Zwaardere straffen voor discriminatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zwaardere straffen voor discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:21

Mensen die zich stelselmatig schuldig maken aan discriminatie of anderen daartoe aanzetten, riskeren straks een celstraf van maximaal twee jaar. De Eerste Kamer heeft ingestemd met een verdubbeling van de huidige strafmaat

Als ik het nieuws goed heb gehoord in de auto.......wordt nu nieuwe maximale straf 2 jaar.

Voor iedere vorm van discriminatie.

Wat vinden jullie ervan?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:24

Nou, als ze dat gaan doen dan blijf je denk ik bezig met straffen uitdelen.. Clown

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:25

zal ik ze even bellen dat ze me moeten komen halen dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:25

Kunnen ze dan niet beter echte criminaliteit hoger straffen ipv de cellen volstoppen met iemand die een keer zwarte zegt.

En geld het ook andersom als een buitenlander tegen mij zegt, jij baas halen, jij vrouw jij, niks weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:28

Discriminatie is iedere vorm van discriminatie. Dus ook voor discrimatie op basis van geslacht.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:29

De regering maakt het er zelf na dat mensen steeds meer gaan discrimineren. Alles maar binnen halen, uitkeringen geven, woningen geven, geld om die woning aan te kleden, noem het maar op en ze krijgen het. Net zelf nog meegemaakt. Mijn woning werd opgezegt, niets in het krantje gezet. Meteen aan een Yoegoslaaf! gegeven met een uitkering van 540 euro, de huur is 392 euro. De minimale inkomenseis was in '99 3000 gulden br p/m. Ik snap dat niet hoor. Er zitten hier mensen met kinderen die geen woning hebben en dan gaat zo iemand voor! GRRRR!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:30

Dan zijn er niet genoeg cellen in Nederland vrees ik zo... Mooie gedachte hoor, maar erg naïef...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:30

Oke, dat gebeurt stelselmatig
ff klacht indienen bij de politie Tong uitsteken

Heb alleen het idee dat er niks mee gedaan word Verward

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:30

Aan de ene kant ben ik het met Moossie wel eens, maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed. Als je het dan over zware discriminatie hebt. Kijk als je iemand een keer uitscheld wat dan discriminerend is vind ik niet dat je daar 2 jaar voor moet krijgen. Maar echte discriminatie vind ik het best wel een goed plan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:30

Hmm ik denk dat ik heel hard uitgelachen ga worden als ik aangifte zou doen wanneer ik uitgescholden wordt voor kaaskop door een buitenlander...

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:37

Ja, dat gaat wel weer TE ver. Maar stel er gewoon echt dikke discriminatie is, bijvoorbeeld dat je een bepaalde baan niet mag omdat je zwart bent, dan vind ik het wel een goed plan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:39

dus als ik op het gemeentehuis kom om een folder op te halen en die folder ligt er alleen maar in het arabisch dan kan ik de burgermeester aanklagen omdat hij mij discrimineert, strak plan!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:41

Ik heb ooit gelijk gekregen van een agent. Een "zwarte" zei "rooie" tegen mij, waarop ik dus zei "zwarte". De agent die langsliep werd aangesproken door die buitenlander en deed ff verhaal van discriminatie. Ik uitgelegd dat ik dan ook een klacht zou indienen voor wat hij mij noemde, voordat ik zwarte tegen hem had gezegd. Ik kreeg gelukkig wel gelijk, had ook niet anders moeten zijn!!!

What goes around comes around!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:41

Net als dat je geen vertegenwoordiger mag worden met een getatoeerde kop en 100 piercings Lachen
Dat soort discriminatie mag van mij dus wel voor bepaalde functies.

Je huidskleur mag niks maken, wel wat voor studie je hebt genoten.
En mocht dan iemand met een blanke huidskleur met zelfde ervaring opleiding toevallig de baan krijgen, moet er niet meteen gezeurd worden over discriminatie, want in dat opzicht geloof ik dat het in NL wel meevalt.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:43

runningkawa schreef:
Kunnen ze dan niet beter echte criminaliteit hoger straffen ipv de cellen volstoppen met iemand die een keer zwarte zegt.
?


Of kaaskop Haha!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:44

gijsenkim schreef:
dus als ik op het gemeentehuis kom om een folder op te halen en die folder ligt er alleen maar in het arabisch dan kan ik de burgermeester aanklagen omdat hij mij discrimineert, strak plan!


jaaa hahaha dan klaag ik met je mee OK dan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:44

Vriendin van mij werd bedreigt met een mes door een buitenlander. Doet aangifte en krijgt vervolgens te horen dat ze er niks mee doen, de buitenlander gooide het namelijk op discriminatie.
Belachelijk... je mag als blanke zomaar met de dood bedreigt worden door een buitenlander, en dan is het gek als men het recht in eigen handen gaat nemen?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:46

runningkawa schreef:
Net als dat je geen vertegenwoordiger mag worden met een getatoeerde kop en 100 piercings Lachen
Dat soort discriminatie mag van mij dus wel voor bepaalde functies.




Idd voor bepaalde functies, Maar ik wordt al niet aangenomen in n winkel omdat mn piercing asociaal, ordinair en onhygienisch is........ Verward


en ik vind ook dat de overheid het uitlokt. Alles maar regelen terwijl de nederlanders minder krijgen en meer moeten dokken......

En buitenlanders discrimineren ons net zo hard.

Verschilt per persoon en niet per land....
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 18-11-03 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:48

Ligt aan de soort winkel en waar je piercing zit vind ik dan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:48

ik had gisteren iemand aan de telefoon die ik niet aangenomen heb en die zou wel even langskomen om de boel te verbouwen want dat was discriminatie....... een 19 jarige marrokaan...... het enige wat ik nog aan hem gevraagd heb voordat ik de hoorn erop gooide was of hij het echt niet begreep waarom hij voor ons geen post hoeft te bezorgen...... het enige nederlands dat hij vlekkeloos kon spreken waren woorden die hier gecensureerd worden..........

(enkelvoud, tis niet hun het was hij)

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:57

Ehm, dit topic ging over het zwaarder straffen van discriminatie

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:00

euh ja, hij zou mij wel komen straffen omdat ik hem geen baan had gegeven want ik discrimineerde hem

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:09

runningkawa schreef:
Ligt aan de soort winkel en waar je piercing zit vind ik dan.



Kledingwinkel, wenkbrauw Haha!

Ik denk dat als je mensen zwaarder gaat straffen er alleen maar meer van komt. Dan krijg je weer al dat ge**** in de rechtzaal.
Geld dat straffen alleen voor nederlanders of straffen ze ook buitenlanders die nederlanders discrimineren ?

Ze kunnen idd beter de echte criminelen aanpakken.

Tis niet fijn maar van woordjes ga je nog altijd niet dood....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:10

Dat vind ik dan ook discriminatie rebeltje, want zo erg is dat nu ook weer niet.

En idd, laat de cellen maar vrij voor echte criminelen, met grovere daden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:17

Voor bepaalde banen moet je representatief zijn. Nu is dat een groot begrip natuurlijk. Maar ik begrijp dat bijv. een Claudia Strater geen meisje met een piercing in de winkel wil hebben staan.

Net als dat ik regelmatig mensen krijg voor callcentre werk met een zwaar accent, dat kan ook niet.

Stel je voor dat ik een deal ga sluiten in mijn spijkerbroek en met tattoo's zichtbaar..............dan schiet mijn klant ook in de vlekken.