Heet op vreemd terrein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Heet op vreemd terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 12:16

Thuis is mijn paard altijd superbraaf en is er niets aan de hand. Dan heb ik wel moeite om hem goed actief te krijgen, maar over het algemeen kom ik daar nog wel door heen. Op vreemd terrein, bijv. bij wedstrijden is hij de laatste tijd wel behoorlijk heet, en gaat hij ook nog wel eens zo'n beetje aan de kletter in de galop. Daarna loopt hij wel super en wordt hij wel heel stoer Cool , maar ik zit er niet echt op de wachten dat hij elke keer op westrijd ze heet wordt. Ik ben namelijk niet zo'n held Bloos! , dus ik heb liever dat hij zich gedraagt, dan dat hij zo stoer rond loopt. Het gekke is dat hij daar vorig jaar totaal geen last van had. Maar mijn vraag is: hoe ga ik hier mee om? Gewoon zwaar en diep blijven zitten, en diep ademhalen is één, maar wat kan ik nog meer doen? En is het handig om juist gewoon overal naar toe te blijven gaan, omdat ik het anders nooit leer, of kan ik beter thuis blijven tot het bijv. weer zomer is en de mussen van het dak vallen? Is misshcien ook wel een aanlokkelijke optie...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:24

Kawa was op vreemd terrein ook altijd heet.
Hij had dan de staart erop, liep hoog in het front en snurkte in een hoog verheven pas rond.
Het enige wat hem weerhield om aan de kletter te gaan was op een volte houden.
Als hij dacht de ruimte voor hem te zien, werd iets te blij Haha!
Na 10 min een kwartier op de volte dan werd hij rustiger.

Longeren was voor Kawa geen optie, want dan werd hij helemaal gek.
Maar mocht er plaats zijn is dat misschien voor die van jou wel een optie.

Zeker niet wegblijven op wedstrijd, want het word minder als ze er aan wennen. Al kan dat wel een poos duren Lachen

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 13:00

runningkawa schreef:
Zeker niet wegblijven op wedstrijd, want het word minder als ze er aan wennen. Al kan dat wel een poos duren Lachen


Hmmm.... leuk vooruitzicht... hahaha De voltes werken bij Jorden ook wel, in ieder geval om hem weer een beetje op een normaal tempo te kunnen krijgen. Ik vind het alleen ook heel vreemd dat hij dat vorig jaar helemaal niet had, zelfs niet in de winter. Daar kan ik alleen maar uit concluderen dat het gewoon helemaal aan mij ligt. Maar wat ik nu precies anders doe??? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:05

Ik weet niet hoe oud hij is, maar misschien is hij aan het puberen.
Heeft hij meer conditie gekregen.
Geef je hem meer energie rijk voer.
Dat kan er dus allemaal mee te maken hebben.
Maar voor mij werkte het idd goed om hem op de volte te zetten, voordat hij er van tussen piept Lachen

Ik heb ook eens de tip gekregen hem thuis te longeren zodat het frisse eraf was.
Maar toen leek het wel of hij juist lekker warm gedraaid was en juist extra maf kon doen Verward
Maar misschien werkt het wel voor die van jou.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:29

Mischien ben je zelf onzekerder geworden. Een paard voelt dat prefect aan.

Zorg dat je nergens spanning in je lichaam heb. En probeer je gedachten rustig te krijgen. Denk is aan hoe je zou willen rijden.

En dan thuis 100% controle hebben. Dan heb je op een vreemt terein niet zo veel moeite om hem te houden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:01

Hihi,hier ben ik straks dus ook bang voor...Zodra ik eindelijk een trailer heb (en joost mag weten hoe lang dat nog duurt) ga ik eerst eens oefenen bij andere mensen thuis...Bij een vriendin thuis in de bak,bij mijn instructrice etc...Ik hoop hiermee dat ze wat ervaring op gaat bouwen en dus ook wat rustiger gaat blijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:04

Wees blij dat je paard dat heeft Lachen Jij moet nu alleen nog leren om dat hete voor je te laten werken ipv tegen je. De enige optie is veel les nemen. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers