geen normale draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

geen normale draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:29

mijn verzorg haffie
kan niet normaal draven in het bos.
ze gaat dan heel hard draven en als je hem wilt laten stoppen vertikt hij het om te stoppen.
in een bak kan ik niet oefenen hij staat in een wei.

gr

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:52

Misschien kun je proberen om hem telkens op een volte te zetten als hij te hard gaat. Zo kun je hem stoppen en dan telkens herhalen totdat hij wel in een normale draf gaat. Kun je trouwens niet gewoon in de wei oefenen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:59

Er zijn wel meer paarden die buiten niet te houden zijn.
Het is meestal een kwestie van frisheid / blijheid in combinatie met (nog) niet goed genoeg controle over je paard hebben.
Ik denk dat je er goed aan doet om op de wei te oefenen totdat je meer controle hebt, liefst in combinatie met les van een goede instructeur.
Als je je paard niet (genoeg) onder controle hebt, kan het gevaarlijk zijn om buiten te rijden.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 18:52

maar in de wei doet hij heel gewoon.
dan is hij moe dan ga ik ff naar buiten toe en dan begint het

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:56

dan is hij dus niet moe Haha! Hij is duidelijk niet echt van je onder de indruk en neemt (letterlijk) een loopje met je!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 18:57

ja maar krijg hem dus echt niet terug en die ik kan toch niet maar altijd in de wei blijven rijden omdat hij het bosritje wil verpesten door een loopje met mij te nemen

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:07

Ik kan je ook echt alleen maar aanraden om les met hem te nemen. Tot die tijd niet met hem gaan draven in het bos, maar blijven stappen. Als hij er echt vandoor gaat is dat levensgevaarlijk! Als mijn verzorgpaard buiten fris is stap ik ook alleen maar! Galopperen doe ik buiten eigenlijk ook nooit met haar. Ik heb nu wel les, om de week een half uurtje. Het is niet veel maar wel erg leuk en heel leerzaam!

Probeer in de wei veel overgangen te rijden en zorg dat ie echt goed naar je luistert. Dus van stap naar draf, draf naar stap, maar ook van draf naar halthouden en weer wegdraven bijvoorbeeld. Hij (zij?) mag bij het halthouden pas weglopen als JIJ dat aangeeft! Pas als je het in de wei goed voor elkaar hebt kun je buiten wat harder gaan. Als je buiten rijdt kun je ook proberen om kleine stukjes te draven en te gaan stappen als hij sneller gaat, maar je moet wel goed opletten! Als je hem even wat sneller door laat lopen ben je eigenlijk al te laat! Heb je hem weleens aan de longe? Hoe reageert hij dan op je?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 19:15

nee heb hem nog niet gelongeerd zal ik ook eens gaan proberen.
ik zal hem morgen eens goed aan het werk zetten in de wei
en dat hou ik dan wel even vol een paar weken doet hij het daar goed ga ik het buiten probren te stappen en langzaam proberen te draven kleine stukejes als er iemand bij is.