inrijden mini shet hengstjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

inrijden mini shet hengstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:25

Ik heb twee mini shet hengstjes, sjors & sjimmie (als je de zoekfunctie gebruikt moet er nog ergens op bokt een foto van ze te vinden zijn). Ze zijn beide (tweeling) 3 1/2 jaar oud. Ik wil ze graag in laten rijden, zodat ik mijn nichtje les op ze kan geven. Hebben jullie enig idee hoe ik deze stoere kleine mannen in kan laten rijden. Hebben jullie tips waar ik het beste kan zoeken naar dappere, kleine, enigszins ervaren ruiterjes?? Het zijn brave diertjes hoor. Oh ja, ze staan in Alkmaar bij huis, tegen St. Pancras aan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:17

De plaatselijke ponyclub 's proberen misschien? Of kinderen die wedstrijdjes rijden? Het was al een behoorlijk gedoe om iemand te vinden die onze C-pony wou inrijden .... Zo'n kleintjes kan nog geen licht volwassen persoon op Bloos!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:45

Hmmm, tja, het zal moeilijk zijn om iemand te vinden.
Hoe klein is mini? Sommige mensen noemen Dennis van 94 cm al mini(en hij is dus een kleine middenmaat). Ik heb Den zelf in gereden, en zelfs kleinere pony's.
Kleinere ponys heb ik echt enkel links, rechts, stap, draf, galop en HO geleerd. Als ze gewoon al braaf in de omgang zijn is dat genoeg om er een klein kindje op te laten hobbelen.
Maar ik geef toe. Mij op een kleine shet is geen gezicht, Dennis is echt wel het minimum.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:11

haha ik ben laatst voor het eerst op mijn 77 cm kleine mini gaan zitten...ze is 2.5 jaar oud..en super braaf in de omgang...dus ik ben er eens over gaan hangen.. doen erop zitten..maar met me benen nog aan de grond..(dat kan namelijk)
en daarna me benen eens optrekken..
nu laat ik af en toe me broertje er even op zitten..maar het is bij mij niet de bedoeling dat het een rij shet word hoor...dus als je kleine broertjes hebt Haha!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:37

Saskia9 schreef:
haha ik ben laatst voor het eerst op mijn 77 cm kleine mini gaan zitten...ze is 2.5 jaar oud..



Bloos! Je bent 18 jaar? En dan op een shet van 77 cm zitten Scheve mond

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:54

het zijn echte mini's,ik schat zo'n 75-77 cm. Ik vind dat toch echt te klein om zelf te doen. Een dertiger op een mini?????Nee, lijkt me geen goed idee. Ik vrees dat het inderdaad moeilijk wordt. Maar ik blijf zoeken. Ze mogen van mij ook tijdelijk naar degene die in wil rijden toe.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:55

enne, nee helaas, ik heb geen kleine broertjes of zusjes..

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:55

Ik ben 15 jaar (52 kg) en ga voor geen goud op mijn mini zitten! (75 cm)
Laatst bijgewerkt door Marieke_456 op 19-11-03 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:55

Daatje schreef:
enne, nee helaas, ik heb geen kleine broertjes of zusjes..


nichtjes/neefjes? buurkindjes?

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 18:01

wel neefjes en nichtjes, maar ik vind het toch onverantwoord om die op die twee niet ingereden banjers te zetten. Ze kunnen allen nog niet paardrijden. Ik zoek dus iemand die ze "inrijd", zodat ze al iemand op de rug gewend zijn en een beetje gestuurd kunnen worden. Stapje, drafje en eventueel een galopje kunnen. Pas dan wil ik mijn nichtje erop zetten. Wel zo veilig lijkt me.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:21

Marieke_456"]
[quote="Saskia9 schreef:
haha ik ben laatst voor het eerst op mijn 77 cm kleine mini gaan zitten...ze is 2.5 jaar oud..



Bloos! Je bent 18 jaar? En dan op een shet van 77 cm zitten Scheve mond
[/quote]


Groot Gelijk Mariek!! das nie echt normaal vind k sOrry!! dat k off tropic ging Bloos

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:25

leeftijd heeft geloof ik niets te maken met het wel of niet op een shet kunnen stappen, mini of niet", beetje een kromme stelling om iemand daar op af te keuren
je kunt ook kijken of je iemand kan vinden die gewoon klein en licht is, voor mijn part is ze 80,
zolang degene die ze inrijdt maar licht is is er geen probleem
kleine kids die goed kunnen tijden zijn dunner gezaaid dan "volwassenen"
die kleiner zijn
kijk naar ukkiepuk, die is 25 en rijd wedstrijden met haar shet,
gewoon op zoek gaan naar iemand die kan rijden en niet te veel weegt

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:57

Ik zit op de naam van samhorse, maar ik ben Relliej. Ik (relliej) weet het wel, maar ik weet niet hoe ik het zo moet uitleggen! Scheve mond

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:07

Marieke_456"]
[quote="Saskia9 schreef:
haha ik ben laatst voor het eerst op mijn 77 cm kleine mini gaan zitten...ze is 2.5 jaar oud..



Bloos! Je bent 18 jaar? En dan op een shet van 77 cm zitten Scheve mond
[/quote]


En wat is daar mis mee?
Heeft leeftijd iets te maken met gewicht? Lengte... ETC ETC ETC?
Kijk weegt ze nou 80 kilo en is ze 1.90 dan zeg ik ok dit klopt gewoon niet.. maar dit geeft ze nergens aan dus niet zo dramatisch hoor..

Buiten dat t beesje pas 2.5 is en er geen enkele logische verklaring is waarom je op een "kleuter" zou gaan zitten...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:08

draumpje schreef:
leeftijd heeft geloof ik niets te maken met het wel of niet op een shet kunnen stappen, mini of niet", beetje een kromme stelling om iemand daar op af te keuren
je kunt ook kijken of je iemand kan vinden die gewoon klein en licht is, voor mijn part is ze 80,
zolang degene die ze inrijdt maar licht is is er geen probleem
kleine kids die goed kunnen tijden zijn dunner gezaaid dan "volwassenen"
die kleiner zijn
kijk naar ukkiepuk, die is 25 en rijd wedstrijden met haar shet,
gewoon op zoek gaan naar iemand die kan rijden en niet te veel weegt


Ja, maar Ukkiepuk rijd niet op een shet van 77 cm, maar op een shet van 1.07 (?) in die richting. Je kan mij niet gek maken dat ook maar iemand onder de 18 jaar op zo'n ukkie kan... Die gene kan nooit lichter wegen 50 kg, en volgens mij kan 40 er zelfs nog niet op...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:12

Ik ben ook 18(nog 2,5 week en dan ben ik 19!!!) en rijd Dennis fanatiek. Het kleinste waar ik op geklommen ben is ong 80/82 cm geweest. Ik ben ook niet echt groot, en ook niet zwaar(zeg maar, te licht, gratenpakhuisje).

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 11:17

Helaas, onder de 50 kg zit ik niet. Dus ik blijf zoeken.......