Vage flauwtes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Vage flauwtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 16:42

Ik heb het al jaren een beetje, maar nu wordt het steeds erger.
Ik heb vaak het gevoel dat ik flauw ga vallen, en soms gebeurt dat ook zomaar uit het niets.
Net als wanneer je te snel opstaat, dat de wereld even rond tolt zeg maar. Alleen heb ik het niet alleen bij snel opstaan, maar ook als ik gewoon rustig zit ofzo. Kletterde vanmiddag weer zomaar van een stoel af uit het niets...
Het voelt net of even het bloed wegtrekt uit mijn hoofd, en het enige wat ik kan doen is me snel vasthouden (anders val ik echt), en hopen dat het weggaat. Als ik wel echt flauwval, ben ik ook even weg en heb ik echt even nodig om me weer te herinneren waar ik ben.

Ik heb me er nooit zoveel zorgen over gemaakt, maar nu begin ik het toch wel een beetje eng te vinden Scheve mond
Meer mensen die hier last van hebben of een idee hebben wat het zou kunnen zijn?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:43

kweet het niet, misschien epilepsie ofzo? of zeg ik nou weer iets heel doms.

[o]

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:07

Ik heb ook periodes gehad dat ik veel flauwviel
ben toen naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken, kwam verder weinig uit en de dokter wist het verder ook niet Verward

Ik heb er nu al een hele poos geen last meer van alleen als ik heel erg moe ben dan ben ik snel duizelig Scheve mond

Hou het in de gaten en als je het niet meer vertrouwt ga dan gewoon naar de dokter want echt helemaal oke lijkt mij het ook niet... het is en blijft ene rare reactie van je lichaam ergens op

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:10

verootjoo schreef:
kweet het niet, misschien epilepsie ofzo? of zeg ik nou weer iets heel doms.


Is opzich helemaal geen rare gedachten.... het kunnen lichte aanvallen zijn maar een kenmerk van een epileptische aanval kan zijn het laten lopen van de urine tijdens het flauwvallen.
Weet niet of dat bij supertje het geval is?

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:31

heb je je bloedsuikerspiegel al laten controleren?
het zou heel goed kunnen dat die te laag is Lachen

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 17:37

Epileptie lijkt me onwaarschijnlijk, en ik blijf ook helemaal droog Haha!

Mijn bloedsuikerspiegel is wel vaker gecontroleerd, nog niet zo lang geleden nog, en daar is nooit wat mee aan hand.

Wat ik wel vaak krijg na zo'n flauwte, is hoofdpijn, of een druk op mijn hoofd, net zo'n druk als je krijgt wanneer je onderste boven hangt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:50

Dat heb ik ook vaak, maar dan met de gym en als ik niet genoeg drink op warme dagen. Laat het ijzergehalte in je bloed eens testen, misschien heb je bloedarmoede..

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:12

Ik zou als ik jou was toch even langs de dokter gaan en eventueel een scan van je koppie laten maken. Zeker omdat je zo'n hoofdpijn krijgt.

Zijn er bepaalde momenten op de dag dat je er last van hebt? Of na bepaalde activiteiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:16

Laat je bloeddruk even controleren, zowel liggend als tijdens opstaan.
Het lijkt mij een lage bloeddruk, maar ja wie ben ik? Een dokter lijkt mij de aangewezen persoon om dit uit te zoeken. Veel sterkte iig...

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:09

Denk inderdaad dat ik toch maar eens langs de dokter ga...

Run free Jordy.... 1997 - 2021


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:12

Mijn moeder valt al jaren. Ziekenhuis in, ziekehuis uit, ze kunnen niks vinden. Tegenwoordig gaat ze soms ook heel krampachtig met haar spieren doen als ze een aanval heeft (niet slaan ofzo, maar alles spant zich) is echt heel eng. Ikzelf blijf nog steeds bij epileptie, maar het ziekenhuis zegt van niet. Mijn moeder moet na een aanval ook bijna altijd overgeven, weet niet of jij dat ook hebt?

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:36

Vaak moet ik wel overgeven, maar dat is eerder van de onwijze migraine die ik erna vaak krijg. Van mijn spieren o.i.d. heb ik geen last, ik ben alleen gewoon even weg. Ook als ik niet val ben ik vaak even weg, gewoon een paar seconden black-out.
Dat af en toe even wegzijn heb ik altijd al gehad, van kleins af aan. Is toen ook onderzocht, maar niets kunnen vinden. Dat even weg zijn schijnt wel bij meer mensen voor te komen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 08:00

Goed overleg met je huisarts lijkt mij het beste. Het kan zo veel zijn. Eigenlijk moet vlak na zoiets bepalde bloedwaardes gemeten worden, dus direct na de aanval en niet in de week erna.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:57

tja belker, mijn moeder kreeg dus een kastje mee met plakkers op haar hart, om te kijken of het mogelijk bij haar hart vandaa kwam (ze is hartpatient). Een maand lang met dat kastje gelopen, een maand lang geen aanvallen. Ze brengt het kastje terug bij het ziekenhuis, staat op de bus te wachten om naar huis te gaan, en ze stort weer in....
Schiet gewoon niet op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Duhelo, EmptyWords, Fantast, Fenn, Fleur_Laura, janneke584, Laura1982, M_aris, Malissaa1, MariskaFally, marschwood, mirriezz, Muronia, Plonspony, SemrushBot, spookyskippy, Steenbok12, Tigress, Wopkebrok, XXInKA en 51 bezoekers