help ons mooie rij-bos moet weg!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

help ons mooie rij-bos moet weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 12:51

gisteren kregen we een briefje in onze brievenbus. er stond op dat het pagebos ( bos achter onze manege waar we super buitenritten kunnen maken) wordt gekapt en dat er 80 afgeschermde vakantie huisjes voor worden gebouwd!!!!! nou ik kan het daar dus absoluut niet mee eens zijn ! heel het jaar door is het bos druk bezocht door ruiters en mensen die er een lekker ontspannen wandeling willen maken. het bos is ook ontzettend belangrijk voor de manege. als hert bbos er niet meer is is er nouwelijks meer animo voor de manege. das toch niet goed? nu is er donderdag een bijeenkomst van buurtebewoners en ik ga er heen! We gaan er met zijn allen voor zorgen dat het bos blijft! want wat hebben we nou aan een afgeschermd deel vol met vakantiehuisjes?
donderdag vertel ik van de bijeenkomst
groetjes stephanie

vernieuwd profiel


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:02

Let goed op de procedures bij de gemeente; zorg dat je als belanghebbende op tijd je inspraakreacties en zienswijzen indient! Verzet het provinciaal beleid zich trouwens niet tegen grootschalige vakantieparken?!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:03

he wat vervelend zeg! Ik hoop dat jullie het tegen kunnen houden! Bij mij in de buurt is ook zoiets gebeurd. Waar mijn pony vroeger stond is ook een heel mooi park/bos bij. Daar kan je echt heerlijk rijden, aleen hebben ze ene stuk daarvan veranderd in....EEN NUDISTENCAMPING!'
Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Erg he?:(
Inmiddels heb ik mijn pony al lang niet meer maar de mensen die daar nog staan balen er stevig van...jak dan hadden ze er nog beter een gewone camping van kunnen maken.
succes iig!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:23

Is dat daar met dat strandje? Dan heb ik daar ook vaak gereden met een vriendin

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:49

Vlak naas onze sal zijn er ook twee leuke bossen, alleen je mag er te paard dus niet in Scheve mond Ruiters zouden de aanplantingen beschadigen.
Het loopt er anders wel vol wandelaars die rommel achterlaten met loslopende honden en mountainbikers enz..


Voor een lekkere wandeling moeten wij dus 3 kwartier stappen.

Dat vind ik dus maar niks!!! Want bij tijdgebrek zouden die bosjes echt gezellig en handig kunnen zijn.

En in jou geval: zijn er nu nog niet genoeg bomen gekapt voor dit soort onzin, er zijn toch vakantiedorpen genoeg???

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:56

Heel erg goed uitzoeken of dit zomaar mag. En iemand zoeken die verstand heeft van gemeentelijke danwel provinciale beslissingen etc, misschien een kennis of zo...
Hopelijk dat jullie hier iets tegen kunnen doen!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 12:38

het is dus zo dat een 1 of andere gebroeders het sportpark + vakantiewoningen hebben overgekocht. Daar hoort het bos ook bij
( met super ruiterpaden erin ) je kunt er echt geweldig rijden en wandelen en zwemmen enz. Dus die gebroeders vinden het waarschijnlijk hard nodig dat er meer vakantiehuisjes komen ( zal niet weten voor wie, zomers is het nog niet eens helemaal vol Verward ) maarja, ik ga echt zeker weten dus naar die bijeenkomst en we zijn ook al naar de manege gewewest met dit briefje. zij schrokken hier enorm van en hebben besloten om ook naar die bijeenkomst te komen. hahahaha Haha!
we zullen die gebroeders wel even poepie laten ruiken!!!!!!!!!
meer info volgt................................
groetjes stephanie

vernieuwd profiel


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:49

Dit is toch oud nieuws? Hoewel ik niet in de buurt van Stadskanaal woon, heeft dit in het begin van dit jaar uitgebreid in de regionale kranten gestaan. Volgens mij is alles al lang in kannen en kruiken....:http://www.de-weg.nl/documents/persbericht_20030124.pdf
De eerste indruk (van mensen uit Stadskanaal) die ik kreeg van deze Noorse broeders was trouwens wel dat ze 't omwonenden naar de zin willen maken, dus misschien maak je nog een kans!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:40

ik heb dat krantenstuk nog nooit eerder gezien, maarja. er staat in dat ze de omgeving beter willen maken voor sport en recreatie, maar wat is paardrijden dan? sport EN recreatiedus ik vvind het nog steeds onzin dst ze dan een gigantisch gedeelte van he bos willen weghalen! Boos!
gelukkig is vanavond de bijeenkomst en dan horen we het wel!
groetje stephanie

vernieuwd profiel

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:27

scallie schreef:
Vlak naas onze sal zijn er ook twee leuke bossen, alleen je mag er te paard dus niet in Scheve mond Ruiters zouden de aanplantingen beschadigen.
Het loopt er anders wel vol wandelaars die rommel achterlaten met loslopende honden en mountainbikers enz..




kijk, daar heb ik nou schijt aan... zo is de situatie ook naast onze stal, leuke bosjes maar er mogen komen... ho maar. ja op 2 ruiterpaden die doodlopen en niet eens aan elkaar verbonden zijn Verward

succes stephje met actie ondernemen!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers