GreenChoice groene stroom? (malafide?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

GreenChoice groene stroom? (malafide?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 20:48

Vorige week ofzow kregen we een dame aan de deur van greenchoice.
Mijn vriend deed open en heeft het afgehandeld.
Ze legde uit dat het uiteraard goedkoper is e.d.

Mijn vriend heeft een formuliertje ingevuld en heeft gezegt er nog over na te denken en te overleggen met mij.
Hij heeft zijn handtekening gezet maar niet zijn bankrekening nummer ingevuld.

Zowieso vond ik het niet slim om te tekenen of iets in te vullen maar ach wie ben ik Knipoog (Ik val op blont Knipoog )

Nu hebben we een brief binnen gekregen dat de stroom overgezet wordt zodra nuon de administratieve gegevens heeft doorgevoert.

Er is door 1 van ons helemaal niets toegezegd, alleen is onder 'valse voorwendselen' iets getekend.

Malafide of niet? Ik vind de gang van zaken zeker malafide iig!

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:55

Op zich is dit wel malafide maar omdat mensen vaak overvallen worden door huis-aan-huis verkopers is er een aantal jaren geleden een wet gekomen die het mogelijk maakt om de aanschaf van goederen en diensten die op deze manier verkocht zijn ongedaan te maken binnen een aantal weken.
Je kan er dus nog gewoon van af binnen die termijn (ik geloof twee weken maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:22

8 dagen sowieso

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:45

Wij hebben inmiddels ook al enige tijd groene stroom via GreenChoice en merken geen verschil met Nuon. De rekening van Nuon is lager geworden en van GreenChoise is ongeveer het verschil tussen de oude rekening van Nuon en de nieuwe. Mij man had het geregeld en ik was er niet echt blij mee, maar als het goed is hebben we aan het eind van het termijn ( een jaar) per gebruikte eenheid 1 eurocent korting. Ik ben benieuwd?! Als het niet goed uitpakt, gaan we terug naar Nuon. Trouwens, ik las net in de krant dat de korting op groene stroom en gas vanuit het rijk volgend jaar vervalt, dus of dan die korting nog geldt???? Ik heb ook al gelezen dat er zo'n klein bedrijfje failliet was verklaard, ergens in het oosten van het land, niet erg vertrouwenswekkend....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:39


Amor Vincit Omnia

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:09

Bekend verhaal dit.. UPC producten zijn ook een tijdje zo verkocht, door een extern bedrijf dat ook meteen de laan uit is gestuurd nadat ze er achter kwamen.
Zou me niets verbazen als die dame bij Granton werkte!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Rocamor

Berichten: 10824
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:00

Joepie, daar gaan we weer met Groene Stroom en het ronselen van nietsvermoedende klanten.

Effe off topic.
Hou er ook rekening of je wel op hun manier groene stroom wilt hebben. Echte groene stroom is stroom opgewekt uit water-, wind- of zonne energie. Deze is duurder dan "grijze" stroom.

De "groenstroom" die over het algemeen "verkocht" wordt en die ineens goedkoper is, is meestal opgewekt door het verbranden van onder andere kolen, vermengd met zogenaamd biomassa. De gedachte hier achter is dat de hoeveelheid CO2 dat bij de verbranding van biomassa vrijkomt in evenwicht is met de hoeveelheid CO2 dat wordt omgezet in zuurstof ten tijde van het leven van de plant, boom (waaruit het biomassa wordt gemaakt).

Maar als je moet wachten tot Nuon de administratie rond heeft, dan kun je nog wel even wachten Knipoog . Nuon is niet zo heel erg snel en ze maken gebruik van bijzonder veel blonde miepjes en blonde mannelijke miepjes Haha! (spreek helaas uit ervaring)

Rockes <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:21

Rocamor schreef:
Maar als je moet wachten tot Nuon de administratie rond heeft, dan kun je nog wel even wachten Knipoog . Nuon is niet zo heel erg snel en ze maken gebruik van bijzonder veel blonde miepjes en blonde mannelijke miepjes Haha! (spreek helaas uit ervaring)


Breek me de bek niet open! Heb je ff.... denk je net een contactpersoon te hebben gevonden die lijkt te begrijpen hoe het zit, bel je een paar weken later, is die persoon weer weg. We kregen vorig jaar een faktuur van 9 maanden tegelijk... maar wel binnen 14 dagen betalen natuurlijk.

Groene stroom??? Ik snap niets van groene stroom, alle stroom gaat toch via 1 kabel of hebben ze opeens een extra kabel ernaast gelegd voor de groene stroom? Dacht het niet toch?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 14:11

Ik heb dus zojuist gebeld en het laten annuleren.

Ik snap niet dat een bedrijf dit toelaat of laat gebeuren, want ik vind dit hele slechte reclame voor het bedrijf, het komt iig uiterst onbetrouwbaar over.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:38

Ik heb ook groene stroom via GreenChoise. Ik be er wel tevreden over. Het scheelt wel wat met Nuon. Niet veel, maar toch alle beetjes helpen.

Rocamor

Berichten: 10824
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:49

Tessebes"]
Breek me de bek niet open! Heb je ff.... denk je net een contactpersoon te hebben gevonden die lijkt te begrijpen hoe het zit, bel je een paar weken later, is die persoon weer weg. We kregen vorig jaar een faktuur van 9 maanden tegelijk... maar wel binnen 14 dagen betalen natuurlijk.
[/quote]

Nog effe of-topic. Ik kreeg een rekening van bijna 250 euro, voor mijn eerste termijnbedrag. Had net het huis gekocht. Door splitsing met huis van de buren had ik geen electrameter meer *en dus ook geen electra!*. Dit is via makelaar aan Nuon doorgegeven. Daar was het dus niet doorgekomen. Dus of ik effe 250 euro wilde betalen per maand. A--> ik ben alleenstaand en amper thuis, B--> ik had nog helemaal geen elektra van Nuon. Het heeft me maaaaaaaanden gekost om dat recht te breien. *en ik zit nog steeds met mijn vingers gekruisd om te zien of het nu wel allemaal goed is gegaan*

AAAARRRRRGGGGHHHH (sorry!) Nuon!


[quote="Llewella schreef:
Ik heb dus zojuist gebeld en het laten annuleren.


Ik zou als ik jou was nog een paar keer bellen om te zien of het inderdaad goed in de computer staat bij hun. Zoals hierboven ergens al staat gemeld, ik heb ervaring met die geiten van Nuon, maar dat is niet positief. Gewoon een paar keer bellen om te vragen of het in de computer staat. Misschien dat het dan goed gaat.

Rockes <3

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:42

Tessebes schreef:
Groene stroom??? Ik snap niets van groene stroom, alle stroom gaat toch via 1 kabel of hebben ze opeens een extra kabel ernaast gelegd voor de groene stroom? Dacht het niet toch?

Er ligt inderdaad geen nieuwe kabel naast Lachen Ik zal proberen het uit te leggen via een voorbeeldje, dat is het makkelijkste. (Ga er even vanuit dat iedereen per persoon evenveel stroom gebruikt, is voor het voorbeeld wel zo handig) Stel, er wordt voor 10 mensen stroom opgewekt, 3 mensen daarvan hebben "groene stroom'. Dat betekend dat van, alle stroom die opgewekt wordt, 3/10de door duurzame energie bronnen opgewekt moet worden. Natuurlijk zit dat allemaal op een grote hoop, maar het gaat om het percentage.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:56

Jet schreef:
Ik heb ook al gelezen dat er zo'n klein bedrijfje failliet was verklaard, ergens in het oosten van het land, niet erg vertrouwenswekkend....


Zo'n klein bedrijfje was dat niet Jet, ze hadden 80.000 klanten, en die zitten nu allemaal bij het bedrijf waar ik werk Lachen

Voor mij voorlopig geen overstappen van energieleverancier, zelfs niet naar het bedrijf waar ik werk (ik woon in een andere regio), administratief is het nog een drama in Nederland dat overstappen....

De "nieuwe" energieleveranciers hebben inderdaad erg agressieve verkoopmethoden, maar je kunt zo'n onterechte overeenkomst nog gewoon (schriftelijk) ontbinden.

Extremely rare and Beyond Compare


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:18

Je moet inderdaad uitkijken met overstappen, Greenchoice gaat bij de deuren langs en zegt niet dat je door een handtekening te zetten er al aan vast zit. Het heeft hier in de buurt voor veel comotie gezorgd. Ook Shell gaat hier op over. Ze stonden vorige week hier in de bnnenstad echter met dit verschil dat toen ik vroeg , als ik mijn handtekening zet zit ik er dan aan vast er gezegd werd, ja voor de duur van 1 jaar. WEES DUS VOORZICHTIG.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _San87_, Blue_flower, Boheme, DotBot, Eva1975, fleurtjeuh, janneke_S, Lau07, rocky_1995, Shetje14, tinker_sally en 69 bezoekers