Hoe krijg ik 'm los in de hals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Hoe krijg ik 'm los in de hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 09:20

Hallo, Ben nieuw hier en heb een vraagje:

Mijn paard is nooit eens lekker los in zijn hals. Ik doe heel erg mijn best om hem ontspannen te krijgen maar het wil niet loslaten. Vooral als ik linksom rij dan houd hij heel erg de buitenteugel vast. In galop is hij heel remoerig in de hals. Welke oefeningen kan ik het beste doen zodat ik hem lekker los kan rijden in zijn hals en dat hij gaat ontspannen? Want als hij ontspannen is kan ik hem ook wat ronder krijgen, toch?

Wie kan mij helpen, wat kan ik doen hieraan?


irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:49

heeej daar had mijn pony ook last van en mn instructrice had me uitgelegt dat ik juist aan de kant moet spelen waar ze vast zit en de andere kant gewoon strak houden en nu gaat het super en ook als hij buiten vasthoud stelling naar buiten nemen en veeeeeeeeel wendingen en slangenvoltes etc..
groetjes kim


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:24

idd lekker veel slangevoltes rijden en dan een beetje rond stellen en dan weer de hals laten strekken... die wisselwerking volgen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:17

Het is belangrijk om te weten he je je pony rijdt. Rijd je hem met een hulpteugel of rijd je hem achter de LL of rijd je hem helemaal met losse teugels?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:30

Wat ook en oorzaak kan zijn is dat hij lastvan zijn kiezen heeft. Misschien dat je hem en keer kunt laten controleren door een tandarts.

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 10:44

Ik heb gisteren veel slangenvoltes gedaan.
En hij ging wel wat meer ontspannen en ging losser worden in de hals.
Ik rij niet met hulpteugels, daar hou ik niet van. ik rij gewoon met normale teugels en probeer ook ontspannen handen te hebben, polsen. Met de slangenvolte en gewoone volte ging het goed.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:14

Idd veel stelling wisselen. Mijn pony is soms ook wat stijfjes in de hals en als ik dan de hele tijd slange voltes en kleine voltes enzo rijd ontspant ze na een tijdje heerlijk.
Verder houd ik gewoon altijd druk op mijn teugels en drijf ik haar naar voren, en houd haar dus tegen met mijn hand. Zodra ze dan ontspant ontspan ik ook in mijn hand. Niet teveel op dat hoofd letten dus, en er niet aan gaan zitten klooien.
Zo een heleboel figuren rijden (en alle 3 de gangen) ook veel slangevoltes en voltes. Maar ook zeker rechte lijnen rijden. Als ik dat zo doe dan gaat mn pony vanzelf nageven en ontspan ik mijn hand. Gewoon die pony bezig houden, t ene figuur na de ander.

Issa

Berichten: 26
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:22

Ik heb ook nog een oefening die je kunt doen, alleen doe hem niet te vaak want hij is redelijk belastend, maar helpt wel. Rij op een kleine volte en maak dan op de kleine volte een keertwending om vervolgens weer door te gaan met de kleine volte op de andere hand. Dit enkele malen herhalen en dan moet ze zich wel los laten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 9 bezoekers