Poging L2 te worden is mislukt...snik!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Poging L2 te worden is mislukt...snik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:29

Vandaag weer eens concours gehad, de vierde week op rij Haha! (vorige twee wedstrijden ging het super lekker, 2 keer 1e met 175 en 176). Ik moest nog 2 winstpuntjes voor het L2 en ik dacht ze vandaag bij elkaar te gaan rijden in mijn laatste proef voor het L2. Tja......dat was dus te gemakkelijk gedacht. Picasso was al erg druk toen ie van de trailer af kwam en moest iedereen op het parkeerterrein effies laten zien dat ie een hele stoere vent was, door omhoog te gaan Verward Haha! Toen zijn we in een flink staptempo naar de losrij-bak gegaan en ook daar was ie behoorlijk wakker Haha! . Maar na een tijdje kon ik hem lekker oppakken en liep ie als een trein, dus deze dame dacht; kat in het bakkie. Nou nee, dus In de ring aangekomen zag ie spoken, de tribune was eng, de spiegel was raar en opeens was de voorlezer ook heel vreemd *LOL* Eigenlijk moest ik wel een beetje om hem lachen, hij was er niet echt bij met z'n koppie en voelde supergespannen aan. Ik heb toch een redelijke proef neer kunnen zetten, ondanks alle spookjes in elke hoek van de ring Haha!

Resultaat; 164 punten!!!! Boos! Dus nu moet ik nog een wedstrijd rijden om m'n laatste winstpunt binnen te halen. Zo zie je maar weer; ik had er niet zo makkelijk over moeten denken. Het is best een redelijke score, maar ik weet gewoon dat het beter kan. Jammer maar helaas.


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:38

Volgende keer beter meid. Het kan natuurlijk niet altijd super gaan he, zal je altijd zien gaat een aantal keer goed, je haalt winst en dan precies als je de overstap wil gaan maken en nog 1 of 2 wp moet dan lukt het niet.

Succes met je volgende wedstrijd!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:44

Nou ja, ik had idd gelukkig wel een winstpunt en zo slecht is de score ook niet. Maar als ie niet zo aan het miepen was geslagen hadden we gewoon een beter resultaat neergezet. Je hebt gelijk; volgende keer beter, je kan niet elke proef 2 wp scoren. Op naar het laatste puntje; dat moet toch gaan lukken Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:49

Haha zo zie je maar, gewoon een extra wedstrijdje inplannen.
Maarja de ene keer had 167 punten voor een proef waar ook allemaal spoken aanwezig waren.En voor een veel fijnere proef 166.Dan snap ik t ook niet.Maar vorige week was ie super heet, en reed ik er 180, nu weet ik dus een beetje wat ik moet doen om hoog te scoren.
Volgende wedstrijd meer geluk, en niet klagen om je 164 punten ( nee dat doe ik ook nooit Schijnheilig ) er zijn zat mensen die dat ook zouden willen halen, maar bij wie t niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:11

Ctal schreef:
Haha zo zie je maar, gewoon een extra wedstrijdje inplannen.
Maarja de ene keer had 167 punten voor een proef waar ook allemaal spoken aanwezig waren.En voor een veel fijnere proef 166.Dan snap ik t ook niet.Maar vorige week was ie super heet, en reed ik er 180, nu weet ik dus een beetje wat ik moet doen om hoog te scoren.
Volgende wedstrijd meer geluk, en niet klagen om je 164 punten ( nee dat doe ik ook nooit Schijnheilig ) er zijn zat mensen die dat ook zouden willen halen, maar bij wie t niet lukt.


Bloos Ja ik weet het Ctal; ik mag ook niet klagen, maar ik ben een "beetje" perfectionistisch ingesteld Bloos Lachen en ik wist gewoon dat ik een veel betere proef had kunnen neerzetten. Het werd door Picasso's gespannen zijn en geklier een beetje rommelig. En ik had me er een beetje op ingesteld dat dit mijn laatste L1 wedstrijd zou zijn. Beetje dom, ik heb er gewoon te gemakkelijk over gedacht Bloos! Helemaal toen ie zo lekker ging lopen tijdens het losrijden.

Aan de andere kant, wist ik voordat ik naar dit concours ging, dat het nogal een "kijkerige" bak is. Maar goed, dat was vorige week ook zo en toen trok ie zich er minder van aan, hij was nu wat heter. Ach ja, dan dat laatste puntje maar een volgende keer.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:41

jammer, volgende keer gewoon weer een winstpuntje en je mag naar L2.

maar het blijft natuurlijk balen omdat je weet dat het in 1 wedstrijd had gekunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:49

Ja precies loulou, aan de andere kant is het natuurlijk ook stom om er op te rekenen. Frusty Het blijft een beest waar je mee bezig bent. En die hebben ook hun "buien" Haha! En de mijne was errrrrug wakker vandaag Haha!

Er was er trouwens nog een die erg wakker was; alleen kwam de ruiter van het desbetreffende paard iets minder gelukkig uit de proef. Hij (het paard) had haar (de ruiter) eraf gebokt midden in de proef en ze moest per ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd. Ontzettend sneu. Ik hoop voor haar dat het allemaal een beetje meevalt. Ze bleef nl. een hele tijd liggen in de ring en daarna werd ze met allerlei backboard-achtige dingen in de ambulance weggereden. Brrr.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:49

Nou Nina ik vind dit ook best wel goed hoor!!!
164 punten!...Dat is toch best wel goed?
Idd wel balen dat je het niet in 1 keer redde maar het kan ook niet altijd perfect gaan...
(Het kwam gewoon omdat ik niet kwam kijken Knipoog )
Hoeveelste werd je nu dan? 2e? 3e?

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:50

Je bent de laatste keren ook zo verwend Knipoog.
Maarre, je mag best blij zijn met die 164 toch! Haha! Ach, die ene x extra is toch niet zo rampzalig Tong uitsteken.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:51

Yoline schreef:
Je bent de laatste keren ook zo verwend Knipoog.
Maarre, je mag best blij zijn met die 164 toch! Haha! Ach, die ene x extra is toch niet zo rampzalig Tong uitsteken.



Ben helemaal niet verwend, ik heb gewoon voor mijn punten moeten rijden hoor. Net als vandaag!

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:52

Jij kunt ook niet tegen een grapje Schijnheilig Tong uitsteken.
Zijn er ook foto's gemaakt? Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:57

Yoline schreef:
Jij kunt ook niet tegen een grapje Schijnheilig Tong uitsteken.
Zijn er ook foto's gemaakt? Lachen


Nee helaas geen foto's deze keer; vriend moest voorlezen en vriendin/groom was tevens oppas vandaag voor mijn dochtertje. Maar de volgende proef wil ik eigenlijk eens vast laten leggen op video.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:38

Joh, helemaal niet gek toch? Lachen
Je hebt toch in Leeuwarden gereden? Is ook een best kijkerige bak Knipoog Dat laatste puntje heb je zo binnen, maak je niet druk Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:06

Ja, dat had ik laatst ook, dacht wel even m2 te worden, maar dat ging mooi niet door! Haha! De volgende wedstrijd had ik helemaal geen verwachtingen, en toen had ik 'm wel! Ga nu mezelf aanwennen om verwachtingsloos te rijden.....
Gefeliciteerd in ieder geval met je score! Super!

Ehmja??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:50

Naz schreef:
Joh, helemaal niet gek toch? Lachen
Je hebt toch in Leeuwarden gereden? Is ook een best kijkerige bak Knipoog Dat laatste puntje heb je zo binnen, maak je niet druk Knipoog


Ja, het was idd in Leeuwarden, en ik hoop toch wel dat ik de volgende keer kan zeggen dat ik L2 startgerechtigd ben Haha!

Wat overigens wel heel erg leuk was; was dat de jury bij de prijsuitreiking nog een heel verhaal hield over wat hij wel en niet wilde zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:52

Nuv schreef:
Ja, dat had ik laatst ook, dacht wel even m2 te worden, maar dat ging mooi niet door! Haha! De volgende wedstrijd had ik helemaal geen verwachtingen, en toen had ik 'm wel! Ga nu mezelf aanwennen om verwachtingsloos te rijden.....
Gefeliciteerd in ieder geval met je score! Super!



Hihi, ja je hoort het idd wel vaker; gisteren zei iemand nog tegen me; "En net bij die laatste puntjes zal je zien dat het wat moeizamer gaat Haha! Ze kreeg dus gelijk ook nog! Haha! Ik moet trouwens zeggen dat ik mijn paard ook nog nooit zo "heet" had meegemaakt. Hij vond zichzelf echt een hele bink Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:10

Citaat:
En net bij die laatste puntjes zal je zien dat het wat moeizamer gaat

ja, dat ken ik. Ik had er half augustus nog twee nodig, en sindsdien heb ik
- afgemeld ivm koliek
- afgemeld ivm kreupel
- afgemeld ivm ziek ander paard
- 153, 160 en 154 punten gehaald
- en vandaag dus 152 en 155

Er rust geen zegen op!

Mara 164 is niet verkeerd en met de superscores van de laatste keren moet het toch vast wel goed komen.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:10

haha zo slecht is dat tog niet!, ik d8 bij de titel dat je geen wp had gereden ofzow.. maarre nog eentje dan. Denk dat je het wel overleeft Tong uitsteken

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 08:36

Het is ook niet slecht; zeker gezien het "gemuts" Haha! van mijn paard, maar ik had me stom genoeg voorgenomen om de volgende wedstrijd L2 te gaan starten... Bloos! En dat had ik dus beter niet kunnen doen *LOL* We gaan er weer voor de volgende keer

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:36

Picasso schreef:
Het is ook niet slecht; zeker gezien het "gemuts" Haha! van mijn paard, maar ik had me stom genoeg voorgenomen om de volgende wedstrijd L2 te gaan starten... Bloos! En dat had ik dus beter niet kunnen doen *LOL* We gaan er weer voor de volgende keer


Jammer zeg, en had nog wel voor je geduimd gisteren, maar dat heeft dus niet echt geholpen. Scheve mond
Misschien toch iets te veel druk op jezelf gezet?
Nou ja, doe je er een keer langer over. Volgende keer lukt het zeker

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:44

Tja. Ik herken het gevoel van verwachting. EN van wisselvalligheid; zo rijd je de ene wedstrijd super lekker, zo rijd je de volgende 'onder de maat'.

Troostend woord: voor je het weet zit je zwaar in de punten in de L2, en maak je je klaar voor de volgende overgang. Deze (toch kleine) teleurstelling ben je snel genoeg vergeten hoor...

Ik blijf het toch een gaaf beest vinden, nog een troostend woordje tot slot.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:57

Picasso schreef:
Het is ook niet slecht; zeker gezien het "gemuts" Haha! van mijn paard, maar ik had me stom genoeg voorgenomen om de volgende wedstrijd L2 te gaan starten... Bloos! En dat had ik dus beter niet kunnen doen *LOL* We gaan er weer voor de volgende keer


Ach joh, ik heb mezelf al heel wat langer voorgenomen om L2 te worden maar elke keer komt er weer iets tussen......
Nu ga ik het in januari weer proberen
Evengoed gefeliciteerd want het zijn toch goede punten.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:12

Lachen Dank jullie wel!
En nogmaals; de score is ook niet slecht.......ik had alleen té hoge verwachtingen deze keer. Aan de andere kant, ik wist eigenlijk wel een beetje wat ik kon verwachten nadat meneer Picasso zich een klein beetje had misdragen op het parkeerterrein. Hij was echt heel erg wakker Haha! Meestal komt ie de laatste tijd wel een beetje omhoog met opstijgen, maar hij gedroeg zich nu alsof ie dacht dat ie weer hengst was. Hij had lawaai en zette z'n nek d'r op, kwam omhoog Haha! Hij doet dat weleens vaker en het is ook wel grappig Lachen maar niet als je je proef nog moet rijden. Al moet ik zeggen dat ie met losrijden na z'n kleine uitspattingen heel lekker liep. Maar ja, dan moet je nog van bak wisselen en zijn daar weer errrrrug enge dingen te zien Haha!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:41

ik geloof dat ik vergeten ben om te duimen Bloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:43

Barb schreef:
ik geloof dat ik vergeten ben om te duimen Bloos


Kijk, daar heeft het aan gelegen!
Barb, voorlopig spreek ik je even niet!!!! Boos! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Luzerna, Neon en 8 bezoekers