te weinig uren in een dag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

te weinig uren in een dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 00:21

Hebben jullie dat ook, dat je jezelf zo voorbij rent?
Het is vaker regel dan uitzondering dat ik pas om 23.45 een keer mijn huis van binnen zie, vanuit een stoel.
Naast mijn werk in de paarden, werk ik nog 12 uur pw in de kinderopvang. Buiten vergaderingen, cursussen, oudergesprekken enz...
In de avonden geef ik vaak les.
Ik heb het gevoel dat ik niks kan laten liggen, ook al past het vaak helemaal niet meer binnen mijn dag.
Buiten al het werk heb ik ook nog een tweeling van 7 jaar rondhobbelen en ik kan je vertellen: die zuigen aandacht op als een spons!
Ik begin om 7.00 's ochtends en ga tot ong 23.00 in een rap tempo door.
De laatste tijd merk ik dat het nogal op gaat breken.
Social life regel ik vanuit de auto als ik les moet gaan geven (mobieltje is toch een handige uitvinding), want anders kom ik niet eens aan een simpel telefoongesprek toe.
Mijn huis wil je van binnen ook niet nader bekijken...op het oog lijkt het nog wat, maar kijk ajb niet verder Schijnheilig

Dan bedenk ik wel weer dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken en het is ook allemaal geweldig, maar ik heb het gevoel dat ik een week lang zou kunnen slapen.
Liefst stop ik met werken (kinderopvang), maar het is toch ook wel heel leuk, en daarbij...ik ben nog niet zover dat ik dat vaste salaris los durf te laten...

Ik hoor eigenlijk iedereen om mij heen: druk, druk, druk.
En dan denk ik: ergens tussen mijn 16e en nu is er iets misgegaan en bovendien mijn leven versnelt ofzo...inderdaad: life is a rolercoaster, you just gotta ride it....


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:27

ja dat ken ik en dan heb ik nog geen eens kinderen Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 00:11

Ik ken het Suzanne, heel zwaar maar wel leuk!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:24

Inderdaad ook ik heb er last van. Ik kom niet om 23.00 binnen, ben meestal wel eerder thuis. Maar echt ontzettend veel te doen voor school etc. Soms dan heb ik echt wel genoeg van dat rennen.
Misschien moet je eens 2 dagen even helemaal niks doen.. Ook al is dat moeilijk.


helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:39

wat een rot leven heb je op deze manier. tuurlijk is het leuk om veel dingen te doen.
maar geniet je daar echt intens van??

ik stel mezelf wel eens de vraag: stel dat ik er morgen niet meer zou zijn heb ik dan het leven geleefd wat ik graag zou willen.

ook ik heb een tijd gehad, dat ik met donker op stond en met donker weer thuis kwam, alles deed wat ik wilde, iedereen die wat vroeg hielp ik. ook mij brak dat op.
daarna me leven drastisch gewijzigd. niks moet en alles mag. en dat leeft veel lekkerder.

je bent zelf de schuldige aan zo'n druk leven, en ook de enige die dat kan veranderen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:56

Ik zou inderdaad een stapje terug nemen.. mensen met paarden hebben het druk, maar je kan het ook overdrijven. Voor je het weet zit je thuis met een burn out, en dan kan je helemaal niets meer..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:03

Sluit mij - nadat ik jarenlang ook als een gekkenhuis geleefd heb -
met enthousiasme bij vorige spreeksters aan.
Behalve jijzelf verdienen ook je kinders beter...
Extra baan weg en avonden vrij.
Even lastig om knopen door te hakken, maar daarna word je
weer (normaal) mens. Ga je beleven! Sterkte.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:05

Het komt me heel bekend voor. Tot 2 jaar terug werkte ik 28 uur per week, had 2 kinderen, 2 paarden en deed vrij veel vrijwilligerswerk.
En toen mijn vader op sterven lag 3 jaar geleden heb ik de thuiszorg ook nog daarbij gedaan omdat reguliere thuiszorg niet beschikbaar was.

Na het overlijden van mijn vader dacht ik dat alles wel weer rustiger zou worden. Niet dus, Na ruim een half jaar dacht ik, waar ben ik in godsnaam mee bezig, wat is nu belangrijk voor me?
En dat was eigenlijk heel makkelijk, ik wil dat mijn kinderen later kunnen terug kijken op een gelukkige jeugd waarbij ze het gevoel hebben dat hun ouders er voor hun waren.
Toen heb ik met de bibbers in mijn benen ontslag genomen en ik moet je zeggen, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Denk heel goed na wat voor jou belangrijk is in het leven. Succes.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:09

Jah de dag heefd te wienig uren

Heb het waar gehad met het overlijden van mijn opa en oma in 1 jaar
Reed doorde weeks 2 a 3 paarden en het weekend werden het er vaak een stuk of 5 a 6
Daarbij nog school en een baantje
Weet niet hoe maar heb toen alles kunnen combineren
Totdat ik erzo onderdoor ben gegaan dat ik 4 dagen bijna alleen heb geslapen!

Dan moekt je kijken wat belangrijk is voor je
Ik ben toen overgestapt naar 2 paardjes te rijden!

Gelukkig heb ik toen veel geluk gehad met een vriendin van mij die heefd mijn eigen 3x in de week gedaan
Mijn baan heb ik opgezegt en een andere gezocht!

Net zo als irene zegt denkt goed na wat voor jouw belangrijk is!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:59

Ik pas mijn werktijden aan mijn kinderen aan. Gelukkig zitten ze op de basisschool. Ze blijven 1 dag pw over, de rest zijn ze thuis. Mijn werk in de kinderopvang is van 8.30 tot 11.30, dus ik kan ze naar school brengen en zelf weer ophalen. Als zij 's middags op school zitten doe ik het stalwerk en rijd 1 paard. Om 15.15 haal ik de mannen weer op en fungeer als taxibedrijf om ze het hele dorp door te crossen naar en van vriendjes. Als ze thuis zijn (met ieder een vriendje >;) ) ben ik gewoon binnen met ze in de weer en probeer iets aan de chaos in mijn huis te doen. Om 17.30 rijd ik de tweede en ga daarna voeren. Voor ons koken, kids douchen en in bed leggen. En dan de rest rijden. Of vaker nog: les geven.
Ik rijd gem. 4 paarden per dag...soms meer, soms minder.
Gelukkig heb ik nu weer een geweldige stalhulp, die ook nog eens heel fijn kan rijden....dat scheelt al enorm.
Twee dagen pw werk ik niet met de peuters en probeer ik alles op stal overdag te doen, om mij heilig voor te nemen 's avonds niks meer te doen: maar zo werkt het niet in de paarden... Knipoog

Mensen bellen mij maar niet eens meer thuis, want dan ben je een week bezig om mij te pakken te krijgen.
Vaak bedenk ik dat ik wel wat minder wil doen, maar ik zie echt niet in hoe. Ontslag nemen durf ik echt nog niet. Ik draai al aardig van de paarden, maar toch....dit is mooi vast, ik zit in het ziekenfonds enz. Maar ze proppen er nu steeds meer overuren in en dat zorgt dat mijn hele planning in de soep loopt.
Gaaaap....binnenkort kerstvakantie! OK dan!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:42

Ik ren mezelf ook af en toe eens voorbij... Dingen plannen, meer dingen plannen, dat moet nog gebeuren, dit moet nog gedaan... En niet kunnen rusten eer alles gedaan is... En dan is ineens je dag om...
Maar ik kan er dan ook dubbel zo hard van genieten als ik een dagje niets te doen heb.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:46

ik heb al tijden terug een stapje terug gedaan. Dan maar wat minder carriere...gelukkiger word je daar namelijk ook niet van.

Helaas heb ik nog steeds die fulltime baan over, en mijn sociale contacten tot een minimum beperkt. Meeste speelt dan toch op stal.

Op dit moment is het rustig op mijn werk zodat ik me loop af te vragen waarom ik me in mijn vrije tijd voorbij moet lopen...en overdag alle tijd heb....Lips are sealed Haha!

Je suis Charlie.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:59

Toevallig leg ik dit vanmiddag voor op mijn werk. Het word te veel allemaal.... Ik moet de meest onmogelijke cursussen, opleidingen enz in de kortste tijd doen pffff mn hoofd staat er bol van. Ik heb geen kinderen en geen eigen huishouden en zoals alles nu gaat heb ik daar niet eens tijd voor. Heb een uur per dag voor mijzelf de rest van de tijd gaat op aan paard, werk en opleiding.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 21:46

Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan fsoudan.
Ik heb een soortgelijk gesprek op 1 december...bibberrr.
Ik heb deze maand 22 overuren moet draaien ivm cursussen, vergaderingen, oudergesprekken, projecten, open huis enz. Ik werk maar 12 uur per week!!!!
Toen ik 1 vergadering af heb gezegd omdat ik echt les moest geven (en ik vond dat ze op mijn werk ook weleens in mochten leveren), waren ze not amused!!! Boos! Ze irriteren zich er voor mijn gevoel aan, dat ik nog meer te doen heb de hele dag en en niet zo continu beschikbaar ben als sommige collega's. Ik heb twee banen, maar voor die 12 uurtjes moet ik er liefst wel 30 beschikbaar zijn....

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:13

De dag duurd me vandaag veel te lang....................ik voel me poedersuiker[keelpijn,en mijn hoofd is als lood]
Dus nee ik heb op het moment geen last van te weinig uurtjes in een dag!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:03

suzanne schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan fsoudan.
Ik heb een soortgelijk gesprek op 1 december...bibberrr.
Ik heb deze maand 22 overuren moet draaien ivm cursussen, vergaderingen, oudergesprekken, projecten, open huis enz. Ik werk maar 12 uur per week!!!!
Toen ik 1 vergadering af heb gezegd omdat ik echt les moest geven (en ik vond dat ze op mijn werk ook weleens in mochten leveren), waren ze not amused!!! Boos! Ze irriteren zich er voor mijn gevoel aan, dat ik nog meer te doen heb de hele dag en en niet zo continu beschikbaar ben als sommige collega's. Ik heb twee banen, maar voor die 12 uurtjes moet ik er liefst wel 30 beschikbaar zijn....


Ik heb in een half jaar tijd 7 cusussen gedaan daarbij veel overgewerkt en heb een totale opleiding van een half jaar die ik ondertussen ook nog moet doen in opdracht van mn baas. Daarbij ben ik bezig met mn rijbewijs ik kan het niet meer bol werken. Dus ik heb gewoon gezegt ;

* Ik kan het niet meer aan, voorlopig geen cursus meer voor mij. En als ik tijd heb ga ik wel naar die opleiding* Dat was oke OK dan! Ik loop hard voor hun... maar hun ook voor mij Knipoog dus daarmee kan ik opgelucht ademhalen.

Wijs je werkgever op je overuren en op de afgesproken uren die op je contract staan, als ze problemen gaan maken hebben ze geen poot om op te staan, jij hebt wel extra voor hun gewerkt!! Tegenwoordig ben je niet meer verplicht om over te werken en als hun mensen te kort hebben is dat gewoonweg jou probleem niet klaar !!!
Willen ze je ontslaan..... doen ze niet zeker niet in de peuteropvang.... mensen te weinig. Ontslaan ze je.... jammer in jou beroep werk genoeg te krijgen, ook bij werkgevers die zich wel aan de contractuele afspraken houden. Je werkt om te leven .... je leeft niet om te werken.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 00:37

Goed gedaan OK dan! OK dan!
Jee, dat ze dat zo makkelijk hebben opgepakt..
Is misschien ook wel zo: zolang je niks zegt, profiteren ze lekker van je.
Ik werk in een sociale sector en daar is het al helemaal niet gebruikelijk om eens kort door de bocht te komen. Ik ben de enige die het wel doet, dus dat is wennen voor mijn leidinggevende.
Overuren mogen we ook opeens niet meer opnemen in vrije tijd, maar moet je uit laten betalen (daar hou je dus niks aan over..), dus je kunt ook niet meer compenseren, zoals voorheen.

Van de week moest mijn man 's middags vrij nemen, omdat ik moest overwerken. Belachelijke situatie natuurlijk....hij was ook wel nijdig....

Laatst moest mijn kind plotseling naar het ziekenhuis vanuit school (astma aanval), kon ik niet van de groep weg. Moest mijn man alleen. Ik kon er een uurtje later heen omdat ik toen vrij was. Maar het liefst had ik gewoon alles neergedonderd om bij mijn kind te zijn. Dus je ziet...ik ga e meer en meer irriteren... Boos!
Van ons wordt alles maar verwacht en normaal gevonden dat je het doet, maar andersom staan ze te sippen als je 1x een vergadering afzegt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Balou_k, Boheme, Celebi, ComscoreBot, DDD3, dezzie, dust, ellen05, Hannanasjuh, JackieT, Jeska2, Kaplaars, Lalladidoo, LuckySeven en 140 bezoekers