wat als je je werk absoluut niet leuk vindt...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

wat als je je werk absoluut niet leuk vindt...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 10:57

Hoihoi,

Wat moet je nu doen als je je werk absoluut niet leuk vind, maar wel MOET omdat de hypotheek, de kinderopvang en het paard betaald moet?? Het is ontzettend moeilijk een nieuwe baan te vinden, dus da's geen optie.

WAt moet ik daar nu mee???


ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:01

kijken waarom je je werk niet leuk vind, collega's, sfeer, werk zelf.
Als het 1 onderdeel is probeer het wel leuk te maken of kaart het aan
bij je baas.
Of ga bij het uitzendburo opzoek naar een andere baan, kan je veel bedrijven uit proberen en als iets bevalt kan je vragen of je mag blijven.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:08

Huis en paard verkopen en met de kinders thuis gaan zitten.

Beetje slikken of stikken situatie, he?
Mams zei altijd: "je kunt niet hebben alles".
Maar in deze tijd wil iedereen dat nou juist wèl... Scheve mond

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:14

Allereerst kijken naar de reden waarom het niet leuk (meer) is. Ligt het aan de werksfeer, is er een oude ruzie niet uitgepraat, "klik" je niet met je collega etc etc.
Misschien kom je er wel achter dat je er eigenlijk best wat aan kan verandere met wat goede wil.

En solliciteren... waarom niet? Slechte economie? Volgend jaar is er wel weer een andere reden om het niet te doen. Ik ben anderhalve maand geleden naar de andere kant van het land verhuisd. Gewoon voor de leuk, omdat het daar zo mooi en rustig is. Tja, nu heb ik weer een tijdelijk contract, maar bij m'n vorige baan had ik het niet meer naar m'n zin!

Gewoon solliciteren! Nee heb je, Ja kun je krijgen!
Bovendien zit je niet op een schopstoel, dus je kunt het je veroorloven om kritisch te zijn in wat je zou willen gaan doen!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:16

Ik heb dat ook gehad. Als je positiever gaat denken, dan schijnt ineens het licht door de ramen naar binnen. Het was daarna nog steeds niet leuk, maar kon er wel beter mee omgaan. Ondertussen iets anders zoeken. Sterkte!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:06

Ja er zijn zoveel mogelijkheden, het is nu ook wel moeilijk om een baan te krijgen, dus je kan tegenwoordig blij zijn dat je een baan hebt!
Misschien jezelf eens positiever beinvloeden, niet gelijk negatief denken ofzo misschien helpt dat...
Ga denken waar het aan ligt... Als het echt niet gaat dan zou het ophouden, zou ik een andere baan gaan zoeken.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:09

Hoihoi,

ik kan me voorstellen wat je meemaakt... Bij mij is het nog niet zover: er zijn nog dagen die "redelijk" genoemd kunnen worden.Vnl. als de nieuwe manager er níet is, op één of andere manier werkt het absoluut niet tussen ons en dat wil hij graag laten merken ook (op manieren die ik eigenlijk niet kan weerleggen zoals "ik krijg het gevoel dat je met je hart niet bij de zaak bent" (al ben ik zeer loyaal aan het bedrijf, het is zijn gevoel en dat kan ik niet weerleggen) en "ik kan natuurlijk niet van mijn werknemers verwachten dat ze hun leven in het teken van hun werk stellen, maar ík doe dat wel"). Daarnaast kan ik het niet súper vinden met mijn directe collega, dus dat maakt het er ook niet leuker op. Ik probeer nu extra hard m'n best te doen om het mijn nieuwe manager naar de zin te maken (zodat hij écht geen klachten meer kan hebben) en ik ga ervan uit dat mijn directe collega ooit door de mand valt. Mijn baantje is namelijk op zich wél erg leuk, redelijk flexibel, goed salaris en secundaire voorwaarden...

Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik 's morgens wakker wordt met het deuntje van "het is weer tijd om op te staan, maar ze heeft geen zin, ze heeft geen zin, om naar haar baas te gaan", dan neem ik ontslag! Knipoog

Sta jij er alleen voor thuis? Of kun je nog gedeeltelijk terugvallen op de inkomsten van je partner? Ik ben van mening dat als je wilt werken er ook wel werk is... Uiteraard kun je eerst zoeken en pas als je echt iets gevonden hebt je ontslag nemen!

Succes iig!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:12

je kan ook niet iets minder gaan werken? weet niet of je 40 uur werkt? Maar als je bijvoorbeeld een middag in de week minder gaat werken. Dat breekt de week een beetje. En dan wordt het misschien ook iets minder erg dat het niet zo leuk is!

Ik zou het liefst ook loterij winnen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Balou_k, Boheme, Celebi, ComscoreBot, DDD3, dezzie, dust, ellen05, Hannanasjuh, JackieT, Jeska2, Kaplaars, Lalladidoo, LuckySeven en 140 bezoekers