Hebben andere paarden dit ook ??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Hebben andere paarden dit ook ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:45

Mijn paard is sinds een paar dagen een beetje ziek !!
Hij hoest heel veel en heeft het erg benauwd. Ik heb van meer mensen gehoord dat het aan het weer ligt beetje benauwd weer warm voor de tijd van het jaar.
Met rijden heeft hij het soms wel soms niet. Heel raar Verward
Volgens mijn instructrice zou ik als het niet overgaat naar de kliniek moeten en laten onderzoeken , want als het chronisch word ben je verder van huis.
Mijn moeder is vandaag medicijnen halen ventipulmin schijnt heel goed te werken. Heeft iemand hier ervaring mee ?? Of weet iemand een goede tip ?? Alles is welkom !!!

Ben best wel bezorgd om hem omdat hij alles is voor me !!


Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:50

het is goed als je er vroeg bij bent.
Wij hebben het medicijn ook wel eens gebruikt,en het hielp wel.
Maar het beste is misschien om de Da te raadplegen.
Een andere pony van ons had namelijk longontsteking,dit kan ook heel onopvallend op komen zetten: beetje hoesten,maar werdt van kwaad naar erger.
Hier moet je gauw bij \zijn voordat het inderdaad chronisch wordt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:01

Dit kan je beter ergens anders plaatsen b.v bij: [MD]

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:34

Ik zal het voor je bij Medisch zetten. Dan krijg je wellicht meer reacties van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt Lachen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:37

Ik zou er gelijk de DA bij halen...

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:35

Als het goed is krijg je van de da niet zo maar ventipulmin mee zonder dat hij het paard gezien heb, zou er even een da bij halen, voordat het idd chronisch word, lucht wegen is moeilijk te beoordelen zonder het te zien succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:41

Mijn paard had het vorig jaar ook rond deze tijd. Toen waren er steeds wat warmere dagen en dan ineens weer koudere, beetje zoals nu. En ineens liep mn paard een beetje te hoesten, vooral met inrijden, en dat deed ie dus nooit. Maar als ie warm was was het weer weg. Het duurde paar dagen en toen werd het erger, kreeg ie het ook benauwd. Toen heb ik meteen de dierenarts gebeld. Die stelde me meteen gerust, gewoon een virusje, en inderdaad kuurtje ventipulmin en ook nog een mooi antibioticum, en binnen 3 dagen was het benauwde al weg en binnen een week was ie weer helemaal normaal. Dus ik hoop dat jou paardje dit ook heeft, maar laat de VA er gewoon even naar kijken dan weet je het zeker!

Succes en beterschap!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:51

In ventipulmin zit volgens mij wel iets waar je paard meer risico loopt om hoefbevangen te worden. Oppassen dus.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:06

Dat is volgens mij niet waar. Het kan een toevoeging zijn, maar op zich ventipulmin kan weinig kwaad doen bij het paard (itt de mens en de hond)
Verder ben ik het met Shaneen eens dat de DA eerst jouw paard gezien moet hebben voor hij dit voorschrijft. (tenzij jouw paard er al jaren last van heeft en 1 keer in de zoveel tijd een kuurtje nodig heeft)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:28

Ventipulmin is een onderdrukker. Zolang je het gebruikt zal je paardje opknappen (denk je), maar zodra je stopt dan begint de kwaal weer van voren af aan. Ook kan de kwaal erger worden ondanks dat je ventipulmin gebruikt, alleen merk je het dan niet, omdat ventipulmin dat dan weer onderdrukt. Als je dan stopt met de behandeling is je paard nog zieker.
Probeer je paardje gewoon beweging te geven, ook gewoon een stukje draven en galoperen. Daarna nog minimaal 10 minuten stappen. Zo zet je de longen aan het werk en kan het evt. slijm loskomen. Van stilzetten wordt je paard niet beter, maar natuurlijk niet zwaar gaan trainen hè..
Als je na een weekje geen verbetering ziet, dan zeker de DA bellen.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:30

Ik ben het toch niet helemaal met je eens Ophelia. Je moet niet voor niets de DA bellen, daar zitten ze niet op te wachten en kost ook veelste veel. Maar hoesten is voor een paard heel slecht omdat bij elke hoest longblaasjes kapot gaan en het longvolume dus kleiner wordt. Dit gebeurt bij mensen ook alleen bij ons groeien ze weer dicht en bij paarden niet. Een paard wat dus veel hoest wordt op den duur dampig en dat is pas echt naar. (Maak je niet te snel zorgen want je paard heeft miljoenen longblaasjes, maar toch)
Bij mijn paard hielp de Ventipulmin in combi met antibiotica echt heel erg goed en na die kuur heeft ie nooit meer last gehad, en ook nooit meer gehoest trouwens.
Maar iedereen heeft andere ervaringen, wat ik in elk geval belangrijk vind; Hoest bij een paard is nooit goed en gaat niet snel vanzelf over. Een dierenarts heeft ervoor geleerd, laat hem/haar ernaar kijken/luisteren en zij weten vast wat het beste is.
Beterschap!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:41

Zou idd de DA erbij halen...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GiGi_90, Mette, Tamara1991 en 92 bezoekers