roken verboden?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

roken verboden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 13:50

Ook zo geschrokken van de uitkomst van het onderzoek naar 'meeroken'? Ik wel in elk geval. Als niet roker zal het wel makkelijk zijn maar het is en blijft mijn gezondheid en dus ben ik blij dat we straks recht hebben op een rookvrije-werkruimte! Roken is gewoon asociaal, dat blijkt wel weer.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:57

Ik denk niet dat je dit zo ongenuanceerd hoeft te stellen dat roken asociaal is Lachen Ik ken genoeg rokers die zich heel sociaal opstellen als het gaat om hun verslaving Knipoog Menig roker vraagt aan mij of ik er bezwaar tegen heb als er bij mij in de buurt gerookt wordt of meestal gaan ze gewoon naar buiten of roken niet. Ik heb er meestal niet zo’n bezwaar tegen als er bij in de buurt gerookt wordt. Ik doe wel meer ongezonde dingen naast meeroken Knipoog Waar ik absoluut een hekel aan heb is als er wordt gerookt terwijl ik aan het eten ben. Ik houd van smakelijk eten en de smaak wordt dusdanig door rook verpest dat ik niet meer kan genieten van een smakelijke maaltijd. Dan kan ik net zo goed droog brood eten.

Ik zou er daarom wel voor zijn dat er een algeheel rookverbod zou zijn in restaurants. Kan wel zijn dat er speciale rokers-bedeelten zijn, maar iedereen weet dat rook zich door een ruimte verspreidt en dus ook in mijn neus terecht kan komen.
Laatst bijgewerkt door Maarten op 17-11-03 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:00

Ben ik even blij dat werkelijk iedereen op mijn werkplek rookt Haha!
Maarten, ik ben het helemaal met je eens over het sociaal opstellen. Ik zie dat als een vanzelfsprekend iets.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:18

In mijn omgeving wordt ook wel gevraagd (door vrienden) of ik het vervelend vind. Meestal heb ik er niet zo veel problemen mee, behalve als ik aan het eten ben.
Ik merk alleen wel vaak dat veel (niet alle) rokers een bepaalde manier van denken hebben. Ik had een discussie met iemand over uitgaan en dat daar zoveel gerookt werd en dat mensen daar last van hebben. Van een hele groep rokers kwam toen de melding: dan moeten ze maar niet uitgaan. Dit vind ik een erg asiciale opmerking.
Ik wil niet zeggen dat ik nou helemaal voor ben om het roken overal te verbieden, maar ik vind het niet erg dat rokers er even op gewezen worden dat roken niet altijd even vanzelfsprekend kan.
Nogmaals dit geld echt niet voor alle rokers, maar dit is mijn ervaring met een discussie over dit onderwerp.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 14:22

Je hoort mij niet zeggen dat rokers asociaal zijn maar roken vind ik asociaal. Mijn beste vriendin rookt ook en ik vind haar een fijne meid, en ja ze houdt rekening met mij, zeker toen ik zwanger was! Maar op mijn werk roken er twee mensen en de rest zit in de walm van hun sigaretten. Als ik thuis kom ruik ik pas dat ik stink naar hun 'verslaving', dat vind ik smerig! Daarnaast dacht men toen ik 15 was dat ik rookte omdat mijn longen al aangetast waren. Nog nooit 1 sigaret zelf gerookt! En daar schrok ik toch van. En ik heb er tijdens mijn zwangerschap vaak door wakker gelegen: al dat gerook om mij heen. Dus...

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:25

het is en blijft een disscusie punt.. ik vraag het of ik mag roken en ik rook ook bij vrienden die niet roken dus ook niet... maar er zijn mensen die idd behoorlijk aso zijn wat dat aan gaat

...Dreaming with my eye's wide open...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:28

Het bericht komt voor mij te laat. Ik heb al zo enorm veel meegerookt in mijn leven dat ik denk ik verloren ben. MAar hopen dat ik verder over geslagen wordt.

het scheelt dat ik bijna nooit meer uit ga, dus ik bevind me zelden in hele rokerige ruimtes. MAar ja, of dat zal schelen?

De hond is de betere mens

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:32

*kijkt een beetje verward* je zegt dat roken asociaal is, dan betekent dit toch dat de persoon die aan het roken is in dat opzicht toch ook asociaal is? De roker houdt op het moment dat hij/zij aan het roken is geen rekening met zijn/haar omgeving en is dus asociaal. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat deze persoon in andere opzichten ook asociaal gedrag vertoont. Als een roker vraagt of er gerookt mag worden dan houdt de roker rekening met zijn omgeving en is op dat moment niet asociaal bezig. Neemt niet weg dat het een ongezonde bezigheid is en ik het er helemaal mee eens ben dat jij er bezwaar tegen hebt als er in jouw omgeving gerookt wordt Knipoog Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:36

In openbare gelegenheden vragen mensen die vreemd zijn met elkaar (zoals in de kroeg of zo) echt niet of het iemand stoort dat ze roken hoor. Ze steken gewoon een sigaret op.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:36

In openbare gelegenheden vragen mensen die vreemd zijn met elkaar (zoals in de kroeg of zo) echt niet of het iemand stoort dat ze roken hoor. Ze steken gewoon een sigaret op.

De hond is de betere mens

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:46

Da's krek wa'k zeggen wou! Maar zonder gein, het is inderdaad vies als je in een restaurant lekker zit te eten en aan het tafeltje naast je steekt iemand een sieg op. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat de rokende tafelbuur zijn sieg uitmaakt voor een andere gast die net aan zijn soep begint.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:49

carien schreef:
Da's krek wa'k zeggen wou! Maar zonder gein, het is inderdaad vies als je in een restaurant lekker zit te eten en aan het tafeltje naast je steekt iemand een sieg op. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat de rokende tafelbuur zijn sieg uitmaakt voor een andere gast die net aan zijn soep begint.

ZE moeten het toch niet wagen om mij last te laten hebben van hun sigaret tijdens het eten hoor! Want dan ga ik echt klagen. En weet ej wat het typische is? rook komt altijd MIJN kant op. Een vriendin (die rookte als een ketter) wilde me niet geloven. Ik zei "let maar op, nu ga ik aan de andere kant van jou zitten en je zult zien dat de rook omdraait". Ze viel vervolgens van haar stoel, want ze zag dat ik gelijk kreeg!

Ik weet er geen wetenschappelijke verklaring voor, maar toeval houdt wel een keer op he.

De hond is de betere mens

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:52

Klopt. Heb ik ook. Heb al 's van plaats geruild maar dit hielp dus niet.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:54

Zal wel en of andere natuurkundige wetmatigheid zijn. Haha!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 15:54

Maarten schreef:
*kijkt een beetje verward* je zegt dat roken asociaal is, dan betekent dit toch dat de persoon die aan het roken is in dat opzicht toch ook asociaal is? De roker houdt op het moment dat hij/zij aan het roken is geen rekening met zijn/haar omgeving en is dus asociaal. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat deze persoon in andere opzichten ook asociaal gedrag vertoont. Als een roker vraagt of er gerookt mag worden dan houdt de roker rekening met zijn omgeving en is op dat moment niet asociaal bezig. Neemt niet weg dat het een ongezonde bezigheid is en ik het er helemaal mee eens ben dat jij er bezwaar tegen hebt als er in jouw omgeving gerookt wordt Knipoog Lachen



Mee eens. Een roker is natuurlijk niet in alle opzichten asociaal. Iedereen is wel eens asociaal bezig, helaas ik ook. Maar ik ga er van uit dat ik daar nog nooit iemand zijn gezonheid heb aangetast.
Het is alleen nog steeds zo dat de niet-roker zich -haast altijd- moet aanpassen aan de roker, en dat dat ongezond is maakt de roker blijkbaar niets uit. Op de uitzondering na dan, maar die is mij te zeldzaam.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:15

Ik rook zelf ook niet echt (als ik een sigaret krijg of bij het uitgaan soms rook ik het wel op, maar voor de rest niet) tja let er niet eens op of iemand rookt, heb ook geen last van de rook.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:34

Ik rook wel, maar probeer dat alleen te doen als anderen daar geen last van hebben. In een restaurant zul je mij niet zien roken, want als ik zelf zit te eten vind ik het ook niet fijn als er steeds zo'n rookwalm voorbij drijft.
En als ik geen asbak zie staan, rook ik ook niet. Ik ga er dan vanuit dat roken niet gewenst is en zal niet naar een asbak vragen. En als iemand mij zegt het vervelend te vinden dat ik rook, dan zal ik mijn sigaret netjes uitmaken of buiten gaan staan.
Ik vind dus dat je niet kunt stellen dat roken of rokers per definitie asociaal zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:42

ShirleyA schreef:
Je hoort mij niet zeggen dat rokers asociaal zijn maar roken vind ik asociaal.


dus zeg je wel dat rokers asociaal zijn, als de handeling aso is is degene die de handeling uitvoert ook aso
maar ik hoop dat je bedoelt dat mensen die roken en geen rekening met niet rokers, aso zijn
ik loop braaf naar buiten om een peuk te roken
als ik ergens eet ga ik het verste uithoekje van de rook afdeling zitten of als de wel en niet rook afdeling niet goed gescheiden zijn of te klein zijn zodat de nietrokers er last van hebben(of slechte afzuiginstalatie)rook ik buiten pas weer
ja ik rook , maar aso ben ik niet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 16:53

draumpje"]
[quote="ShirleyA schreef:
Je hoort mij niet zeggen dat rokers asociaal zijn maar roken vind ik asociaal.


dus zeg je wel dat rokers asociaal zijn, als de handeling aso is is degene die de handeling uitvoert ook aso
maar ik hoop dat je bedoelt dat mensen die roken en geen rekening met niet rokers, aso zijn
ik loop braaf naar buiten om een peuk te roken
als ik ergens eet ga ik het verste uithoekje van de rook afdeling zitten of als de wel en niet rook afdeling niet goed gescheiden zijn of te klein zijn zodat de nietrokers er last van hebben(of slechte afzuiginstalatie)rook ik buiten pas weer
ja ik rook , maar aso ben ik niet
[/quote]


Ik wil hier niemand mee aanvallen hoor. Niemand hoort mij beweren dat rokers asociaal zijn. Nogmaals mijn beste vriendin rookt en dat zou mijn vriendin niet zijn als ik haar asociaal zou vinden, toch?
Jammer alleen dat niet alle rokers zijn als jij en mijn vriendin, want dan zou het niet zo'n hekel punt zijn, en zitten roker en niet-roker elkaar minder in de weg.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:18

Roken is inderdaad erg vies!! Neem nou gisteren: ik zat lekker in de italiaan een pizza te eten , zit er een vrouw achter me te roken, en dan nog zo dat alles heerlijk Verward bij mij terecht komt !!! En nog het ergste is dat hun zoontje (2-3jaar) ook in die lucht van zijn ouders zit! Boos! Dat kind is zich van niets bewust en zit tog in die lucht.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:23

Vogend jaar mag er bij ons op het werk helemaal niet meer gerookt worden.
Ik ben een stevige roker maar juich het idee toe hoor.
middellen die je helpen bij het stoppen van roken (daar betaalt de baas aan mee)
toppie toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:49

riccardo schreef:
Vogend jaar mag er bij ons op het werk helemaal niet meer gerookt worden.
Ik ben een stevige roker maar juich het idee toe hoor.
middellen die je helpen bij het stoppen van roken (daar betaalt de baas aan mee)
toppie toch.


Ha! Dat vind ik nou nog eens een goed punt van zo'n roker! Als iedereen nou zo positief gaat denken, gaan we het nog leuk vinden ook Knipoog

Op mijn werk is het een beetje lastig om niet in de rook van een ander te komen. Je kunt moeilijk tegen een bewoner zeggen dat ie op zijn of haar eigen kamer niet meer mag roken Lachen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:54

Wil je het probleem oplossen , haal de sigaretten uit de winkel Knipoog ...
maar waarschijnlijk komen de mensen tog op een gegeven moment op een illegale manier weer aan sigaretten! ofterwijl: rook gewoon niej Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:57

Yorghos schreef:
Ik rook wel, maar probeer dat alleen te doen als anderen daar geen last van hebben. In een restaurant zul je mij niet zien roken, want als ik zelf zit te eten vind ik het ook niet fijn als er steeds zo'n rookwalm voorbij drijft.
En als ik geen asbak zie staan, rook ik ook niet. Ik ga er dan vanuit dat roken niet gewenst is en zal niet naar een asbak vragen. En als iemand mij zegt het vervelend te vinden dat ik rook, dan zal ik mijn sigaret netjes uitmaken of buiten gaan staan.
Ik vind dus dat je niet kunt stellen dat roken of rokers per definitie asociaal zijn.



Helemaal mee eens

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:20

Wat ook wel prettig is voor de regering, dat er, net nu het anti-rookbeleid veel stringenter gaat worden en de publieke opinie daar naar bijgesteld moet worden, dit onderzoek gepubliceerd wordt.

Wanneer dit 2 jaar terug gepubliceerd zou zijn, was er veel minder aandacht aan geschonken......

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, _Nadia_, AhrefsBot, AmberG, BarbaravdW, Berdien, Bo_Y, Century, Froukje, Googlebot, GrapeshotBot, Guusje17, History_, Jade91, JeaDH, JesdaJinn, Keizerinnnn, kreekie, leonietje, lina1998, Majestic-12, Miez, miezelke, MightyMike, MissMarije, Mrskiwi, Nymphe, OmgiliBot, Pardoesje, pinto_1, Renkle, Saaams, Selina, SennaS, Summerfly, Suusw, Tsplendid, Unoo, ViveChopin07, Winged, xPabloBokt, xSwanHeart, Yipee en 64 bezoekers