn hart hebben

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 12:49

Als het goed is komt de veearts eind volgende week ff langs voor wat andere paarden, ik laat hem dan maar meteen ff luisteren en bloed afnemen, voor de zekerheid. Dan weet ik meer.

Maar ik zie dat de paarden die jullie merendeels beschrijven errug oud zijn geworden. Dus het hoeft nog niks te betekenen toch.

Bedankt.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:04

Nee hoor! Mocht jou paard een hartafwijking hebben, dan is dat zo afhankelijk van welke afwijking hij heeft en het ene dier heeft er meer last van dan de andere. Ik zou je nu iig nog niet te veel zorgen maken!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:12

Een paard dat altijd zweet en hijgt, hoeft echt geen hartafwijking te hebben hoor.

Ik heb twee merries die allebei al gaan zweten als ik ze alleen nog maar losstap. En de oudste loopt altijd vreselijk te hijgen als ze zich even flink heeft ingespannen! Hun harten zijn prima in orde!!!!

Dan heb ik wel een Shetje met een aangeboren hartafwijking waarvan zelf is betwijfeld of ze het eerste jaar zou door komen. Zij is inmiddels 3,5 jaar oud en helemaal over haar hartkwaal heengegroeid.

Laat je niet bang maken!!!!

Betaalbare ruitervakantie in Hongarije: http://www.jerintho.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, kimmetje26, Nalonyda, NibbitLotus, Poekkie, Traiectum en 45 bezoekers