handen stil!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

handen stil!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 09:31

ik heb een probleempje met me handen en doe t altijd al van het begin af aan !! als ik thuis rijd beweeg ik me handen heel erg op en neer (omhoog/omlaag) ik krijg al tips kijk vooruit want ik kijk alstijd naart hooft vanme paard!. die tip helpt wel it is al een stuk betrzzz maar k zou graag nog wa meer tips krijgen ( ik doe het niet op wedstrijd ) dat is zoow raar en ik merk zelf ook niet dat ik ze beweeg! Scheve mond

Chrissie!!:+:


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:36

Stillen handen komen van een stil lichaam.

Zit diep in het zadel en zorg dat je je benen onder je heb. Nu laat je je schouders naar achteren hangen. Je schouders zitten aan je rug vast geplakt als het ware.
Laat je hele lichaam ontspannen. Beweeg je je handen dan nog. Neem een touw doe die om de hals van je pony. Ga draven en voel hoe je je handen beweegt. En ga is uitproberen hoe je het beste kan zitten om je handen stil te houden. Je moet geen druk op het touw hebben.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:33

Josien geeft je eigenlijk al een super antwoord. Je kan alleen je handen stil houden als de rest ook stil is.

Dit krijg je door diep te gaan zitten en net als die tip die je al kreeg, niet naar je handen of het hoofd kijken maar naar vorgen.

Misschien helpt het als je er iemand bij laat zitten wanneer jij aan het rijden bent en tegen je zegt: 'Handen stil!' waneer jij ze weer beweegt.
Succes.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:13

Supertips lijken me zo. Inderdaad, iemand die op je let en je elke keer corrigeert wanneer je je handen beweegt kan ook nog wel eens helpen. En of je het dan snel leert om ze stil te houden wanneer iemand tot vervelends aan toe elke keer roep: Handen stil!! Succes ermee.

Storm in mijn profiel!

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 08:32

bedankt allemaal OK dan! ik ga t zoo proberen!!!!

Chrissie!!:+:


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:15

Inderdaad supertips! kun je echt wat mee lijkt mij..

Ik wilde alleen nog even toevoegen,omdat je zegt dat het op wedstrijd wel lukt..

Ik merk het bij mij soms namelijk ook, heb ik een hele week echt niet lekker kunnen zitten , mijn benen niet stil kunnen houden etc..Dan heb ik les,en dan gaat het vanzelf..Ik denk dat het komt,omdat ik dan heel erg beheerst rijdt.Niet zomaar een dotje,maar echt willen laten zien dan het gaat..
Jij zegt dat het bij jou op wedstrijd wel lukt,misschien ook omdat je dan heel beheerst rijdt?
Probeer dat gevoel telkens terug op te roepen tijdens het rijden,daar kunnen de bovenstaande tips je super bij helpen lijkt me!
Succes hoor!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:35

Stille hand niet te letterlijk nemen. Je hand hoort niet 100% stil te zijn, dat zou betekenen dat je je hand vastzet.

De bedoeling is dat je meegaat in de bewegingen van je paard, zo ook met je hand, zodat er een soort van lichte vering ontstaat tussen de mond van je paard en je hand.

28-09-2007
Nothing compares too you...

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:21

Als je met een stille hand een onafhankelijke hand bedoelt, dus onafhankelijk van de bewegingen van je lichaam (bijv. lichtrijden), probeer dan ff dit:

Wanneer je je handen in de correcte houding hebt, strek dan je pinken en zet die losjes op de schoft en probeer ze daar te houden. Niet krampachtig, maar iig in de buurt. Je zult dan merken dat je elleboog het scharnierpunt wordt. Hiermee zet je de eerste stap naar een onafhankelijke hand. Op een gegeven moment zul je zien dat het scharnieren vanzelf gaat en dat je hand onafhankelijk van je lichaam de paardenmond volgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers