welke lampen in de buitenbak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

welke lampen in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 22:43

je ziet tegenwoordig veel verschillende soorten lampen/verlichting om de buitenbak te verichten, maar wat is nu een betaalbare lamp die veel licht geeft en zuinig is in het gebruik-milieuvriendelijk dus! - graag tips over prijzen, leveranciers (en eventueel verbruik) Wie helpt mij?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 01:19

lantaarnpalen!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 01:24

PB Frank eens!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:00

Bouwlampen! Kosten niet veel, geven goed veel licht. je kan hiervoor dus gewoon naar een bouwmartk gaan!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:05

bouwlampen geven veel licht, maar veroorzaken naast die enorme lichtbundel hele -voor paarden- enge schaduwen.
Lantaarnpalen van de gemeente verdelen het licht het best idd, en zijn vaak wel 2e hands te krijgen.
Verder staat er een artikel in de Bit van december over verlichting, maar heb het nog niet gelezen, dus weet niet of er iets in staat waar je wat aan hebt Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:32

lantaarnpalen! Stond een tijd geleden een stuk over in de bit.
elke zijde 1 lantaarnpaal schijnt afdoende te zijn.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 11:10

even een kleine verduidelijking; wij hebben op het moment al lantaarnpalen met bouwlampen (500 watt en 1000 watt lampen) en lantaarnpalen met lampen die ook langs de weg staan, maar je ziet soms bij sportvelden en buitenbakken een soort licht dat bijna daglicht geeft en die lampen schijnen erg zuinig in het gebruik te zijn! Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die weet wat voor soort lampen dat zijn, of ze echt zuinig in gebruik zijn en waar ze te koop zijn!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Mer1980

Berichten: 18821
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:12

Bij ons hebben ze dat soort licht geloof ik bij de bak. ik zal eens vragen wat voor verlichting dat is. net als om de voetbal velden heen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:32

Wij hebben een soort natrium lampen, die geven een beetje oranje-achtig licht (= beetje wennen) maar schijnen wel heel zuinig te zijn.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:02

Lantaarnpalen.
Die van mij kosten 45 euro (dit jaar), dat was voor paal, armatuur en nieuwe fitting, incl btw. Gratis aan huis bezorgd. Bel naar een regionaal weg- en waterbouwbedrijf, die weten de adressen wel.
De lampen geven een oranjeachtig licht, zoals je dat ook savonds op de weg hebt.
Kan geen bouwlamp of lichtmast tegenop kwa prijs/kwaliteit verhouding.
Elke avond een klein beetje kerst .

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:06

ik denk dat je gaslampen bedoelt rhijnauwen. (ze zijn wel vrij duur in aankoop heb ik mij laten vertellen)

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 22:22

bedankt, maar heeft niemand een idee over het verbruik, de aanschaf prijzen en een bedrijf dat meer info kan verschaffen?

Dees, wij hebben al elke avond een beetje kerst hier op stal (we hebben nu ook gewone lantaarns)

silleke, heb je meer informatie over die gaslampen? en sibold over die natriumlampen misschien?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:01

Ik weet iemand die heeft die lampen tweedehands gekocht via een sportvereniging
Zuinig in gebruik en het lijkt wel of je overdag rijd

Je kunt eens informeren bij sportverenigingen wat die hebben staan

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:19

Dees schreef:
Bel naar een regionaal weg- en waterbouwbedrijf, die weten de adressen wel.
De lampen geven een oranjeachtig licht, zoals je dat ook savonds op de weg hebt.

Dat zijn inderdaad de lampen die wij ook hebben, die hebben ook ooit eens langs de weg gestaan Haha! Sommige tuinders gebruiken ze ook, omdat een bepaald soort plantje er heel goed op groeit Schijnheilig
Deze lampen zijn wel de zuinigste in het gebruik! Volgens mij werken die natrium-lampen ook op een soort "gas" en heb je alleen 220V nodig om ze tot ontsteking te brengen, daarna schijnen ze zo;n beetje gratis te branden.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:34

Je moet er wel rekening mee houden, dat er regels zijn voor zogenaamde sportveld verlichting. Meen zelfs dat je in sommige gemeenten een vergunning aan moet vragen. En dat je de Sjaak bent als je buren klagen. Lekker handig in een bebouwde kom!!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:36

ik heb 1 grote bouwlamp op een 6 meter hoge paal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Destinietje en 119 bezoekers