wie heeft een paard met een zogenaamd stalgebrek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wie heeft een paard met een stalgebrek?

mijn paard is een luchtzuiger en/of kribbebijter
21 (16%)
mijn paard weeft
7 (5%)
mijn paard is een headshaker
1 (0%)
mijn paard schopt tegen de staldeur/muren
11 (8%)
mijn paard heeft een ander 'stalgebrek'
5 (3%)
mijn paard heeft geen stalgebreken
86 (65%)

Totaal aantal stemmen: 131


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

wie heeft een paard met een zogenaamd stalgebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 10:39

Ik vraag me eigenlijk al een tijdje af hoe het percentage ligt van paarden met een of ander 'stalgebrek'. Vandaar de poll.

Ik heb zelf een luchtzuiger/kribbebijter.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:43

Ik heb geen enkel paard met een gebrek.

*afkloppen* Haha!

(Overigens geeft Ozep vaak 1 tik met de toon van zijn voet tegen de deur als hij als laatste te eten krijgt (of wanneer hij geen wortels krijg Haha!) of als ik te lang bij Triumph in de stal sta, maar dat lijkt mij geen gebrek.)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 10:47

Sjuimpje schreef:
Ik heb geen enkel paard met een gebrek.

*afkloppen* Haha!

(Overigens geeft Ozep vaak 1 tik met de toon van zijn voet tegen de deur als hij als laatste te eten krijgt (of wanneer hij geen wortels krijg Haha!) of als ik te lang bij Triumph in de stal sta, maar dat lijkt mij geen gebrek.)


Als dat een gebrek is heeft bijna ieder paard (en mens) een gebrek Haha!
Volgens mij heet dat aandacht vragen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:59

Ik denk ook wel dat ieder paard (en ook mens Tong uitsteken) minstens 1 gebrek heeft,
alleen wordt de term 'gebrek' in de paardenwereld verstaan als een behoorlijke tekortkoming, en daar zijn onze paarden gelukkig vrij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:01

Gelukkig hebben allebei onze paarden geen stalgebrek. Wel hebben ze beiden jarenlang met een luchtzuiger in stal gestaan, en Leo ook wel eens langs een wever. Heeft ook nooit geprobeerd om het na te doen oid, dus een schoolvoorbeeld voor wat onderzoek al jarenlang uitgewezen heeft maar door de gemiddelde paardenbetweter niet wordt geloofd: stalgebreken worden niet overgenomen doordat andere paarden het zien. Wat WEL voorkomt is dat meerdere paarden in een te paardonvriendelijke stal ondeugden ontwikkelen, omdat ze allemaal in dezelfde verkeerde stal staan.

Dit terzijde Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:04

Of Leo is gewoon niet zo snugger Knipoog
Grapje Tong uitsteken

Zelf neem zou ik de proef niet snel op de som nemen, of Anky moet Bonfire kwijt willen Haha!

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:06

Annabel is een luchtzuiger, maar heeft hier niets geen last van.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:33

Morrie is kribbebijter, hij zuigt nog geen lucht en dat kan ie beter ook maar niet gaan doen Boos! want dan moet ik naar andere stalling uit gaan kijken, want dat willen ze absoluut niet op stal hebben....

Ik heb nu wel divere speeltjes in zijn stal opgehangen en overal Cribbox op gesmeerd en nu is het bijten een stuk minder geworden!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:50

Mijn verzorgpaard schopt welleens tegen de staldeur, maar dit is naar mijn mening geen stalgebrek.
Hij wil gewoon aandacht en als ik een keer schreeuw dat ie op moet houden doet hij dat ook.
Paard van mijn vriendin (Parish op bokt) is een luchtzuiger.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:55

Mijn paard schopt in de stal.. Ze heeft verschrikkelijke voernijt...

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:59

mijn paard is een luchtzuigen, alleen hij doet hij het niej als hij zijn band om heeft. dus het zit gewoon tussen zijn oren, want als ik hem een sjaal om doe doet hij het ook niej meer.

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:12

Mijn pony heeft geen stalgebrek, zijn stalgenoot wel, als hij aandacht wil gaat hij luchtzuigen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:17

Haha! Ik kan in de poll geen keuze invullen, mijn paard heeft meerdere stal"gebreken"
Kevin is een kribbebijter en af en toe ook luchtzuiger (is wel erger geweest maar momenteel zuigt hij bijna niet meer) ook timmert hij met regelmaat van de klok zijn stal aan puin (althans, dat probeert hij) en hij is een boxwalker, ook is hij op zijn tijd een headshaker....verder heb ik een weefrek in zijn stal omdat hij anders ontzettend weeft, aangezien dit wel nadelig voor zijn benen is heb ik daar dus een rek voor, ook is hij erg ritmisch aangelegt Haha! hij staat ook regelmatig met 1 voorbeen vooruit te "tappen"(geen idee hoe ik dat moet noemen maar zo noem ik het Haha! )
Genoeg "gebreken" dus in 1 paard maar voor mij zijn het niet echt gebreken hoor, hij is nog steeds goed gezond en ondervindt naar mijn idee nergens hinder van, ik heb hem nu 7 jaar, hij doet alles ook al 7 jaar en heeft er nooit iets aan over gehouden Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-11-03 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:17

Iedere gek heeft zijn gebrek Haha!
Mijn gek doet aan kribbebijten waarbij hij luchtzuigt. Altijd even na het eten, meer niet. Zijn "sigaretje na het eten" noemen we dat altijd.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:18

Mijn paard zuigt lucht, die van mijn zus probeert dit gelukkig nog niet na te doen. We proberen de oorzaak te bestrijden door hem gemiddeld 14 u per dag buiten te laten, maar het mag niet helpen. Er is 1 paal in de wei die hij aan kan, en die is dan ook de klos. Staat ie zo vaak als het kan aan te hengelen. En ach, ik laat het maar zo. Hij heeft zeven jaar op een manege gestaan en het luchtzuigen hier ontwikkeld. En na zo lange tijd weet hij niet beter dat dat hij luchtzuigen moet. De merrie kijkt dan echt zo van: "ben jij wel lekker??".

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:45

Uhhm, is slapen ook een stalgebrek. Op stal is Taco echt een slome lummel

<3 Galanto <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:50

Kawa heeft op deze stal een stalgebrek ontwikkeld Huilen
Schooien Haha! Tong uitsteken
Hij stop bij bijna iedereen die langs komt zijn neus door het gat boven zijn voerbak en kijkt dan overdreven lief.
Als er dan iemand voor gaat staan haalt hij zijn neus terug en kijkt mogelijk nog liever.
En weet je, het lukt hem bijna elke keer, want hij kijkt zo schattig Scheve mond
Dus die tik zal wel erg lang blijven Lachen

Maar ik ben blij dat hij geen echte tik heeft Lachen

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:58

goofy schreef:
mijn paard is een luchtzuigen, alleen hij doet hij het niej als hij zijn band om heeft. dus het zit gewoon tussen zijn oren, want als ik hem een sjaal om doe doet hij het ook niej meer.


Ik zie het al voor me Haha! Geweldig!

Nic heeft gelukkig geen echt gebreken meer. Op de vorige stal wandelde hij zo'n 99 km per dag door zijn stal als hij niet naar buiten kon. Zenuwen, hinnikken en stressen. Sinds we op een andere stal staan is dat over!

Op zoek naar de zon!!!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:17

Luna heeft geen stalgebrek.
Mijn vorige paard wel, hij weefde.
Overigens is Luna het enige paard bij op stal zonder stalgebrek.
De anderen weven, luchtzuigen, kribbebijten, schudden met het hoofd en slaan tegen muren en deuren.
Niet dat de omstandigheden op stal nou zo beroerd zijn, de boxen zijn ruim zat en er is genoeg hooi en ander voer, alleen moet men dat wel zelf geven.
Ook kunnen ze het hele jaar door overdag naar buiten en in de zomer ook 'snachts, alleen moet je er zelf voor zorgen dat je paard buiten komt en weer terug binnen.
Dit is voor de meeste mensen bij ons op stal te veel werk, worden ze moe van.
Ze komen alleen 'savonds even om wat bix en hooi erbij te leggen en de waterbakken te vullen, sommige paarden worden soms zelfs maar eens in de 3 weken uitgemest.
Bereden worden de meesten ook niet, die staan dus 24/7 op stal, zonder aandacht of andere afleiding.
Ik vind het dus niet gek dat die paarden zich gaan vervelen en stalondeugden gaan ontwikkelen.
Luna heeft gewoon het geluk dat ze van 8 uur tot 21 uur buiten staan en binnen genoeg hooi en ander voedsel krijgt zodat ze er de hele nacht mee kan doen, 'smorgens ligt er vaak nog een restje.
Mijn vorige paard was een afkijker, nooit heeft hij geweeft tot hij op deze stal kwam en zijn overbuurvrouw zag weven.
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 17-11-03 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:22

Amigo was een 'koopje' omdat hij een luchtzuiger en een kribbenbijter is.
Hij is 21 nu en heeft er nooit last van ondervonden. Hij doet het vooral met eten van krachtvoer. Verder valt het wel mee. Zijn voortanden zijn wel erg kort geworden.
Symphony heeft geen stal ondeugden. En heeft het dus ook niet van Amigo overgenomen. Daar geloof ik ook niet in, dat luchtzuigen/kribbebijten overgenomen wordt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:57

Budje heeft gelukkig geen stalgebreken. We hebben wel een wever op stal gehad en eentje die zijn box af en toe een tikkie wil verkopen, maar das puur aandachtvragen. Bud heeft dat ook weleens gedaan, maar heeft het niet meer gedaan toen een steeds groter wordende toiletrol zijn kant op kwam (ideale afleermethode!).

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:02

MIjn paard heeft hetzelfde gebrek als die van Runningkawa. Bovendien heeft hij een gehoorgebrek, hij hoort namelijk geritsel extra goed, ook op lange afstand Haha!.
Verder heeft ie geen gebreken Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:05

Hahha
idd zakjes, dat hoort hij vanaf een km.
Valt alleen altijd tegen als daar iemand zijn kwast van het olieen ofzo in heeft zitten Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:08

T@nj@ schreef:
:D Ik kan in de poll geen keuze invullen, mijn paard heeft meerdere stal"gebreken"


Idem Haha! Escala is bekend met weven en kribbebijten... en met haar tong klapperen aan de zijkant van haar mond... en soms dribbelt ze op stal... of schudt ze met haar hoofd... maar verder is ze heel normaal Schijnheilig . Dit is gelukkig geen constant gedrag, komt met name voor als er iemand voor haar stal draalt en madam aandacht (lees: naar buiten) wil...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:21

op mijn werk hebben we 8 pony's, waarvan 1 pension(met de bijbehorende 7 verzorgers) en gelukkig heeft geen enkele een stalgebrek, ze staan nu full time op de box
maar we proberen ze iedere dag even buiten te zetten, ze worden 2 tot 5 keer in de week uitgemest en iedere dag opgestrooit
en ze krijgen flink hooi
voor de rest is het erg rustig bij ons op stal
schijnbaar toch een goede omgeving volgens onze poonies

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lazy, wonderlover en 36 bezoekers