Hoe vaak per dag ga jij naar je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak per dag ga jij naar je paard

1x per dag
76 (61%)
2x per dag
21 (17%)
3x per dag
8 (6%)
meer dan 3 keer per dag
18 (14%)

Totaal aantal stemmen: 123


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Hoe vaak per dag ga jij naar je paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:12


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:14

1x per dag, op zaterdag en zondag soms 2

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:19

runningkawa schreef:
1x per dag, op zaterdag en zondag soms 2



Ik dus ook. Ik werk overdag dus heb gewoon de mogelijkheid niet om vaker per dag te gaan. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:22

1x per dag, en paard staat wat verder weg...dus ook in de weekenden meestal maar 1x.

Als het nog op weg was geweest naar stal, had ik er op de heenweg naar mijn werk nog wel langs kunnen gaan, maar de stal ligt gewoon een heel eind uit de richting....

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:22

Ik ga ook één keer per dag naar stal.
Als ze al medicijnen ofzo nodig heeft, wat 2x per dag gegeven moet worden.
En je dus eigenlijk 2x per dag moet komen.
Dan kan ik dat regelen met de staleigenaar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:24

ik GING altijd 1 keer per dag, en ik zou wel mogelijkheid hebben om 2 keer te gaan', maar dat deed ik ook niet, heb ook nog een leven naast de peerden gelukkig.....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:27

IngridM schreef:
heb ook nog een leven naast de peerden gelukkig.....


Kijk en DAT vergeten een hoop paarden mensen!!
Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:28

En dat vind ik nu onzin.
Naast je paarden kun je met gemak ook nog veel tijd in je vriend of wat ook stoppen.

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:30

Cinzano"]
[quote="IngridM schreef:
heb ook nog een leven naast de peerden gelukkig.....


Kijk en DAT vergeten een hoop paarden mensen!!
Knipoog
[/quote]

Nee, ik heb als paardenmens gekozen voor een paard, en die gaat gewoon voor al het andere. Wanneer ik mijn leven naast de paarden zo belangrijk zou vinden, dan zou ik geen paard gehad hebben, maar een bijrijdpaard gezocht hebben zodat ik meer tijd voor mezelf zou hebben.

Maar dat wil ik helemaal niet Lachen. Ik wil elke dag, ondanks mijn 40-urige werkweek een hoop tijd aan mijn paarden besteden, dát is mijn leven, daar heb ik voor gekozen .

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:31

runningkawa schreef:
En dat vind ik nu onzin.
Naast je paarden kun je met gemak ook nog veel tijd in je vriend of wat ook stoppen.



Dat is ook zo, maar er zijn genoeg paarden mensen die echt ALLES opzij zetten voor hun paard en nooit tijd hebben voor andere dingen...
Terwijl mijn idee is, het kan allebei, zowel tijd voor je paard vrijmaken als tijd vrijmaken voor andere dingen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:32

Ik ga elke dag. Ook als ik ziek ben. Moet wel heel erg zijn als ik verstek laat gaan, en dan gaat Dick en doet hij twee paarden. Andersom ook.
Zaterdags en zondags ga ik momenteel 2x per dag ivm de peesblessure van Milena. Doordeweeks wordt ze 's morgens voor me behandeld door de stalhouder.
Verder staan we nu gelukkig op een stal waar ze elke dag een paar uur in groepjes buitengezet worden, ook in de winter. Alleen met ijzel niet, maar dan gaan ze in de binnenbak los, alleen veel minder lang omdat er dan ineens 5 paddocks en een buitenbak uitvallen, dus dan kunnen ze allemaal maar eventjes. Maar eruit komen ze, hoe dan ook.

Overigens is het losgooien wat de stalhouder overdag voor ons doet NOOIT een vervanging voor het beweging geven van onze paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:34

Dat vind ik ook, cinzano Lachen
Maar ieder zijn keus, als je de hele dag bij paarden wilt zijn mijn best.
Zoniet ook goed.
Maar ik ben wel van mening dat als je een paard aanschaft, dat je hem wel moet voorzien van de dingen die hij nodig heeft.
En dat is toch zeker 1x per dag uit stal.
En daar wijkt voor mij idd bijna alles voor.
Anders had ik simpelweg geen paard moeten kopen.
Ik kies voor het paard, het paard niet voor mij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:35

promptertje schreef:
Nee, ik heb als paardenmens.


en dat kan er bij mij gewoon NIET in.
Wat is er nu belangrijker; je paard of je (eventuele) kinderen ?
je paard of je partner ????

ik weet het wel. (voor mij dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:36

Cinzano"]
[quote="runningkawa schreef:
En dat vind ik nu onzin.
Naast je paarden kun je met gemak ook nog veel tijd in je vriend of wat ook stoppen.



Dat is ook zo, maar er zijn genoeg paarden mensen die echt ALLES opzij zetten voor hun paard en nooit tijd hebben voor andere dingen...
Terwijl mijn idee is, het kan allebei, zowel tijd voor je paard vrijmaken als tijd vrijmaken voor andere dingen. Haha!
[/quote]


Yep, meldt zich!
De paarden gaan bij ons voor alles, en daar wijkt dus ook alles en iedereen voor. Raar? Boeit me niet, is onze keuze.
Doordeweeks werken wij allebei 5 hele dagen. En 's avonds zijn we met de paarden bezig. Dus voor 10.30 uur niet thuis.
Dus zaterdagochtend doe ik boodschappen, poets ik eens wat in huis, en 's middags gaan we naar de paarden. Zaterdagavond is de enige vrije avond, dus die kan eventueel (als het niet anders kan) gebruikt worden voor sociale contacten buiten de paardencontacten.
Op zondag slapen we uit, gaan we naar wedstrijden of clinics, maken we een dagtocht of wat dan ook. Meestal eten we 's avonds dan wat later maar wel wat uitgebreider en liefst thuis. Daarna dus voor die ene keer per week eens een uurtje voor de TV zitten, en dan is het weer maandag.

Is niks mis mee, want Dick en ik maken deze keuze heel bewust. Ja, dat heeft ons vrienden gekost die niks met paarden hebben. Maar het heeft ons ook heel veel gegeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:37

1 van de redenen om idd geen kinderen te willen Lachen
Ook een bewuste keuze

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:38

IngridM"]
[quote="promptertje schreef:
Nee, ik heb als paardenmens.


en dat kan er bij mij gewoon NIET in.
Wat is er nu belangrijker; je paard of je (eventuele) kinderen ?
je paard of je partner ????

ik weet het wel. (voor mij dan)
[/quote]

Kinderen heb ik niet (bewuste keuze), en mijn man is nog gekker op paarden dan ik Lachen.

De keus is voor mij helemaal niet moeilijk zoals je ziet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:39

)
Sonja schreef:
[. Ja, dat heeft ons vrienden gekost die niks met paarden hebben. Maar het heeft ons ook heel veel gegeven!
[/quote]


je schrijft precies wat ik dacht; je zult wel vrienden kwijtgeraakt zijn, kan me heel goed voorstellen dat daar niet altijd evenveel begrip voor is, zelfs ik zou het niet hebben bij wijze van, als ALLES altijd maar moet wijken voor de paarden.

Ik ben blij dat m'n leven niet alleen uit paarden bestaat. Er is zooooo veel meer. Maar zoals je al zei; dat moet je ook niet bommen, want zo maakt iedereen z'n eigen keuzes !!! (en dat is maar goed ook Haha! )

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:39

Ik denk dat jij ook t voordeel hebt dat je een paarden partner hebt, Sonja. Ik denk als je een niet paarden partner hebt (wat een woord) dat je toch wat vaker op je horloge kijkt van ojee is t al zo laat? Tenminste dat heb ik dan, als ik bij m'n bijrijdpaard ben en ik weet dat m'n vriend thuis is, probeer ik toch voor 9 uur thuis te zijn.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:39

Ik ben de eerste die meer dan 3x per dag gaat OK dan!
Maja ik woon bij mijn paard, of mijn paard bij mij. Haha! Moet dus ook alles zelf doen.
Eten geven smorgens en savonds, stal uitmesten, hooi geven, tussendoor uurtje (of meer, afhankelijk van het weer) buiten zetten, rijden...
Alles bij elkaar ga ik echt wel meer dan 3keer langs in zijn stal of op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:40

Citaat:
Ik ben blij dat m'n leven niet alleen uit paarden bestaat. Er is zooooo veel meer. Maar zoals je al zei; dat moet je ook niet bommen, want zo maakt iedereen z'n eigen keuzes !!! (en dat is maar goed ook )

Behalve je paard, die kan geen keuzes maken, dat doet de mens voor hem.
ook daar ff aan denken graag
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-03 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:40

Inderdaad,het leukste is als het allemaal samen gaat.
Mijn dochter en m'n vriend rijden ook,maakt het extra leuk.
Maar ik zal toch echt moeten blijven werken om een paard te kunnen onderhouden en kan dus alleen 's avonds,m'n vriend werkt in ploegen en gaat ook wel eens overdag.Zo komt ons gemiddelde toch wel hoger te liggen,in het weekend gaan we meestal ook twee keer.
Alleen deze week was het bijna een probleem,was geheel onvrijwillig voor een auto gevallen(niet raak) en vriendje was nog aan het werk.Hij is maar naar huis gekomen en zijn we samen gegaan.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:43

Mijn leven heeft lang alleen maar uit paarden bestaan en doet dat gelukkig niet meer. Paarden zijn geweldig, maar ik zag mijn vrienden nooit. Had niet eens tijd om op verjaardat oid te gaan.
Nu kan ik paarden en een sosiaal leven goed combineren en dat vind ik ideaal.

Nu ga ik 1x per dag naar Dennis. Straks word dat ontelbare keren omdat hij bij mij thuis komt te staan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:43

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik ben blij dat m'n leven niet alleen uit paarden bestaat. Er is zooooo veel meer. Maar zoals je al zei; dat moet je ook niet bommen, want zo maakt iedereen z'n eigen keuzes !!! (en dat is maar goed ook )

Behalve je paard, die kan geen keuzes maken, dat doet de mens voor hem.
ook daar ff aan denken graag



Kawa; ik heb dan ook geen paard meer Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:45

Voor jou zo te horen idd een goede keuze.
Dat is niet gemeen bedoeld, maar als je wel een paard wilt/hebt, moeten er wel eens dingen wijken.
Heb je er dat niet voor over, is een dier hebben ook niet goed.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:47

runningkawa schreef:
Voor jou zo te horen idd een goede keuze.
Dat is niet gemeen bedoeld, maar als je wel een paard wilt/hebt, moeten er wel eens dingen wijken.
Heb je er dat niet voor over, is een dier hebben ook niet goed.


is duidelijk dat je me niet kent................je wilt niet weten wat ik er allemaal voor over heb/heb gehad..........
niet zo snel oordelen graag