'Kill Bill' van Quentin Tarentino

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

'Kill Bill' van Quentin Tarentino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 09:38

Gisteren naar de Sneak geweest. Toch een beetje jammer-gevoel wanneer je 'Finding Nemo' verwacht en vervolgens getrakteerd wordt op bloederige beelden die helemaal niets met visjes in de zee te maken hebben... Maar goed, dat is de charme van de Sneak. Knipoog

'Kill Bill' dus. Best vreemd, want die is al in première gegaan, dus die verwacht je niet zo snel in een Sneak. Ik had er al wat van gehoord en ik kon me uit een grijs verleden 'Reservoir Dogs' nog herinneren: allemaal los aangekondigde 'chapters', vage dialogen, afgehakte lichaamsdelen en bloed, veel bloed. Niet echt mijn soort film dus. Ik gok dat ik gisteravond ook maar ongeveer de helft van de film echt bewust heb meegemaakt, we zaten ook nog eens redelijk vooraan en het geluid stond erg hard. En als ik ergens allergisch voor ben als het om films gaat, dan is het wel bloed, veel bloed en rondvliegende lichaamsdelen in groot formaat. Zeker als ik net heb gegeten. Haha!

Verder ben ik niet zo geschikt voor dit soort films omdat ik bij alles denk: 'Dat KAN helemaal niet' ('t is dus ook helemaal niet leuk om samen met mij naar The Matrix te kijken Haha!). Iemand die uit een coma ontwaakt en meteen weet dat ze vier jaar lang uitgeschakeld is geweest. En vervolgens met een zwaard als handbagage moeiteloos een vliegtuig in weet te komen. U-huh. Haha!

Overigens is de muziek wèl weer briljant, net zoals bij Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Jackie Brown. De panfluit van George Zamfir (uit de tijd van mijn oma) komt misschien wel weer helemaal in, net als destijds 'Little Green Bag' van George Baker. Tong uitsteken

Anyway, als je niet tegen bloed kunt, kun je dus altijd nog lekker met je ogen dicht gaan zitten luisteren. Maar door de cliffhanger ben ik nu toch wel heel nieuwsgierig geworden naar deel 2...

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:53

Als echte Tarantino-fan ga ik er zeker heen! Dat alle mensen zo'n beetje dood gaan is wel een kenmerk van zijn films... Ik heb met een vriendin een keer geprobeert bij te houden hoeveel mensen in Desperado overhoop geknald worden. Bij 64 zijn we gestopt, maar het zijn er volgens mij meer!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:30

Ik heb hem nog niet gezien, maar wil er wel naar toe. De soundtrack heb ik al wel gehoord en die is idd typisch Tarantino Haha!.
Volgens de verhalen is er idd veel bloed en afgehakte lichaamsdelen maar is dit zo 'over the top' dat het wel weer lollig wordt. Schijnt minder plastisch in beeld gebracht te worden dan bij Reservoir Dogs bijv.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:30

Jaaa! Lijkt mij 'n superfilm! De 4e film van Quentin Tarantino.
Ik ga hem deze week eens bekijken denk ik.
Wij hebben woensdag wél Finding Nemo in de Sneak. Ik ben errug benieuwd, volgens mij ga ik écht in 'n deuk liggen.

Trouwens Karin, op http://www.sneakpoint.nl kun je kijken wat er in de sneak komt. Die site heeft het in principe altijd goed. Alleen is nu pas geleden het roulatie-netwerk omgegooid en dat heeft sneakpoint nog niet helemaal door, dus sluipen er nu even wat fouten in.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:32

Ik heb hem in Londen gezien vorig weekend, nou ja gezien......
persoonlijk vond ik hem veel te grof en erg onsmakelijk. Afgehakte armen, spuitende aders en een hoop ander bloederig leed. De bij behorende geluiden gaven me een misselijk gevoel brrr echt niets voor mij zo'n film.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 13:34

Sneakpoint.nl ken ik, die checkt Marco iedere zondag om te kijken of het de moeite waard is om te gaan. En deze keer leek het er op dat we leuke visjes te zien kregen, dus ging ik mee (doe ik niet zo vaak). Helaas dus geen leuke visjes, maar voornamelijk bebloede vrouwen. Dit was dus zeker zo'n roulatiefoutje van Sneakpoint. Tong uitsteken

En Finding Nemo wil ik natuurlijk nog steeds zien, misschien ga ik volgende zondag toch weer mee! Haha!

BTW uit Reservoir Dogs kan ik me nog goed dat afgesneden oor herinneren. En ik was gisteren ook al aan het tellen hoeveel er doodgeknald c.q. -gehakt werden, maar eentje bleek achteraf weer niet mee te tellen en bij die scene met 'men in black' raakte ik helemaal de tel kwijt. Ziek

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:49

Ik heb hem ook gezien, ik vond hem helemaal geweldig. Maar je moet wel van het soort films houden. Vooral het geanimeerde stuk was subliem!!! Ja, ik ben een echte Tarrantino fan!
Het is allemaal wat lichtjes overdreven en bepaalde scenes worden behoorlijk uitgekristaliseerd, typisch Tarrantino!
Reservoir Dogs is ook een topfilm, ik heb hem wel 10 keer gezien.
Quentin Tarrantino houdt van uitgewerkte en bijzondere karakters en verteld hun verhaal afzonderlijk. Het mooie aan Kill Bill is dat elk stukje een film op zich zou kunnen zijn maar hij smelt verschillende stijlen probleemloos samen in 1 film. Ben heel benieuwd naar het 2e deel!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:57

Cool, die moet ik maar ff gaan zien dus Haha!

Maar volgens mij gaat ie donderdag pas in premiere Verward

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:30

Tarentino=God! Tenminste, dat zeggen de hoofdactrices van de film over hem, en ik moet ze daar toch wel in bijstaan Haha!.

Een heeeeerlijke film vond ik het, terwijl de ledematen in het rond vlogen en het scherm werd volgespoten met bloed, kon ik amper mijn lach inhouden (terwijl ik dacht, GOH, dit is eigenlijk best zielig).

Uma Thurman was weer eens geweldig!

En filmisch zit hij ook weer SCHITTEREND in elkaar!! Er zitten erg mooi beelden in, vooral die scène in 'The House of Blue Leaves' met die blauwe achtergrond!

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:43

I Love This Film! (en al het andere werk van Tarantino)
prachtig georchestreerde beelden, the anime was super, Uma thurman was idd geweldig the soundtrack fantastisch...ik tel af tot maart voor deel twee (en meer Michael Madsen Vingers aflikken )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:45

finding nemo vind ik 1 van de beste films dit jaar.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:55

SuperPepeijn schreef:
finding nemo vind ik 1 van de beste films dit jaar.


Daar ga ik heen als ie in de bios is .
Kill Bill lijkt me niks.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 19:57

Zwelgje"]
Vooral het geanimeerde stuk was subliem!!!
[/quote]

Yep, dat ben ik helemaal met je eens!

[quote]
Het mooie aan Kill Bill is dat elk stukje een film op zich zou kunnen zijn maar hij smelt verschillende stijlen probleemloos samen in 1 film.
[/quote]

Tip bij dit soort films: je moet je niet van de wijs laten brengen door al die flashbacks. Haha!

[quote="Romkabouter schreef:
Maar volgens mij gaat ie donderdag pas in premiere Verward


Ik kan niet echt wijs worden uit de info op internet: hij schijnt idd vanaf 20 november te gaan draaien, maar er was vorige week een Nederlandse première. In België draait-ie trouwens al sinds 29 oktober.

Ik ben nog steeds helemaal lyrisch van die soundtrack. Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:28

Hm, ik twijfel dus of ik hem in de bioscoop wil gaan zien of niet... Want het is zo een film die je ofwel supergoed vindt ofwel rotslecht...
En ik heb er echt geen idee van hoe ik hem ga vinden, omdat de 'voorproefjes' van de film die ik gezien heb, me niet echt aanspraken...
Toch maar geduld uitoefenen tot hij op dvd (of divx Schijnheilig ) uit is, of zou ik toch de gok wagen en naar de bios gaan... Moeilijk...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:35

Wat ik wel belachelijk vind is dat ze hem alleen maar in 2 delen uitbrengen omdat ie dan meer geld in het laatje brengt. Dat terwijl ie niet eens zo abnormaal lang zou zijn. Frusty . Gewoon cashen dus...

Ben wel benieuwd overigens Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:04

Natalie, ik weet niet of je een uitgesproken Tarentino-fan ben, maar anders denk ik wel dat het de moeite is hem op het grote scherm te zien, tenzij je thuis ook een groot scherm hebt natuurlijk Tong uitsteken

Ik vond de voorfilmpjes ook maar niets trouwens, en je ziet, ik ben er helemaal weg van!

Assie, als 1 grote film zou hij wel 3.5 uur duren denk ik, dat is wel vrij lang... Maar goed ik vind het ook dwaas in twee delen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 08:40

Ik ben niet direct een grote Tarentino-fan, maar vind z'n films nu ook niet slecht, eerder wat speciaal te noemen...

Spijtiggenoeg nog geen groot scherm thuis.. dan kreeg je me helemaal niet meer de bioscoop in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:05

Ik ga hem wel kijken hoor!! En vanavond Res. Dogs OK dan!
Het zijn altijd van die lekkere verwarrende films Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:33

Ik schop nog even mijn topic omhoog. Knipoog

Heb net een beetje zitten zoeken met Google naar de soundtrack van Kill Bill, kwam op een Engelstalig forum terecht en ontdekte daar dat de soundtracks van de QT-films worden samengesteld door steeds dezelfde vrouw, die ook soundtracks voor andere films bij elkaar heeft gezocht. Lijkt me een ontzettend toffe baan! Cool

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=BP107358

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:40

Vrienden van mij gaan er vanavond heen, ze vroegen of ik ook meeging, maar ik had al wat staan..
Maar ik ben ook te nuchter voor dit soort films. En al helemaal voor films zoals the matrix en lord of the rings.. daar ga ik dus ook niet heen..

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:10

Ja hoor, wij hebben hem sinds donderdag in de bios... en ik heb stukjes zitten kijken in de zaal de afgelopen 3 dagen. Meeeen, wat 'n bloed en afgehakte lichaamsdelen. En al dat sproeiende bloed als iemand weer 'ns in z'n buik wordt gehakt...
Het stuk tekenfilm dat er doorzit is nog wel het engste van alles vind ik, als er voeten en hoofden uit elkaar worden geschoten *ieuw*

En ja, die laatste zin... Ook al heb ik de hele film nog niet gezien, ik ben toch errug nieuwsgierig naar deel 2.
Denk dat ik morgen maar eens naar de bios ga om de héle film te zien.

En Idra: die 3,5 uur is best te doen. LOTR-ROTK wordt ook 3,5 uur (zonder voorfilmpjes, pauze en aftiteling erbij geteld) meldde mijn baas me vandaag. Maar ben het met je eens dat sommige mensen die 3,5 uur niet kunnen uitzitten.

Oja, nog wat Lachen Er zijn in die 4 dagen dat de film nu draait bij ons al 20 mensen uit weggelopen... die hadden allemaal wat anders verwacht denk ik Schijnheilig

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:40

Wat leuk dat je dat hebt bij gehouden Assie. Haha! En hoe zagen hun gezichten eruit? Jij werkt toch bij de bios?
Mijn zus is pas ook bij Kill Bill geweest en zij vond hem helemaal geweldig. Haha!