Töltende draver??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Töltende draver??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 14:39

Ik rijd nu al een tijdje op Pebbles een draver merrie van ongeveer 12 jaar. Wat er vroeger met haar is gebeurt is onbekend en zaten ook geen papieren bij. Maar ze heeft volgens mij aanleg voor een extra gang. Zij doet dit vaak als je van staf naar draf rijd of andersom, ook wel buiten. Ik probeer deze gang met haar te oefenen.
ze staat op stal bij een gangenpaarden stoeterij en word als fokmerrie gebruikt. Ik vraag me af of iemand dit ook eens heeft meegemaakt en misschien wat tips heeft???


xxxxxxxxxxx


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:55

kijk eens bij rijtechnisch bij het topic: dravertje met tölt, tips

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:45

Van MD naar VMR.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:03

Bij dat topic staan idd wel interessante dingen. Ik heb zelf een draver die gewoon drie zuivere gangen heeft, en eentje die een vijfganger is. Ze tolt en telgangt allebei. Voor tips kan je beter even kijken bij het topic op RT

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 14:44

ja das eigenlijk wel zo logisch haha thnx!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:20

ik heb een halve draver, kan ook telgangen en (bijna) tölten... maar op commando lukt het allebei nog niet...

sorry... off topic...

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:21

het zou ook kunnen dat het haar pijn doet als ze normaal moet draven en daarom er onderuit probeert te komen door op deze manier te lopen, ik heb haar een tijdje 3 keer per dag gelongeert wat wel heeft geholpen om de stijfheid te verminderen

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:37

Op verzoek naar RT.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:31

Ik ken een paard, dit paard heeft volgens mij geen draversbloed. die dit ook doet. Alleen doet dit paard het omdat na onderzoek is aangetoond, dat hij te ruime kniebanden heeft. Het hoeft niet, maar het kan dus wel, dat er toch lichamelijks, iets niet goed zit. Dit paard werkt gewoon en heeft ook geen pijn, maar vooral als de ruiter te gespannen zit, dan heeft hij dus 5-gangen. Hij tolt en telgangt. Als je hem uit de tolt wil halen, dan laten we dat paard over een balkje lopen. Over het balkje loopt hij daarna weer in de normale draf. Misschien een tip, voor als je dat paard uit de tolt wil halen.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:35

Veel dravers (niet allemaal) hebben inderdaad een extra gang, ik heb een draver gereden (amerikaanse volbloed draver) die had inderdaad een gang extra, heel relaxed. Tis geheel normaal voor zo'n draver Lachen het is wel relaxed in de overgangen, die gaan dan heel vloeiend

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:07

Als je al op een stal staat die wat meer gericht is op gangenpaarden is er vast wel iemand die je verder kan helpen.

Ik denk namelijk dat de gang tussen stap en draf geen tolt is maar een schweinnepas oftewel een hele langzame telgang. Omdat je dit vaak ziet bij dravers.

Deze telgang is bij geen een gangenpaard gewenst omdat het niet goed is voor het paard, ze worden er erg stijf van.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vbu1016 en 79 bezoekers