Dressuurzadel met veelzijdigheidssjabrak???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Dressuurzadel met veelzijdigheidssjabrak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:45

Mijn vraag is eigenlijk of dat kan Verward Ik ben op zoek naar een ander zadel en heel misschien wordt dat wel een dressuurzadel. Maar ik had net 2 leuke veelzijdigheidsdekjes gekocht, omdat ik nu een vz-zadeltje heb voor het inrijden....beetje zonde als die niet meer gebruikt kunnen worden. Het zou mijn keuze tussen veelzijdigheidszadel/ dressuurzadel een klein beetje kunnen beinvloeden (in mijn plussen en minnen-lijstje Knipoog )


Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:47

Het kan wel, maar het past vaak maar net...en je kunt de dekjes dan niet meer door de lusjes 'vastmaken' aan het zadel...dus sneller kans op verschuiven...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:49

Wij hebben een dressuurzadel en een veelzijdigheidszadel en we gebruiken de sjabraks bij beide zadels. Daar zitten ook veelzijdigheidssjjabraks bij. Zolang het sjabrak maar niet korter is dan je zweetbladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:54

Bij sommige dressuurzadels kan het wel enigszins passen, maar het is eigenlijk geen gezicht.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:10

Onder mijn zadel passen de shabrakken die ik had voor het VZ-zadel van mijn vorig paard NET, maar het is idd, zoals Lovely zegt, niet zo mooi als een dressuurdekje.
Het hangt er ook wel van af hoe lang de zweetbladen zijn van je dressuurzadel. Ik heb nu nl. net een nieuwe dressuurdekje gekocht, en dat vind ik eigenlijk wat te lang (!) voor onder mijn dressuurzadel... Haha!

boemel

Berichten: 8340
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:22

Het past niet echt mooi. De dekjes zijn vaak ook te kort voor de lange zweetbladen van je dresuurzadel. Ik heb 1 Lamicel VZ dekje dat nog wel redelijk onder mijn dresuurzadel past. Ik zou het dus gewoon even uitproberen.

M1+10

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:33

ik heb een veelzeidigheidssjabrak, dat ik gebruik in de manege, en de ene keer ligt het onder een vzh zadel,maar meestal onder een dressuur zadel (wintec) maar ik heb er altijd een nep bontje onder liggen,(zit wat zachter vor mij en voor de rug van het paard), en daardoor ligt het zadel wat hoger, zodat ik de singelstoten mooi door de lusjes kan stoppen, misschien een ideetje? ik heb dat bontje van bij decathlon in belgie, weetniet of dat er ook een decathlon in nederland is...

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:38

Ik doe ook wel eens een vz dekje onder mijn dr zadel. Dan klap ik de flappen die ik aan de voorkant overhoud gewoon voor de wrongen, da's handig bij een buitenritje, spettert niet alle blubs van mijn voorganger tegen mijn zadel!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Alja

Berichten: 25575
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:09

ik heb een kieffer dressuurzadel en daar passen alle vzh dekejs van eskadron heel goed onder

ONDERSCHRIFTLOOS

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:00

ik heb een vz dekje ook wel eens gebruikt onder mijn dressuurzadel, toen ik nog gene springzadel had, en het zonde vond om dat dekje maar te laten liggen Haha!
Ging goed hoor, alleen je krijgt van die tips van ëuh, dat is ene vz dekje onder een dressuurzadel"

Goh...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:05

Ik heb ook een kieffer dressuuurzadel en daar passen redelijk VZ shabrakken onder.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:18

Aha, dus er is hoop Lachen Ik heb Eskadron-dekjes, dus die zouden evt wel eronder passen. Ik ga het gewoon passen en proberen Lachen

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:27

je hebt ook van die vzh/dressuur dekjes in 1:D

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 07:07

ik gebruik ook meestal vzh dekjes onder mijn kieffer zadel
de lusjes gebruik ik nooit, dus dat maakt voor mij niet uit, maar het past goed (meestal B&K dekjes)

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:05

ik gebruik altijd vzh dekjes onder dressuurzadel.
ik had eerst namelijk alleen vzh zadel, maar mag nou met het dressuurzadel van iemand anders rijden. en ik heb maar 1 dresuurdekje en 4 vzh dekjes. ze schuiven bij mij niet hoor. (in mij profiel staan foto's van dresuurzadel met vzh dekje)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:11

met dressuurdekje:
Afbeelding

met vzh dekje:
Afbeelding

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:21

vind het er nooit raar uitzien hoor... zie vaak het verschil niet eens Haha!

Dag lieve mama...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:25

Ik vind het er wel lelijk uitzien...
Vaak trekken ze ook scheef waardoor ze drukken op de schoft, als het niets zou uitmaken waren er nooit dekjes genaakt voor verschillende zadeltypes

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:31

Ik vind het ook geen gezicht. Meestal zijn ze te kort en dan krijg je met geen mogelijkheid je singel door het onderste lusje, of het dekje drukt op de schoft.
Wel heb ik een gekrompen (|()Eskadron dressuurdekje die voor geen meter meer ligt onder mijn dressuurzadel, maar wel mooi ligt onder mijn vz zadel.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:44

Ik heb ook 2 eskadron vzh dekjes onder een dressuurzadel. Ligt gewoon goed en ik stoor me erniet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers