Heb een naar bericht ontvangen over mijn oude school

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 17:57

Ik heb van mijn 6e tot mijn 13e op die school gezeten, (noem de school maar ff huppeldepup).
Op huppeldepup zitten ook gehandicapten kinderen (lichaamelijk en geestelijk gehandicapten zitten wel beiden apart) dat heeft er verder niet veel mee te maken hoewel dat de zaak wat ingewikkelder maakte...

Vanmorgen kreeg ik dus een brief van die school, was al helemaal verbaasd van hoe kan dat nou ik zit daar al 6 jaar niet meer.
Staat erin dat er een leraar op staande voet ontslagen is...hij werkte eral 9 jaar...nu blijkt dat ie kinderen sexueel heeft misbruikt.

Ik kan het niet geloven...hoe kan je dat nou doen en al helemaal met gehandicapte kinderen, ik heb een kennis die heeft een geestelijk gehadicapt kind dat daar op school zit en ze vermoeden dat zij dus is misbruikt, omdat ze opeens heel anders is gaan reageren op dingen die eerst gewoon normaal waren.

Walgelijk gewoon dat die vent mijn leraar is geweest!! Bah Misselijk Boos!

Hier kunnen jullie niet zoveel mee waarschijnlijk, maar ik moest het gewoon ff kwijt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:42

Zo hoorde ik een paar weken een soortgelijk verhaal over een oud-stalgenoot van mij, die jaren geleden ook kinderen heeft misbruikt (geen kinderen van stal). Maar toch, je schrikt wel van zo'n verhaal, dat iemand het in zijn hoofd haalt om zoiets te doen!!!! Boos!

_________________
<font color="#295D20" size=2 face="verdana"><b><i>"Nothing to win and nothing left to lose"</b></i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-10-22 18:47 ]</font>

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:44

jesus wat erg zeg!
Vreselijk dat mensen zoiets ergs doen Verdrietig

I love to love!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:56

Bij mij op de middelbare school was er een gymleraar die meisjes misbruikt bleek te hebben. Ik heb gymles gehad van hem, nooit wat gemerkt, maar achteraf ga je denken dat hij je toch wel erg graag wilde opvangen als je een of ander stunt moest doen vanaf de bok ofzo.
Zijn vrouw was lerares Engels op dezelfde school. Zij is gelijk van 'm gescheiden, maar is uiteindelijk toch van baan veranderd omdat ze er toch op aangekeken werd door de andere leraren en ook door leerlingen, heel sneu, want zij was echt superaardig. Hij ook trouwens, misschien wel iets té.....

Nulla tenaci invia est via

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:06

Wat vreselijk zeg! Zeker als je bedenkt dat dat je leraar is geweest.. Scheve mond\

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:51

Vreselijk gevoel is dat hè? Gewoon walgelijk als je bedenkt wat voor een enorm misbruik die kerel heeft gemaakt van het vertrouwen van die kinderen. Zeker verstandelijk gehandicapte kinderen die toch al een stuk minder weerbaar zijn dan 'gewone' kinderen.

Doet me denken aan topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 74&forum=2

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:04

Het komt zo vaak voor dat je er bijna ongevoelig voor wordt. Bij een scoutinggroep: 2 leidinggevenden, bij oude stal iemand, een zwager van mijn nicht die haar beide kinderen misbruikte, en dan veel mensen in mijn directe omgeving die als kind of tiener misbruikt zijn...
Ik denk dat het vroeger ook al veel gebeurde, maar dat er toen niet over gepraat werd. Er is veel meer openheid. De meesten leren er redelijk goed mee om gaan uiteindelijk, maar je gunt het niemand.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:17

He bah jakkes... Wordt er gewoon misselijk van... Frusty
Dat mensen tot zoiets instaat zijn...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:39

Ik walg van zulke mensen, lijkt me vrij waardeloos als blijkt dat je ooit les van zo'n type hebt gehad... Misselijk

Ik kan me voorstellen dat je je nu niet zo geweldig voelt Ineke!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:37

mijn mentor van vorig jaar was pas een viezerik!
ik had gehoord dat hij een meisje gedwongen had om te gaan douchen en toen ging door de douchen van de meisjes lopen!
en vroeger ben ik bijna verkracht door een jongen uit mijn buurt en dat hoorde ik pas op mijn 12e verjaardag!
happy birthday!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:48

Vreselijk dat mensen niet met hun poten van anderen af kunnen blijven.

Gelukkig ben ik nooit het slachtoffer geworden van dergelijke praktijken maar ik leef heel erg mee met de mensen wie dit wel is overkomen.
Het blijft moeilijk te beseffen dat er zulke mensen rondlopen, hoe vaak het ook gebeurt Huilen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:02

Erg is dat he? Zatrdagavond werd mij verteld dat de vader van 1 van mijn vriendinnetjes van Vroeger nu in de Bak zit wegens misbruik van zijn 2 eigendochters (in de tijd dat ik daar dus kwam)en 4 vriendinnetjes...
Ik probeer me steedst te herinneren hoe het was als ik er was...
Maar ik kan me niet echt een vreemd voorval herinneren.. raar is dat ook hier iemand waarvan ik het nooit zou verwachten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:23

ok dit is echt te wagelijk......hier heb ik gewoon geen woorden voor!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:36

om te praten over misbruik moet je er zelf helemaal achter staan! Ik zelf heb er mee te maken gehad en t heeft mijn hele leven verstoord! ...En van degene die me iets heeft gedaan?? Ach hij leeft zoals hij altijd al deed! Frusty

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 16:38

Ja das het rare, ik had het niet verwacht van deze persoon, van wat ik mij nog herrinner was ie altijd vriendelijk en hielp waar nodig was...wat ik me verder herrinner is wel dat ie wel erg vaak heel dicht achter je stond met uitleggen ofzo...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:27

Tja zoiest ahd ik ook.

Op een dag kwam ik op school en mijn mentor was niet aanwezig later die dag kregen we te horen dat zijn 2 kinderen waren misbruikt.
Ik volleybalde toen in de tijd en 's avonds bij de training hoorde we dat de trainer was gearresteerd op verdenking van misbruik bij jonge kinderen.
Bleek dus later de kinderen van mijn mentor geweest te zijn.
Heb me nog nooit zo kl*te gevoelt ik on hem wel schieten. Die vent gaf me al 4 jaar training?? Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd bij ons maar het zou maar eens ??.
Ik heb mijn trainer daarna niet meer gezien. Een paar jaar geleden dook hij op bij ons op de manege als poortwachter. Ik werd gelijk bang en boos te gelijk ben gelijk naar de eigenaar gegaan en die heeft hem die avond nog van het terrein gezet (na contact gehad te hebben met de politie). Ik moet die vent niet meer zien want ik schiet hem overhoop.

pfff lekker ff luchten kan er nog steeds boos over worden Boos!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:21

jach!!!! Misselijk Misselijk Misselijk

*Sanne rent naar de WC* *komt weer terug*

Sommige mensen zou je toch ook &%^$#@^%(**(*&(

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers