Equiral karaktertest???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Equiral karaktertest???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 00:28

OK, ik ben een heel klein beetje in de war, iedereen heeft het maar over zijn vuurpaard, of waterpaard...maar wat doe je als een hout, vuur en water paard door elkaar hebt? Haha!

Hieronder de drie beschrijvingen Haha!

Het Vuurpaard
De lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker (showtype, levenslust)
Het vuurpaard wordt de lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker genoemd vanwege haar bijzondere relatie met soortgenootjes en onszelf, de mens. Het is een speels gezelligheidsdier, dat er van houdt om bewonderd te worden en in het middelpunt van de belangstelling te staan. Wanneer je haar stal binnenkomt, word je meteen vrolijk begroet. En je kan natuurlijk niet voorbij lopen zonder eerst even uitgebreid geknuffeld te hebben. Een vuurpaard wil niets missen van wat er om haar heen gebeurt en heeft daardoor wel eens concentratiemoeilijkheden. Soms leidt dat tot schrikkerig of nerveus gedrag. Omdat dit knappe dier zichzelf graag midden in de schijnwerpers zet, is het bij uitstek geschikt voor shows en dressuur. Het is dol op applaus en hoe moeilijker de proef, hoe leuker het vuurpaard het vindt.

Het Houtpaard
de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Een houtpaard wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd.

Het Waterpaard
De mooie, ingetogen eenling (angstig, wantrouwend, introvert)
Je kunt het waterpaard herkennen aan haar atletische, welgevormde lichaam en glanzende vacht en manen. Met haar doordringende ogen houdt ze haar omgeving goed in de gaten. Deze eenling is van nature wantrouwend en teruggetrokken. Eigenwijs als ze is, kun je alleen goed met haar werken als je haar in haar eigenwaarde laat. Onder de druk van een sterke ruiter wordt ze nerveus en angstig, maar ook de spanning bij een wedstrijd werkt verlammend op haar. Als ze de ruimte krijgt, kan ze laten zien wat ze kan. Wanneer je rustig en geduldig met haar omgaat, bereik je het meeste.


En het leuke is...het gaat idd alledrie een beetje op.
Ze vindt het als in het vuurpaard heerlijk om aandacht te krijgen, nadat ze als het waterpaard eerst de kat uit de boom gekeken heeft.
Ze kan geweldig voor je werken en met veel plezier, als de verhoudingen duidelijk zijn en dus zeker niet bij iedereen.
Ze stopt nooit, is weleens moe, maar na een kwartier weer opgeladen.

Leuk om te lezen maar met zo''n ingewikkelde aarde/vuur baas *maagd/ram* als zij al heeft had ze wel iets simpeler gemogen.
Snap nu wel waar de reacties die ik over haar krijg over gaan, bij de 1 zo lief als een lammetje, bij de ander drammerig en niet te stoppen.

Ze is idd een onwijze drammer, maar kan het ook helemaal niet hebben als ze iets niet snapt, en blijft op dat moment gewoon dwars doorlopen en dwars doen.

Weet dat er al een topic over was, maar zijn er meer mensen met een meerdere type paard?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:34

Mmm, Daisy neigt naar Waterpaard. Ze is redelijk eenkennig, maar niet overdreven angstig.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:40

Stan is een vuurpaard... Vooral dat in de schijnwerpers staan klopt als een huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 02:52

Sily schreef:
OK, ik ben een heel klein beetje in de war, iedereen heeft het maar over zijn vuurpaard, of waterpaard...maar wat doe je als een hout, vuur en water paard door elkaar hebt? Haha!


Dan voer je gewoon 'normaal' voer Haha!. Mijn paard valt ook niet zo zeer onder een bepaalde categorie en hij doet het prima op de normale Equiral Stud en Subli Kruidenmuesli.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:37

ik heb toevallig v/d week ook de test gedaan.
Dynamiek is aarde en hout paard

En het leuke is wat bij houtpaard stond
Het Houtpaard
de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
Ze doet haar naam eer aan Haha!

Er stond op dat formulier als uw paard meer dan 2 karakters heeft, dan zit je paard in een overgangs fase, probeer over een half jaar weer een nieuwe test te doen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:41

Eeeeh je moet je titel even aanpassen Haha!. Je hebt het over Eraquell karaktertest Haha!. Eraquell is de wormenkuur. Jij bedoelt Equiral Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 09:31

Fasel schreef:
Eeeeh je moet je titel even aanpassen Haha!. Je hebt het over Eraquell karaktertest Haha!. Eraquell is de wormenkuur. Jij bedoelt Equiral Haha!


O sjips.....te laat op de avond, zie het nu zelf ook pas Haha!
Even kijken of ik de titel nog aan kan passen *zal wel toch?*

Niet dus...maximaal binnen een uur.....ok...ik bedoelde dus Equiral Haha!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:36

haha ik heb die test laatst ook gedaan en Tas is een houtpaard.
Wij hebben ook die karaktermuslie (Qi) en ze vinden het lekker.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:44

Sting is een vuurpaard: een showtype en aandachtstrekker, klopt als een bus!!
Hij heeft trouwens gewoon voer hoor Tong uitsteken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:11

Ik mis nog de Aarde en Metaal paarden!!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:18


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:40

Duvel is volgens de test op internet een combinatie van hout en vuur, hoewel ik in de beschrijvingen bij hout niet zo heel erg veel van hem herken en bij vuur ook maar een paar dingen. Bij Jip kwam het er overduidelijk uit: hij is een Aardepaard. En in die beschrijving kan ik me echt helemaal vinden.
Alleen krijgen ze gewoon allebei hetzelfde voer (bulkvoer van Vente) want dat wordt bij ons op de manege gevoerd. Ik vind het wel grappig om te lezen wat en hoe, maar vind het niet nodig om er echt naar te gaan voeren.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:49

Kleintje schreef:
Ik mis nog de Aarde en Metaal paarden!!



Dynamiek is aarde en hout

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 13:55

Kleintje schreef:
Ik mis nog de Aarde en Metaal paarden!!


Dit was dan ook alleen maar mijn paard Haha!
Moet gaan mixen Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:50

Sily"]
[quote="Fasel schreef:
Eeeeh je moet je titel even aanpassen Haha!. Je hebt het over Eraquell karaktertest Haha!. Eraquell is de wormenkuur. Jij bedoelt Equiral Haha!


O sjips.....te laat op de avond, zie het nu zelf ook pas Haha!
Even kijken of ik de titel nog aan kan passen *zal wel toch?*

Niet dus...maximaal binnen een uur.....ok...ik bedoelde dus Equiral Haha!
[/quote]
Heb het voor je aangepast Knipoog

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:26

dit kan door training allemaal veranderen, ik vind het wel een grappige indeling, maar dat voer erbij een beetje onzinnig.
Tas is vooral waterpaard (die beschrijvind klopt echt helemaal), maar als ze niet bang is (in de bak bijv) is het weer een vuurpaard, wat voor voer zou je dan moeten geven.... gewoon hooi en basisbrok Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:32

Dank je wel Cody Haha! Ben een beetje Blond

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:40

Timon is...

Vuurpaard

De lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker (showtype, levenslust)


Karakter
Hieronder wordt een beschrijving gegeven van het karaktertype: Vuur


In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-vuurpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types. Ook treden er continu veranderingen op die van invloed zijn op het karakter van het paard. Ieder paard heeft een basiskaraktertype dat constant onder invloed staat van dingen van buitenaf. Training kan bijvoorbeeld een positieve invloed hebben op het type en leefomstandigheden een slechte. Deze invloeden kunnen zelfs het basiskarakter tijdelijk zo beïnvloeden dat het niet meer herkenbaar is. Daarom is het belangrijk dat het dier de ruimte en vrijheid krijgt om zichzelf te zijn, zodat het basiskarakter uiteindelijk weer naar boven komt. Ook een paard is beter af als het zichzelf mag zijn, het zal zeker zijn gezondheid ten goede komen.



Het Vuurpaard
De lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker (showtype, levenslust)
Het vuurpaard wordt de lieflijke, aanhankelijke aandachttrekker genoemd vanwege haar bijzondere relatie met soortgenootjes en onszelf, de mens. Het is een speels gezelligheidsdier, dat er van houdt om bewonderd te worden en in het middelpunt van de belangstelling te staan. Wanneer je haar stal binnenkomt, word je meteen vrolijk begroet. En je kan natuurlijk niet voorbij lopen zonder eerst even uitgebreid geknuffeld te hebben. Een vuurpaard wil niets missen van wat er om haar heen gebeurt en heeft daardoor wel eens concentratiemoeilijkheden. Soms leidt dat tot schrikkerig of nerveus gedrag. Omdat dit knappe dier zichzelf graag midden in de schijnwerpers zet, is het bij uitstek geschikt voor shows en dressuur. Het is dol op applaus en hoe moeilijker de proef, hoe leuker het vuurpaard het vindt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:42

Marieke dat is Par ook een beetje

Klopt het ook een beetje bij jou?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:43

Jah, de onderste alinia is gewoon Timon... Knipoog

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:53

Berdientje is een Aardepaard. En dat klopt precies!! Zo is zij gewoon!
Het Aardepaard

de vriendelijke, betrouwbare alleseter (vriendelijk, ronde buik, traag, eten als grootste hobby)

We noemen het aardepaard ook wel de vriendelijke, betrouwbare alleseter, omdat dit het meest zachtaardige paard is dat er bestaat. Ook al hangen er aan alle kanten kinderen aan zijn manen of staart, een aardepaard laat het allemaal gewoon over zich heenkomen. Zijn interesse kan eigenlijk alleen gewekt worden met eten en een aardepaard herken je dan ook aan zijn enorme bolle buik. Ook al is hij rond en dik, een aardepaard is wel een doorzetter. Voor lange tochten schrikt hij niet terug, maar men moet hem niet overvragen. Snelheid, springen, winnen, het komt allemaal niet voor in het woordenboek van het aardepaard. Dit type komt langzaam op gang en kan uren achtereen roerloos blijven staan.

Het klopt echt precies, echt leuk Haha! Ze is geen mixje, ze is een ECHT zuiver Aardepaard Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:55

Hhhmmm heel duidelijk dat Par geen aardepaardje is....als er kinderen naar haar wijzen springt ze al in mijn nek Haha!

Tenzij ze een wortel in hun handjes hebben he Gijsenkim? Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:10

Tayga is een waterpaard Haha!
en Mozart een vuurpaard Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:23

Regina is voornamelijk een vuurpaard. Maar heeft ook trekken van een water-,hout-, en aardepaard.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:19

mijne is een overduidelijk houtpaard