voor het eerst met Sandor naar bos, duin en strand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

voor het eerst met Sandor naar bos, duin en strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 17:59

Vandaag was het zover !! Paulanda, Wauweltje, Karin (volgens mij een niet bokker) en ik gingen een buitenrit maken..
Omdat ik Karin nav dit topic [VMR] SPOED! Prijs Kentauer zadel mij toch wel dankbaar was, Tong uitsteken Was zij zo vriendelijk om San en mij mee te nemen naar het bos, duin en strand!!
Aangezien wij zelf geen vervoer hebben was dit voor ons een super aanbod OK dan! en dus ook de eerste keer !

Dus vanmorgen toch wel wat kriebels maar vol goede moed naar stal.
Lekker gepoetst en spulletjes klaargelegt.
Karin was mooi op tijd en toen alle spullen naar de auto gebracht.
San moest naast haar merrie Sangris?? weet niet of ik het goed schrijf. Maar merrielief zou geen merrie zijn als ze haar pet even op zetten. Met het laden zou San heel braaf de klep oplopen en daar werd hij verwelkomt door een paar achterbenen.. Toen Sandor toch doorliep maakte ze er maar niets meer van.. Maar wat kwam die vreemde kerel in hemels naam nou naast haar doen.
Maar al snel waren ze vriendjes en kon de reis beginnen Lovers

Waar ik het meeste tegen op zag was toch wel het zadelen aan de trailer.. Waarom weet ik niet maar dat was mijn gevoel Ziek
Maar aangekomen in Hargen op het grote parkeerterrein vond San het erg spannend maar bleef heel braaf.
Kon hem aan de trailer vastzetten en rustig opzadelen.. Toen we allemaal klaar waren kon de trip beginnen.

Echt een heerlijke rit gemaakt door bos en duin ! Zelfs met een klein galopje Clown Alle paarden gedroegen zich Super OK dan! *LOL*
Bert en Neckson als ervaren paarden voorop en Sandor en Sangris er braaf achter aan.. GEEN STAP VERKEERD. Op een fietsertje na Tong uitsteken
Nee echt heeel braaf.
Eenmaal op het strand vond Sandor het toch allemaal wat spannender.. of zou dat bij het baasje vandaan gekomen zijn Haha!
Ging nog wel met zijn hoeven door een plasje .. wilde even niet meer achter Bert zijn veilige kont vandaan maar ook op het strand bleef hij heel erg braaf.

Toen we bij opgang Hargen aankwamen hadden ze alle 4 zoiets van... moet dit. Verward Maar daar kwamen onze 2 redders in nood.. Twee andere paarden die al een tijdje achter ons liepen waren vaker deze opgang opgegaan en gingen ons voor naar het parkeerterrein.
Bij de trailer aangekomen lekker een emmertje met lekkers gegeven en weer klaar gemaakt voor het transport terug ..
Deze keer ging het laden met de merrie al beter.. San stond er al naast en toen vond ze het toch nog even nodig om haar achterbenen even te laten wapperen maar dat was snel over..

Het was echt een superleuke ervaring !! Ben erg blij met mijn superveelzijdige tuiger Lovers

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:06

Wat goed!!! Fijn dat hij zo braaf was..de eerste keer!!

~~

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:42

Lekker dat het zo goed ging OK dan!

**Look where all this talking got us baby!!**

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:49

Ik wil volgend jaar ook naar zee, strand en duin. Heb er na jouw verhaal nog meer zin in.
Heb jij jouw San van te voren getraind? Daarmee bedoel ik; voorbereidt op het mulle zand van strand en duin?? Ik rij zelden in (mul) zand en denk dat ik ze eerst moet laten wennen aan mul zand. Daarom mijn vraagje.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 19:57

Dizzy schreef:
Ik wil volgend jaar ook naar zee, strand en duin. Heb er na jouw verhaal nog meer zin in.
Heb jij jouw San van te voren getraind? Daarmee bedoel ik; voorbereidt op het mulle zand van strand en duin?? Ik rij zelden in (mul) zand en denk dat ik ze eerst moet laten wennen aan mul zand. Daarom mijn vraagje.


Nee, San was niet voorbereid op mul zand.. En ik moet eerlijk zeggen dat dat me toch nog tegen viel..Wij zijn een hele strakke bak gewend..
In het bos en in het duin waren de ruiterpaden behoorlijk zwaar.. met veel boomwortels en boomknoesten op en naast de paden.. Veel op en afstapjes over stronken maakte het niet echt makkelijk..San zijn ademhaling was toch wel zwaar hoor als we zón tijd door het mulle zand aan het stappen waren.. Hoe het is met zijn spierpijn weet ik nog niet.. Dat horen jullie morgen Knipoog Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:38

Wat leuk,wij waren vanochtend met 21 paarden ook in Hargen.(en aanhang, honden etc)Volgens mij was dat het enige plekje waar het droog was vandaag. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:52

Hargen is mooi he?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:04

Jeannette schreef:
Wat leuk,wij waren vanochtend met 21 paarden ook in Hargen.(en aanhang, honden etc)Volgens mij was dat het enige plekje waar het droog was vandaag. Haha!


Dan stonden jullie aan de andere kant van de parkeerplaats !!! Veel trailers en grote vrachtwagen ??
Het was idd een drukke bedoening op de parkeerplaats..
En idd wij hebben het ook droog gehouden op de laatste 10 minuten na .. toen een paar motregenspatten en een klein buitje op het strand Lachen
Maar dat kon de pret niet drukken. Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:28



Ziet mijn oog daar een Stalgenoot? Verward

Ik had je verhaal al gehoord,maar evengoed nog leuk om eens na te lezen??
Geweldig dat het zo goed ging! Hopelijk heeft het weer bijgedragen in vertrouwen voor de volgende keer!! OK dan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:43

Het was inderdaad erg geslaagd. Ik vond je paard hartstikke braaf hoor, Miran! Zelfs zonder ideaal koppaard is het ons toch gelukt deze rit te maken. Samen stonden de paarden sterk in de toch wel best enge duinen.
De spierpijn zal wel meevallen bij San, in het begin was ik daar best wel eens bang voor, maar in de praktijk knappen de paarden er best wel van op. Het leukste moment vond ik nog steeds dat jij op het strand riep, kijk San durft er naast te lopen.
Haha! OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 14:17

wauweltje schreef:
Het leukste moment vond ik nog steeds dat jij op het strand riep, kijk San durft er naast te lopen.
Haha! OK dan!



Ja en in het vervolg snel achter Bet zijn billen kroop om dan verder geen stap meer te zetten Scheve mond Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:35

leuk zeg...... Pling
t is wel goed van je paard zeg dat ie zo braaf was okal was het de eerste keer OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 18:03

Afbeelding

Afbeelding

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:25

Wat leuk Miran

Karin is trouwens een bekende van me volgens mij Verward We rijden bij dezelfde rijvereniging Knipoog Of er moet nog een karin zijn met een sans gris *LOL* (naam komt geloof ik omdat ze altijd een grijze fries bijgereden heeft en haar nieuwe paard geen grijs heeft Haha! )

Leuk dat het zo leuk was
(en attendeer karin ook eens op bokt Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:05

Wat gaaf Miran, Diego is al wel duin en bos proof, maar strand Verward Kan ik mooi een keertje met jou mee, san is nou toch al ervaren *LOL* Mooi dat hij zo braaf was (dat was diego ook op het begin Tong uitsteken )

M2 +1

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 22:33

diegomarije schreef:
Kan ik mooi een keertje met jou mee, san is nou toch al ervaren *LOL*


Hoe wil je mee dan ?? Achterop mijn fiets Verward Knipoog Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:01

ja was super he! en vond bert erg dapper,al zeg ik het zelf. Haha!
zeker voor herhaling waard Knipoog

leuke foto zeg,nog meer gekregen?(ik ben die met zwart/rode regenjas trouwens)jammer dat bijna iedereen met rug naar fotograaf staat. Scheve mond
er werd volgens mij ook een foto gemaakt dat we met zijn allen op het laatst op fotograaf toerijden,met neks zijn gebok,die zou ook gaaf zijn. OK dan!

was iig super geslaagd dagje Lachen

Z1+4

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:19

Grappig! Wij hebben ook een Sandor. Hij lijkt er alleen helemaal niet op. Is een kasteeltje van 180.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:25

leuk beesie zeg
en wat gaaf dat het zo goed ging

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:49

Topper miran!! Echt goed dat hij zo goed ging joh!! Leuke fotoos trouwens!! Party!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:06

San is trouwens de enige die mooi poseert.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amazonbot, BDC, Isabel_k, Jennifer_S, kimmetje26, Kirsha, mooney, NoorW, redbutton, Vagabondo, VinandoW, WendyKtH en 125 bezoekers