Wat te doen met...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Wat te doen met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:38

Wat te doen met een paard dat probeert te bijten als je gaat aansingelen? En wat kan de oorzaak daarvan zijn?

thezjuh
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Nieuwerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:41

mischien te snel aansingelen of mischien heeft hij wel last daar van een zeer plekje....tips: singel eens voorzichtig aan gaatje voor gaatje, kijken of dat helpt en anders vraag je even of iemand je paard wil vasthouden...
groetjes

thezjuh
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Nieuwerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:42

mischien te snel aansingelen of mischien heeft hij wel last daar van een zeer plekje....tips: singel eens voorzichtig aan gaatje voor gaatje, kijken of dat helpt en anders vraag je even of iemand je paard wil vasthouden...
groetjes

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:42

heel veel paarden doen dat
sommige omdat ze op vroegere leeftijd met als eerst het zadelerop leggen heel hard is gedaan,
maar heel veel doen het ook omdat ze ineens een strak ding om een buik krijgen.
das niet echt fijn maar als hij JOUW echt probeert te bijten ja dat mag niet .
maar ik zou niet echt weten wat je eraan kunt doen als hij jouw bijt misschien straffen ofzo en bijt hij jouw niet dan maar negeren
succes ermee

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:45

idd doen veel paarden dat. Als er geen medische oorzaak voor is (dus als hij/zij dit niet "ineens" doet) dan kun je het beste tijdens het opzadelen de buitenteugel wat strakker vasthouden zodat ze haar nek niet naar jouw kont Schijnheilig kan ombuigen om te happen Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:01

lovergirl schreef:
heel veel paarden doen dat

Idd (vooral manege paarden). Scheve mond Daarom wil ik eens weten wat de oorzaak kan zijn en hoe je het kan voorkomen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:22

Evita is ook niet zo een lieverd bij aansingelen. Echt bijten doet ze niet, maar ze stoot altijd hard met haar neus tegen mij aan en probeerd 1 rondje rond te draaien, dan pas staat ze stil(het is trouwens puur uit ambetanterij, want raar maar waar als ze een ander paard hoort en ze is er niet met haar aandacht bij gaat het ineens wel zonder boe of ba *LOL* ). Omdat Evita toch niet echt bijt, heb ik al een paar keer gewoon mijn vuist klaargehouden richting haar hoofd. Toen ik begon met aansingelen, vloog ze zelf in volle vaart op mijn vuist af( Tong uitsteken ) Ze vond het toch niet echt zo gezellig Schijnheilig

Maar de laatste tijd heb ik iets gevonden om haar van dat draaien te houden. Dan vraag ik voor ik begin eerst stelling naar de andere kant, zodat die teugel daar wat langer word. Dan doe ik de teugel even achter het zadel, zodat ze met haar hoofd niet meer naar links kan draaien. Werkt perfect bij mij, maar ik weet niet als ander paarden misschien in paniek gaan geraken als ze merken dat ze vastzitten.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:23

Relliej"]
[quote="lovergirl schreef:
heel veel paarden doen dat

Idd (vooral manege paarden). Scheve mond Daarom wil ik eens weten wat de oorzaak kan zijn en hoe je het kan voorkomen.
[/quote]
Het lijkt me dat juist veel manege paarden het doen omdat ze door veel verschillende mensen worden opgezadeld en niet iedereen dit het zelfde doet.
Verder heb ik er ook geen verklaring voor.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 00:16

xKatleentjex schreef:
Maar de laatste tijd heb ik iets gevonden om haar van dat draaien te houden. Dan vraag ik voor ik begin eerst stelling naar de andere kant, zodat die teugel daar wat langer word. Dan doe ik de teugel even achter het zadel, zodat ze met haar hoofd niet meer naar links kan draaien. Werkt perfect bij mij, maar ik weet niet als ander paarden misschien in paniek gaan geraken als ze merken dat ze vastzitten.

Lijkt me wel een goed plan.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:36

Slecht passend zadel, schurende singel, te hard aansingelen.
Helaas doet mijn pony het ook, de oorzaak is weggenomen, maar het probleem blijft en ik denk niet dat het overgaat.