9 Heartbreaker zonen aangewezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

9 Heartbreaker zonen aangewezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 22:00

KWPN
20-11-2003: Heartbreaker levert meeste zonen


Van Heartbreaker zijn vandaag negen zonen aangewezen voor de tweede bezichtiging en twee zonen ster verklaard. Daarmee is de Nimmerdor-zoon voorlopig de best vertegenwoordigde hengst onder de aangewezen hengsten voor Den Bosch. Van de springhengsten Guidam, Hors la Loi II en Indoctro werden ieder drie hengsten een ronde verder gestuurd.

Voor de tweede bezichtiging aangewezen of ster verklaard:
194 Fuego du Prelet x Pablo
232 Guidam x Zeus
237 Guidam x Amethist
239 Guidam x Animo
249 Heartbreaker x Ladalco
250 Heartbreaker x Carthago
253 Heartbreaker x Ramiro
256 Heartbreaker x Burggraaf
257 Heartbreaker x Pilot ster
258 Heartbreaker x Burggraaf
259 Heartbreaker x Celano
262 Heartbreaker x Capitol I
263 Heartbreaker x Carthago
264 Heartbreaker x Oula Owl xx
268 Heartbreaker x Voltaire ster
270 Hemmingway x Notaris ster
273 Hemmingway x Cavalier ster
286 Hors la Loi II x Erdball xx
289 Hors la Loi II x Narcos II
291 Hors la Loi II x Alcatraz
302 Indoctro x Wolfgang
306 Indoctro x Landgraf I
307 Indoctro x Cor de la Bryere
318 Iroko x Libero H
505 Niagara x Indoctro ster
534 Numero Uno x Voltaire

Bron: KWPN


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:03

Heartbreaker x Carthago

Heb het paard niet gezien, maar qua papier lijkt dit mij een leuke jongen.

Heartbreakers doen het super in de sport dus!!!!!!!!!+:)+

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:12

Pfieuw negen zonen door en twee ster verklaard! Ben benieuwd of we nog wat van ze gaan horen.

Heartbreaker x Carthago --> leuk bloed en er zitten nog wel twee van bij!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:46

Citaat:
Heartbreakers doen het super in de sport dus!!!!!!!!!


Weinig met sport te maken lijkt me ??

En er is maar 1 van de heartbreaker x carthago's door naar de 2e bezichtiging.

Ben er vandaag geweest en heb werkelijk geen enkele echte goede gezien, sorry maar het niveau valt me bar en bar tegen.
De heartbreaker x Capitol was de enige die van voren mooi in de schoft sprong, maar geen hengstentype en te klein.

Hors la loi , daarvan was bij mij het boek al dicht, ook al terug van Dubbeldam en staat weer op het hok, maar de kinderen was ik ook zeker niet gek van.

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:51

Hoe groot was die Heartbreaker x Capitol dan?
En de Heartbreaker x Carthago lijkt me mooi bloed!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:57

_Rick schreef:
Weinig met sport te maken lijkt me ??

.



Wat bedoel je met weinig met sport te maken? Er zijn genoeg goed springende heartbreakers.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:57

Grappig zeg, ben vandaag pas tot de ontdekking gekomen dat er twee keer een Heartbreaker x Carthago mee liep. Ik net balen dat 247 niet door was, zag ik ineens dat 263 ook een Heartbreaker x Carthago was...de catalogus erbij gehaald blijkt het precies dezelfde afstamming te zijn! Dus dan is dat mijn nieuwe favoriet! Tsja met Larthago als moeder en Heartbreaker als vader moet het wel iets aparts zijn!!! Haha!

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:57

Wat vonden jullie van de 310?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:07

Citaat:
Wat bedoel je met weinig met sport te maken? Er zijn genoeg goed springende heartbreakers.


Sport is wat anders dan vrijspringen Haha!

310 welke was dat ? heb de catalogus hier niet.

Uit de capitol was 1.60, maar ook weinig lengte, dat was eigenlijk het ergste.

Larthago inderdaad dubbele hengstenmoeder ivm embryotransplantaties, wel 2 absoluut verschillende paarden, die van wiepke sprong slecht, die ander ging nog wel, maar ook niet goed genoeg.

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:08

Een Indorado uit een Grannus

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:09

Rick,

Ken alleen heartbreakers die in de sport lopen.....................en daarvan zeg ik, de meesten weten behoorlijk over het hout te komen.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:10

310 was de Indorado x Grannus

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:18

Indorado, dat boek sluit ik ook direct, dat was nog het minste van het minste. Compleet zonder rug, nekken erop, als ze zouden bukken braken ze der rug.

Soms vraag ik me weleens af wat mensen toch in gedachten hebben om met zo'n paard te komen ?

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:22

Soms vraag ik mij weleens af of een prozacje slikken voor jou geen goed idee is. Je ziet het allemaal nog weleens erg negatief Haha!

Zijn er van Oklund nog wat door trouwens?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-03 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:26

Meeste Heartbreakers laten zeer goed springen zien, zijn alleen nog wel eens iets te bloederig en niet gemakkelijk te rijden.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:27

Ik was er ook vandaag, maar ga maar eens zeggen wat de beste zijn op zo'n dag ? De een is bang en voorzichtig en zal nooit precies zijn kunnen laten zien in zo'n omgeving en de andere kijkt nergens naar, verschilt zo.
Als zo'n sensibele een fout krijgt is ie meteen van slag en niet meer te beoordelen.

Waarom worden er trouwens geen klaplepels gebruikt ? Ik zie daar zoveel beesten op die achterste paal klappen, sjezus.

En geen Oklunds door , kan ik je wel vertellen Lachen Was er ook maar 1 trouwens.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:30

Ai Franske, dus je hebt vaak je ogen dicht gehad?
Wat vond jij dan van de nr. 310?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:34

Citaat:
Je ziet het allemaal nog weleens erg negatief


Komt omdat het ook helemaal niet zo goed is. Als je iedereen moet geloven lopen er alweer 20 Voltaires/Concorde/Contango opvolgers rond.
Maar de massa heeft er geen verstand van (kijk maar wat ze op concours bij hebben) dus de massa moet je ook nooit vanuit gaan. Je kunt beter zelf kijken en dan bedenken wat je ervan vind. En een goed springpaard is een zeldzaamheid, 1 die in een parabool springt en dus van voren super in de schoft, en bukt, of is dat niet meer nodig ? Want dan zijn er GENOEG goede!!

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:34

Tja, ik ga zaterdag zelf maar eens aanschouwen hoe de springers het doen.

Zag trouwens dat er een stand up comedian act was.............een Gribaldi die ging springen Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:35

Citaat:
Wat vond jij dan van de nr. 310?


Sorry, was er alleen 's middags en veel staan buurten bij de koffietent, heb ze dus niet allemaal gezien en kan die Indorado me ook niet voor de geest halen! Sorry, kan je niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:36

_Rick schreef:
Citaat:
Je ziet het allemaal nog weleens erg negatief


Komt omdat het ook helemaal niet zo goed is. Als je iedereen moet geloven lopen er alweer 20 Voltaires/Concorde/Contango opvolgers rond.
Maar de massa heeft er geen verstand van (kijk maar wat ze op concours bij hebben) dus de massa moet je ook nooit vanuit gaan. Je kunt beter zelf kijken en dan bedenken wat je ervan vind. En een goed springpaard is een zeldzaamheid, 1 die in een parabool springt en dus van voren super in de schoft, en bukt, of is dat niet meer nodig ? Want dan zijn er GENOEG goede!!



Ben het volledig met je eens dat op dit moment nog steeds geen opvolger gevonden is van de ozo fantastische Voltaire, Nimmerdor, Burggraaf, Concorde..............en ga zo maar door. Al heb ik op Concordes wel wat bemerkingen.

Maar ligt dat aan de paarden Rick, of aan de fokkers.........of aan de mensen die voorschotelen aan de fokkers wat goed is. Want wat er goed gevonden word..........is dat werkelijk wel zo goed?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:41

Citaat:
Want wat er goed gevonden word..........is dat werkelijk wel zo goed?


Ja precies!!!!!!!! Vandaag ging het ook allemaal van , dat was een goede, en dat was een goede, blabla. Maar ja, dat zijn misschien voor het oog van het kerkvolk goede paarden, maar heeft niets met goede springpaarden te maken qua bouw en springcapaciteiten. Als ze de kont maar hoog de lucht ingooien is het allang goed!
Dus het ligt mijns inziens aan de kwaliteit van de paarden , en aan de tekortkomingen van de fokkers, ook onderling dat ze met zijn allen achter 1 hengst aanhollen.
Verder natuurlijk ook de voorlichting uit vanuit het KWPN, de kampioenen dekken altijd bergen merries en feitelijk altijd blijkt het dat de kampioen vrijwel een van de slechtere is uit de jaargang.
Dan bekijk ik ook nog eens de mensen die ze daar moeten keuren en bedenk ik me van, jullie hebben zelf nog nooit een fatsoenlijk paard van jezelf in de baan gehad.... en die moeten het dan doen ?

Citaat:
Al heb ik op Concordes wel wat bemerkingen


Op elke hengst is wat aan te merken , ook op concorde, ben er ook geen fan van om mee te fokken, maar je kunt niet zeggen dat ie geen sportpaarden levert.....

.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:47

Pipo schreef:
Ben het volledig met je eens dat op dit moment nog steeds geen opvolger gevonden is van de ozo fantastische Voltaire, Nimmerdor, Burggraaf, Concorde..............en ga zo maar door. Al heb ik op Concordes wel wat bemerkingen.

Maar ligt dat aan de paarden Rick, of aan de fokkers.........of aan de mensen die voorschotelen aan de fokkers wat goed is. Want wat er goed gevonden word..........is dat werkelijk wel zo goed?


Voltaire 1979, Nimmerdor 1972, Burggraaf 1983, Concorde 1984 en toen wisten ze ook niet wat die 20 tot 25 jaar later gebracht zouden hebben.

En voor de zoveelste keer wordt er op fokkers en het beleid van het KWPN afgegeven. Zou je kunnen uitleggen waar je dit inzicht vandaan haalt.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:48

Waarom nou weer, er wordt net vertelt dat er niks goeds bij zat vandaag!
De fokkers maken de kwaliteit en bieden 'kwaliteit' aan, de paarden komen niet uit zichtzelf naar Ermelo!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:49

Er is een plaatje geschetst van wat goed schijnt te zijn. Maar in de praktijk blijkt heel anders. Paarden die tijdens het losspringen hoog scoren, doen die dat in de ring ook???

En de toevalstreffers doen het apart goed, paarden die op het straatje naar huis mogen springen later internationaal. Paarden die ECHT goed springen mogen tijdens de derde bezichting naar huis........omdat ie te jeugdig is Verward Een driejarige mag die aub nog jeugdig zijn Verward

Vervolgens springt zo dier nationaal op 6 jarige leeftijd, en goed ook. Zo ken ik er vrij veel.

Maar goed, we mogen de heer en meester van het kwpn niet meer afzeiken hier.

Laten we trouwen Midnight Madness nog even noemen, die vonden ze ook niet goed genoeg *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 bezoekers