Grrr opgenomen dvd's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Grrr opgenomen dvd's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 13:16

Ik word er zo ziek van: R- en R+

Als je een dvd brandt dan doet ie t bij de ene dvd speler wel en bij de andere niet. Leuk hoor!

Bijvoorbeeld de dvd die is gemaakt van onze eerste duik in Mexico: doet het alleen op de computer en is niet te kopiƫren. Kun je dus niet even leuk meenemen naar iemand met een dvd speler.

Of de dvd die ik heb gemaakt van een mini DV (videocamerabandje) van de bruiloft van mijn pa: leuk hoor doet t niet in zijn dvd speler en ook niet in zijn computer.

Of de dvd die ik heb ontvangen van het bedrijf wat al mijn oude single 8 filmpjes op dvd heeft gezet: was R+, doet het alleen maar in de computer en heeft t 1 x gedaan in de (vreselijk dure) dvd speler van mijn vader.

HUIL ik word hier zo boos over!

Iemand een oplossing?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:30

ik snap zelfs niet waarom er verschil moet zijn in die DVD's. Ik denk wel dat het zoiets is als met de videocassettes in het begin, dan hadden we ook 3 soorten en 3 soorten videospelers. Gelukkig is dat al gereduceerd naar 1 type. Misschien dat DVD's binnen een 2-tal jaar ook zullen gereduceerd worden naar allemaal minnen of allemaal plussen. iK hoop het echt want het is natuurlijk niet leuk als je sommige dvd's niet kunt spelen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 18:21

Ik las net op internet dat ze al bezig zijn met de opvolger: EVD.

Argh, ik wil eerst eens zien dat dit goed gaat werken!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:01

Ik hoor net van mijn vriend dat je dvd R- om kan zetten in R+...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:18

Branca schreef:
Ik hoor net van mijn vriend dat je dvd R- om kan zetten in R+...


I know, maar het is super vervelend, want je brandt voor iemand een dvd, dan moet je maar afwachten of de dvd het gaat doen bij die persoon en zo niet, dan brand je weer een nieuwe.

Heb tenslotte alle tijd van de wereld Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:21

Dat komt door oudere DVD spelers. Nieuwere hebben dat niet.
Ligt ook aan de kwaliteit van DVD. Philips of Verbatim zijn de meest compatible..dus die aanschaffen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:30

Mijn vader is ook al het halve weekeind aan het k*o*e met die dvd's opnemen.. en de dvd speler gooit ze er iedere keer uit.. + en - laten ze lekker 1 iets maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:17

Je kan het beste een onbekend merk dvd speler kopen (niet dat goedkope flut van de Blokker, maar bijoorbeeld www.psxshop.nl) die zijn altijd regiovrij en kunnen alles afspelen.
Ik heb er ook een, en ik heb nog nooit problemen gehad met gebrande DVD's. En je hebt brandpakketten, die branden alles standaard. Errug handig