Ik heb nog zo gezegd GEEN BOMMETJE!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Ik heb nog zo gezegd GEEN BOMMETJE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 17:12

Vandaag was de grote dag dat er 2 vliegtuigbommen naast de A12 geruimd zouden worden. Het leuke geval wil dat een van deze bommen aan het eind van ons weiland lag. En het wordt nog leuker als ik vertel dat ze daar ook tot ontploffing zouden worden gebracht (nr 2 werd naar de plek van nr 1 gebracht).
Dus wij vanochtend vroeg richting stal gereden maarja zoals verwacht mochten we met de auto nergens door, dus die maar aan de andere kant van het spoor gezet en 500m lopen dan maar door de stromende regen. Onderweg 5x aangehouden door politie en bom-meneren wat wij daar kwamen doen, nou mn paard verzorgen en zorgen dattie niet in de stress raakt. Oh dan was het goed ....

En zie hier... rechts onder die containers ligt Bom nr 1, goed afgeschermd voor de buitenwereld... (bom nr 2 lag aan de andere kant van de A12)
Afbeelding

Links zie je die grote zandberg? Daar zouden ze onder begraven worden en tot ontploffing wortden gebracht, echter de zandberg is een luttele 20m bij ons weiland vandaan dus de paarden mochten niet naar buiten:
Afbeelding

stalbaas houdt de boel goed in de gaten met zn verrekijker, we zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor....
Afbeelding

En dan is het wachten op the big bang! Let even op de kleur van de zandhoop.....
Afbeelding

KABOEM!!!! Tsjek de rookwolken en een van de grond springend veulen (was helaas geen box voor dus die moest vooraan in de wei blijven), hij schrok ze eigen helemaal het apelazerus.
Afbeelding

Wat was dat?
Afbeelding

Tsjek de kleur van de zandhoop!
Afbeelding

We hebben even op de grote knal moeten wachten maar met een pot thee en koffie en broodjes is dat helemaal niet zo erg. Wat een kracht kwam er van die explosie af zeg, dat viel echt nog ff tegen, ik stond net tegen de zijwand van de box van die bruine (MIdnight) geleund en werd er echt tegenaan gekwakt. Paarden allemaal stokstijf of van de rel, op Tjo en Ucky na die bleven onverstoorbaar doorvreten, hihii

Daarna weer lekker naar huis gegaan.. was me het ochtendje wel weer, hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:16

WAT een verhaal zeg, lijkt me ook super spannend. Het is maar goed dat ze het ontdekt hebben, stel je toch voor dat je je paard een keer uit het land gaat halen zeg

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 17:31

Ach ze lagen er al 58jaar zonder problemen, maar omdat ze daar gaan bouwen moest er standaard onderzoek gedaan worden naar bommen en toen hebben ze dr 2 gevonden. Maar tis wel spannend hoor als je zit te wachten op the big bang, en zomaar ineens issie daar..... 2 weken ervoor waren er in Leidschenveen de wijk naast stal 2 gasflessen ontploft bij ene brand en toen waren de paarden ook al beetje van de rel dus we wilden er wel graag bij zijn, wel gaaf hoor 1e rang zitten.... hihihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:44

de ander ligt vlak bij de zaak van me pa dus daar mocht die vandaag ook niet heen, maar als die zou ontploffen zou de zaak ook weg zijn.....maar woensdag stond er 1 container in de fik die bij dit bom stond, dus was nog heel gedoe voor de brandweer om die weg te hale....


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:51

Wat een verhaal idd!!
Dat was vast wel ff eng, zon paard, en dan een bom in de buurt Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:54

Nou ja, een geluk bij deze actie: ze kunnen nu niet meer onverwachts afgaan. Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat het erg spannend was allemaal, ook voor de paarden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:30

Hihi, ja ik had er eigenlijk bij willen zijn maar het was gister laat geworden en kon toch echt me bed niet uit vanmorgen!!! Toen ik die middag op stal kwam was er niets meer aan de hand:(

Gelukkig is het allemaal weer over en konden ze daarna lekker de wei in. Hihi.. Tot snels maar weer XXXXX

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:50

Zo maak je nog eens wat mee Lachen .

Dat van de grond springende veulen valt toch nog wel mee zo op de foto ? Haha!

Geinig dat die 2 gewoon bleven doorvreten , hihihi OK dan! .

Het eerste wat overigens in mijn gedachten opkomt :
is de kans niet groot dan dat er bij jullie op het erf / weiland ook wat verstopt ligt Verward

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:53

Wat een verhaal zeg! Wel leuk gedaan met die foto's Haha!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:55

Oeh wat spannend! Midnight vond het zo te zien ook allemaal erg spannend.
Hoe is het verder met iedereen?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:35

Met mij gaat alles goed hoor.. En Gracy is opzich ook weer inorde, we zijn weer lekker begonnen met trainen beetje mok maar ja dat heb je he Tong uitsteken

Gracy is weer lekker aan het aansterken en ze heefthet er reuze naar haar zin, lekker elke dag de paddock in met haar vriendinnetjes en ik ga waarschijnlijk lessen met Gracy. Echt toppie..

Hoest met jou? Groetjes

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:30

Dus Tjo is nu bomproof? Tong uitsteken

We zullen het zien.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:50

pmarena schreef:
Het eerste wat overigens in mijn gedachten opkomt :
is de kans niet groot dan dat er bij jullie op het erf / weiland ook wat verstopt ligt Verward


Ja, maar dat is normaal... Bloos! Bij ons thuis had mijn pa eens twee granaten opgeploegd van het land, "Hmm Verward Wat is dat???" --> Naja, even wegleggen op de pizzel (eehm, graanzolder van het wagenhuis). En daarna vergeten, twee jaar later gaat mijn broer daar eens op zoek naar troep die hij kan gebruiken. "Zeg pa, er liggen daar volgens mij nog een paar granaten." "Owja, helemaal vergeten." Dus wij de EOD (toch?) gebeld, kwamen die putje zomer in dikke pakken, met allerlei bescherming aan. In een pantserwagen, die granaten even ophalen *LOL* Verder is er in de oorlog idd het een en ander ontploft en bestookt met bommen, er liggen er nog veel meer, maar het ligt er al jaren zonder te ontploffen, dus waarom zou het nu opeens wel ontploffen?

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:19

Tsja..het zal je maar net gebeuren...
Wat onverantwoord trouwens van je vader zeg ,
het zal je toch gebeuren als paps zijnde dat je even ergens naartoe gaat ,
en je komt terug bij een halve boerderij waar kinders en vrouwlief + veestapel en al opgeblazen zijn......brrrr Scheve mond

Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 08:12

Tyrza schreef:
Dus Tjo is nu bomproof? Tong uitsteken

We zullen het zien.... Haha!


yep 100%, vuurwerk vond ze al niet interesant, en bommen blijkbaar ook niet, mn eigen politiepaardje, hihihii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:27

Ik ben gister niet geweest. Ik had er eigenlijk wel bij willen zijn, maar mijn broer vierde zijn verjaardag. Had eigenlijk niet verwacht dat ucky rustig zou blijven eten, maar zo zie je maar dat ie bijna niets eng vindt.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:45

Vippie schreef:
Vandaag was de grote dag dat er 2 vliegtuigbommen naast de A12 geruimd zouden worden. Paarden allemaal stokstijf of van de rel, op Tjo en Ucky na die bleven onverstoorbaar doorvreten, hihii

Daarna weer lekker naar huis gegaan.. was me het ochtendje wel weer, hihihi


Tja je bent fjord of je bent het niet, hihihi. Grappig dat ze het eten toch interessanter was dan de omgeving.

toevoeging, onze landen zijn ook gechecked, gedeelte ervan dan. Er hebben jaren gewoon paarden over de bom gelopen, schijnt niet echt kwaad te kunnen.... maar wel fijn dat ze nu weg zijn.

Geniet van de dag

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 13:59

Tsja je kent het spreekwoord he Ger,
Het leven van een fjord gaat niet over rozen, het gaat over kuilgras en biks!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:08

Wauw, dat is idd wel spannend geweest, kan me goed voorstellen dat jullie het leuk vonden om zo op de eerste rang te kunnen zitten Pling !
Die foto-reportage heb je leuk gedaan Lachen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, dazai, Hiraeth, RianneH, Tieme, Titsia en 115 bezoekers