Dagje bij mijn verzorgpaarden !???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Dagje bij mijn verzorgpaarden !???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:16

Na een lang weekend op vakantie te zijn geweest met de bewoners van mijn werk, was ik eindelijk vandaag vrij en was rond half 3 thuis.
Afgelopen zaterdag is er een nieuw paardje gekomen, zie het volgende verslag Lachen

[VvdD] WOW! Weer een verzorgpaard erbij!

Het komt er dus in praktijk op neer dat het paardje helemaal van mij is, maar op papier is het niet zo.

Nou ik was thuis, bekaf, maar natuurlijk gelijk als de donder naar het paardje gaan kijken Lachen nou, ik belde de eigenaresse op papier op, bij haar was ook de vroegere eigenaresse van het paardje, nou, ik had het paard dus nooit gezien, wel heel veel gehoord, maar ik kreeg dat mededeling dat ze genoeg vertrouwen in me hadden en ik gelijk op dr naar buiten mocht Verward me broek zakte af maar vond het wel erg leuk Lachen een erg positief compliment, daarbij was het paard ook nog eens niet gekomen als ik niet had gezegd dat ik voor in ieder geval 4 dagen in de week ervoor wilde zorgen en haarals mijn eigen paard te zien. Ik moet met haar om gaan alsof ze mijn eigen paard is, nouja, daar weet ik wel raad mee natuurlijk Lachen

Nougoed, de eerste kennismaking ging wat moeizaam, paardje heel lief, maar na een kopstoot (niet kwaadaardig bedoeld Haha!) lag ik dus al languit op de grond (beetje lomp Verward) hehe nougoed, ik liep de weide in waar Beauty samen met een arabiertje staat, nandina, die ik ok verzorg, maar nandina kwam duidelijk aandacht te kort en was het er beslist niet mee eens dat ik met Beauty aan de gang wilde gaan, elke keer tussen mij en beauty gaan staan en vervolgens haar hoofd in het halster duwen... Heel typisch, propte ze gewoon dr neus in het halster, nou, je kan je al wel voorstellen dat het lastig is om een paardje die zooo graag aandacht wilt kwaad weg te sturen (was negatief hoor, ze vraagt nooit zo aandacht, ze leek wel helemaal hopeloos, had zo hard aandacht nodig, ik vond het echt zielig) maar zie ook maar eens langs een paard te komen die niet van plan is om te weiken voor jou omdat zij aandacht wilt. Nou uiteindelijk was ik langs Nandine gekomen, bleek dat Beauty graag met de eerste kennismaking je geduld op de proef stelt, liet zich dus niet vangen :S
Nou, na 5 min had ik haar en ze was dan ook erg lief, was wel even kijken of ik toevallig niet ondersteboven getrokken kon worden, maar daar bleef het bij.

Verder was ze in eeste instantie totaal niet geinteresseerd in mij dus heb wat NH toegepast, had haar vastgezet en ben haar overal gaan aaien, nouja, toen kreeg ik haar aandacht dus wel, uiteindelijk ging ik voor haar staan en deed niks meer, nouja, toen is ze mij helemaal gaan onderzoeken, was best grappig Lachen

Daarna ben ik gaan wandelen, ging heel lekker, ze is nergens bang voor al probeerde ze me opnieuw een paar keer omver te trekken, gewoon even testen Lachen Hou ik wel van!

Nou, ik mocht wel buitenrijden maar ik wilde niet die trut uithangen voor het paardje die alleen maar rijdt, en daarbij begon het wat te regenen dus had dr hoofdstel in gedaan, ben dr zonder zadel op gesprongen en heb even 10 min in de bak gereden, nou, ze zit heerlijk zonder zadel zeg, ze zit als een huis!

Nou, kortom het is een sgeet van een dier! En heeft karakter Lachen
Morgen ga ik een buitenritje maken Lachen En een aantal foto's maken van haar.

Hehe ze ziet er wel grappig uit, tis net alsof ze te korte pootjes heeft en ze heeft nouwelijks manen en een zielig staartje want ze heeft zomerexceem, maar ga dr goed aan werken Lachen wil een paardje met lange manen!

Morgen foto's!!!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:23

Wat voor een paard is het? Wel onwijs tof als je een verzorgpaard kan vinden die je als eigen paard mag beschouwen!!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:33

tis een kruising Gelder X Hackney, wel al wat ouder, 19 jaar, maar nooit ziek, en een sterk paardje, ziet er nog goed uit voor dr leeftijd, het is een merrie, 1.55 groot, zwart met 4 witte voetjes en minikolletje en een minisnebje

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:43

Ben nieuwsgierig naar de foto's!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:50

en ik heb zin om fotos te maken Haha! hehe maar ze ziet er niet top uit nu hoor, heeft een half jaar in de weide gestaan zonder dat er iets mee is gedaan, dus ze moet nog opgelapt worden Lachen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 20:11

Woaa! Heb vandaag op beauty buiten gereden, echt geweldig gewoon, ze rijdt heerlijk en is lekker ondeugend, ik hoef maar te klikken met me tong en ze zit al in draf, nou, ik kon voortdurend met lange teugel rijden en zonder mijn teugels te gebruiken kon ik dr rijden en sturen, met mijn benen, nougoed, op een gegeven moment wilde ik weer aandraven :S nouzeg wat een actie ineens, ze stijgerde of zoiets en wierp dr achterhand tussen dr voorbenen en sprong zo met een gigajump in volle rengallop aan Bloos zit je dan, pfff probeerde ik dr te stoppen gaf ze steeds een hele korte harde ruk aan de teugels zodat ik steeds voorover viel Haha! hehe, maf beest, maar echt fijn dat ze gereden kan worden met lange teugel en op beenhulpen en stemhulpen reageert!

Hier volgen trouwens wat foto's

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 20:13

Deze foto's zijn gekopierd van het topic:

[ITP] Foto's verzorgpaarden + foto's "eigen paard"
Waar nog veel meer foto's (van andere paarden) staan en nog links naar een andere fototopic Haha!

Spookpaard Haha!
Afbeelding

Ik wil een aaaai kom nou hieeer!
Afbeelding

Deze foto vind ik lief Haha!
BTW tis zo net een Esher paard, moet je is naar dr voorbenen kijken Haha! lijkt niet te kunnen!
Afbeelding

Deze foto vind ik zooooo lief!!! Het is mijn moeder die samen met Beauty op de foto staat, ze is helemaal in de zevende hemel dat ik nu een "eigen paard" heb, en was echt helemaal weg van beauty, dat zie je hier wel Lachen Ze heeft het normaal gesproken niet zo op paarden, maar ze vond Beauty echt helemaal geweldig! Ben daar zo blij mee!!!
En dan nog iets Haha! hehe die neusriem, heb ik die wel goed gedaan?
Afbeelding

Men zegt wel eens "nood breekt wetten" deze foto is nogal toepasselijk hiervoor... Als je goed kijkt zie je dat er een TWEETY!!! staat op het shabrakje Stoom uit je oren er waren geen andere shabrakjes, nou, je raadt het al, na het rijden ben ik gelijk een ander shabrakje gaan kopen, bordeaux rood wel te verstaan, zoe dat leuk staan? Wat denken jullie?
En mijn mams staat er weer zo leuk bij he Haha! ze is bang voor paarden, maar niet voor beauty :S terwijl ze toch wel bekend staat als probleempaard Verward nou, ok, onder het zadel dan.
Afbeelding

Hier staat ze net op van het rollen, was helaas te laat Bloos liet met me stomme kop het dopje van de camera op delens zitten Bloos
Afbeelding

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:43

hey leuk joh, het is echt een scheetje! heeeeeel veel plezier met der.. je hebt echt super mazzel weet je!?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:57

lunatje schreef:
En dan nog iets Haha! hehe die neusriem, heb ik die wel goed gedaan?


Neen, dat is een Duitse (Hannoveraanse) neusriem. Die moet onder het bit vastgemaakt worden.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:09

jaa dat dacht ik al namelijk, heb jaren terug eens op een manege met zo'n hoofdstel gereden, maar daar moest de neusriem ook over het bit heen, maar ik snap niet waarom het moet, ik vind het ten eerste voor geen meter staan en ten tweede lijkt het me minder goed rijden :S maargoed, ik weet het voor de volgende keer Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:08

Fijn voor je Tessa, dat je nu een paard hebt waar je je energie volledig in kan steken.
Wat doe je nu met al de rest van je verzorgpaarden? Ik kan me inbeelden dat je daar geen tijd meer voor hebt...

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:32

Ja, die neusriem... Ik zou m wat langer maken ook, dat ie wat lager op de neus ligt (hij hoort twee vingers boven de neusgaten te komen geloof ik, maar das wel erg laag). Je zult zien dat het dan ook beter er uit ziet!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:39

Idra schreef:
Fijn voor je Tessa, dat je nu een paard hebt waar je je energie volledig in kan steken.
Wat doe je nu met al de rest van je verzorgpaarden? Ik kan me inbeelden dat je daar geen tijd meer voor hebt...


Uhm, ik heb nog een paar verzorgpaarden op 1 andere plek, daar kom ik nu nog alleen maar als ze me echt nodig hebben, de andere verzorgpaarden staan op dezelfde plek als waar beauty nu staat, dus daar ga ik gewoon nog steeds mee aan de gang Lachen en die westernpaardjes, jah, ik doe er sowieso al weinig mee... en dat vrouwtje van de westernpaarden was de vroegere eigenaresse van Beauty, dus die heeft veel liever dat ik mijn tijd in beauty steek als in haar paarden.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:43

Linde schreef:
Ja, die neusriem... Ik zou m wat langer maken ook, dat ie wat lager op de neus ligt (hij hoort twee vingers boven de neusgaten te komen geloof ik, maar das wel erg laag). Je zult zien dat het dan ook beter er uit ziet!


Ik vind het hoofdstel sowieso niks, vind het voor geen meter staan als de kinriem over het bit heen moet, ja, klinkt raar Bloos ik weet het, maar ik vind het gewoon niet staan, en hou niet van zo'n hoofdstel Haha!, zo'n beetje hetzelfde als een bepaalde kleur waar je echt een hekel aan hebt Haha! ja stom, ik weet het Haha! nou, heb een mooi dekje en peesbeschermers gekocht, dat moet al veel goedmaken Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:52

anders kun je misschien een ander hoofdstelletje gaan kopen? dat hoeft zo duur niet te zijn he!
enneuh, als je de neusriem juist vastmaakt (dusovr hte bit en lager) dan heeft dat niet veel invloedt op te sturen, behalve dat ze hun mond dichthouden,en het bit wat sterker inwerkt ofzo, maar als je de riem redelijk los vastmaakt, dan maakt dat geen verschl hoor
ohja,wel op letten dat hiij niet te laag hangt, kan de neusgaten dichtknijpen en de ademhaling belemmeren
wel een mooi paardje! ziet er zon schatje uit Tong uitsteken

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:59

dutske schreef:
anders kun je misschien een ander hoofdstelletje gaan kopen? dat hoeft zo duur niet te zijn he!
enneuh, als je de neusriem juist vastmaakt (dusovr hte bit en lager) dan heeft dat niet veel invloedt op te sturen, behalve dat ze hun mond dichthouden,en het bit wat sterker inwerkt ofzo, maar als je de riem redelijk los vastmaakt, dan maakt dat geen verschl hoor
ohja,wel op letten dat hiij niet te laag hangt, kan de neusgaten dichtknijpen en de ademhaling belemmeren
wel een mooi paardje! ziet er zon schatje uit Tong uitsteken


ze ziet er ook zeker schattig uit Haha! toen ik haar voor het eerst zag was het gelijk van "oooh wat een lieffie" totdat ik dr moest vangen :S tis een enorm slim paard (stond ik verbaasd van) die weet hoe ze het geduld bij iemand moet trainen :S echt een paardje die het bloed onder je nagels vandaan kan halen maar toch wel lief is Haha! ze daagt je het liefst uit om dr een flinke schop te geven als ze stil gaat staan, dan heeft ze tenminste reden om te gaan stijgeren of bokken Haha! doe je dat niet dan kijkt ze beledigd om van "wat denk je wle niet, trut! Denk je nou echt dat ik nog ga lopen?" nouja, na 10 min niks doen (ik ook niet) zucht ze maar en loopt ze door Haha! maar toch is het een sgatje hoor Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 20:00

oh en hoeveel kost een beetje mooi hoofdstel?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:03

hihi,zo lief!
ik ben niet echt een held als het op rijden aan komt, ik vind het niet erg dat ze es met men voeten spelen, daar hou ik wel van, maar ze moeten niet beginnen met bokken en wegcrossen en die acties, want dan spring ik eraf om er nooit meer op te kruipen Haha!
ik vind het altijd grappig als de paarden acties zoals bij jouw uitvoeren, maar als z bij mij beginnen, dan... is het niet meer grappig Tong uitsteken
veel geluk met je paardje!!!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:05

euhm, ik heb er overlaats bij decathlon zien liggen, bruin leder, 26 euro
mooi zacht en soepel leer(er lagen er ook van 18 euro maar die waren karton)
ik weet niet of het eerste klas kwliteit is, maar het waren mooie en zacht en soepel (en als zon hoofdstel breekt is het niet zon zonde he )
greetz kim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers