Redelijke prijs huurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Redelijke prijs huurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 10:58

Hallo,

voor een vriendin vraag ik jullie even om raad. Bij een goede kennis van haar mag ze een paardje kiezen om lekker mee te gaan rijden. Nu hebben die mensen een eigen manege en kosten zoals hoefsmid e.d. hoeft ze ook niet te betalen. Ze hebben haar wel gevraagd aan wat voor een bijdrage per maand zij zit te denken om mee te betalen en persoonlijk vind ik dit heel moeilijk te zeggen. Zou niet weten aan welk bedrag ik zou moeten denken... vandaar dat ik dit dilemma maar bij jullie neerleg Schijnheilig

Alvast bedankt voor de suggesties.

groetjes

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:08

ik betaalde eerst altijd 20 gulden (later 10 euro) per week voor mijn verzorgpony.
ik mocht er dan zoveel op rijden als ik wilden. en had een bak,verlichting, zadel, hoofdstel en springmateriaal.
andere dingen moest ik zelf kopen.
hoefsmid en DA werden door de eigenaar betaald.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:10

Dat is idd heel moeilijk te zeggen, je weet niet wat die mensen in gedachten hebben.

Wat mag ze met dat paard, wat kan het paard, hoe lux is die manege?

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:20

Hoi Tessebes, Ze mag alles met het paard, ook wedstrijden starten. Het is een Z paard waar ze dan mee wil gaan rijden en de manege bestaat uit een binnenbak, buitenbak etc. Daarom vind ik het dus ook zo moeilijk om een bedrag te zeggen. Wel denk ik dat die mensen iets zullen gaan vragen voor het 'verhuren' van het paard. Dus ja, wat is redelijk? Ik vind het moeilijk!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:24

Als ze d'r elke dag mee mag rijden dan vind ik 150 Euro per maand een heel redelijk bedrag.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:36

Bedoel je 150 euro alleen voor het huren van het paard? (of waar denk je aan als je 150 euro moet betalen: deel stalgeld, gebruik spulletjes?) Verward

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:36

Sonja schreef:
Als ze d'r elke dag mee mag rijden dan vind ik 150 Euro per maand een heel redelijk bedrag.


Zat ik ook aan te denken.
Wat kost de stalling bij die manege normaal gesproken?
Ik heb hier (Den Haag) wel eens een bedrag van meer dan 350 euro voor een leasepaard langs horen komen.


siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:38

Bij ons in de buurt moet je denken aan 150 tot 200 euro stalgeld per maand...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:55

Tessebes"]
[quote="Sonja schreef:
Als ze d'r elke dag mee mag rijden dan vind ik 150 Euro per maand een heel redelijk bedrag.


Zat ik ook aan te denken.
Wat kost de stalling bij die manege normaal gesproken?
Ik heb hier (Den Haag) wel eens een bedrag van meer dan 350 euro voor een leasepaard langs horen komen.
[/quote]

voor een leasepaard!!!
dan kun je beter een eigen paard kopen lijkt mij Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:01

loulou"]
[quote="Tessebes"][quote="Sonja schreef:
Als ze d'r elke dag mee mag rijden dan vind ik 150 Euro per maand een heel redelijk bedrag.


Zat ik ook aan te denken.
Wat kost de stalling bij die manege normaal gesproken?
Ik heb hier (Den Haag) wel eens een bedrag van meer dan 350 euro voor een leasepaard langs horen komen.
[/quote]

voor een leasepaard!!!
dan kun je beter een eigen paard kopen lijkt mij Scheve mond
[/quote]

Stalling ligt hier ook rond de 300 euro, dus dat verklaard wel wat.
Ik zou er nooit aan beginnen hoor, daar niet van.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:04

Bij mijn oude stal betaalde de je voor het leasen 100 euro per maand. Daarbij moest je wel de hoefsmid, entingen en wormkuren uit eigen zak betalen. Daarnaast moest je na een tijdje (maandje of 2) je eigen tuig aanschaffen. Ik vond deze prijs wel meevallen maar ik denk dat de prijs echt per provincie verschilt Lachen

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:09

Meestal moet je dan het stalgeld betalen lijkt mij. En verder geen DA kosten of hoefsmid ofzo. Dus als de stalling 200 euro is, wordt de bijdrage ook 200 euro. Maar dan mag er dus niemand anders op dat paard rijden he, anders is t geen leasepaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:34

siko schreef:
Bedoel je 150 euro alleen voor het huren van het paard? (of waar denk je aan als je 150 euro moet betalen: deel stalgeld, gebruik spulletjes?) Verward


Het complete pakket.
Dus gebruik van het paard, materiaal en accommodatie.

Ik heb zelf voor Milena een leasepaard gehad, op een manege met binnen en buitenbakken, 7 dagen in de week. Betaalde ik 350 gulden voor. Vond ik een heel redelijk bedrag.

Loulou, voor dat geld heb je geen eigen paard hoor. Tel je aanschaf, maandelijks stalgeld, veearts, hoefsmid, wormspuiten, aanschaf en afschrijving materiaal eens realistisch bij elkaar op.... Haha!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:23

Sonja schreef:

Loulou, voor dat geld heb je geen eigen paard hoor. Tel je aanschaf, maandelijks stalgeld, veearts, hoefsmid, wormspuiten, aanschaf en afschrijving materiaal eens realistisch bij elkaar op.... Haha!


dan kom ik een heel end hoor, houd ik zelfs nog geld over
ik heb iets minder dan 300 euro per maand te besteden. en daar onderhoud ik een paard van, koop ik kleren, ga uit enz.
maja ik heb dan ook een fjord (=niet zo duur in aanschaf)
en gratis stalling Lachen

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:34

ik betaal het halve stalgeld zeg maar. ik huur rhana dan ook voor 4 dagen. mag er verder alles mee doen, de andere dagen mag ik in principe ook komen, als de eigenaresse er verder geen plannen mee heeft. ben geloof ik een ontzettende mazzelpik!!!

alweer een jaar samen Lachen

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 12:12

Ik heb nog eens even navraag gedaan, het paardje waar ze op gaat rijden wordt tevens nog gebruikt als manege paard bij de hele kleintjes omdat ze nogal heel braaf is. Dat betekent dus, dat ze het paard wel moet gaan delen en er geen aanspraak op heeft als er lessen zijn. Dus als we er dan vanuit gaan dat het stalgeld bij ons 175 euro is, dan is ongeveer 85 euro een redelijk bedrag? Van uitgaand dat je niet altijd met je paard kunt doen en laten wat je wil? Ik ben er dus nog even niet uit...Lachen *LOL* Ik hoor het wel weer!

Doegie

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:18

bij ons op stal kun je voor 125 euro een paard huren en dan is het helemaal voor jou alleen.

De hond is de betere mens

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:29

hoe vaak loopt ze in de manegelessen mee??? is dat ook dagelijks? als ze bijvoorbeeld al 2 uur per dag mee moet lopen, vind ik 85 toch nog behoorlijk veel. loopt ze drie keer in de week een uurtje mee, dan vind ik het een heel erg mooi bedrag!

alweer een jaar samen Lachen

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 13:05

Hoi Mijntjuh, Het paard moet 3 a 4 dagen in de les meerijden en dat een uur lang. Dus 85 euro stal-huurkosten en dan nog deel hoedsmid en veearts kosten? Ik weet het niet, vraag het daarom maar even? We proberen er toch een zo goed mogelijk bedrag van te maken. UIteraard in goed overleg met de manege houder..!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:39

Zaken zoals veearts zou ik echt niet betalen. Straks krijgt dat beest wat en dan moet jij krom gaan liggen voor een paard van een ander.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 13:52

Hee Tessebes en de hoefsmid voor de helft is redelijk???

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:28

*SCHOP*

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

juval

Berichten: 13087
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:29

zou het niet makkelijker zijn als die mensen zelf een prijs noemen? en dan kan je vriendin toch altijd nog zeggen of ze het daar mee eens is?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:46

dat is waar Juval, maar ze hebben haar ook gevraagd om er zelf overna te denken wat ze hieraan uit wil geven. Omdat we het allebei niet weten, geen ervaring etc. heb ik jullie hier op bokt om advies gevraagd...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 13:19

*schopje* (we zijn er nog niet echt uit)

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers