onze kippen zijn afgeslacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

onze kippen zijn afgeslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 23:52

Komt m'n moeder vanmorgen voor 8 uur het huis binnenrennen. Ze wilde de kippen gaan voeren, geen kip meer te bekennen in het hok.
Dus iedereen eruit, en we zijn eens verder gaan kijken. Ligt Gerben, onze mooie grote witte haan 10 meter verder, aangevreten in de hals. Eén kip hebben we, levend, teruggevonden in de sloot een eind verderop. De andere 5 zijn gewoon weg. Er zitten grote gaten in het gaas, maar verder liggen er geen veren(wel in het binnenhok) of haar.
Volgens de buurman (jager) is dit onminskenbaar het werk van een vos.

Ik stond echt bijna te kotsen vanmorgen.....gatverdamme. Dit is wel weer het bewijs dat ze vossen moeten gaan afschieten, net als een aantal andere roofdiersoorten. Want als die beesten zo dicht bij de mens komen, dan klopt er toch iets niet.
(ff voor de duidelijkheid: wij wonen wel op het platteland, niet midden in een nieuwbouwwijk oid - maar toch, het blijft abnormaal)


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:00

Heeft m'n opa ook al een paar keer gehad, woont ook op een boerderij, met 14 hectare grond erom heen.Dus ook niet bij een woonwijk ofzo.
Irriterend iig, majah beter dan toen onze kuikens moesten worden afgemaakt door de vogelpest.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:02

Ik denk dat mensen gewoon te dicht bij de natuur gaan wonen, je weet dat er wilde dieren nabij het platteland wonen. Daar moet je rekening mee houden, vooral als je (kwetsbare) dieren houdt. Ik vind het niet eerlijk om de roofdieren er dan de schuld van te geven.

Dat neemt niet weg dat ik 't heel erg vind dat je dieren afgeslacht zijn hoor Ach gut Lijkt me echt verschrikkelijk om ze zo aan te treffen Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:15

Dat gekloot ook met die vossen, en als ze er dan nog 1 pakken en opvreten, nee alles wordt uitgemoord en ze nemen er een paar mee...

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:58

Kais schreef:
Ik denk dat mensen gewoon te dicht bij de natuur gaan wonen, je weet dat er wilde dieren nabij het platteland wonen. Daar moet je rekening mee houden, vooral als je (kwetsbare) dieren houdt. Ik vind het niet eerlijk om de roofdieren er dan de schuld van te geven.

Dat neemt niet weg dat ik 't heel erg vind dat je dieren afgeslacht zijn hoor Ach gut Lijkt me echt verschrikkelijk om ze zo aan te treffen Scheve mond

Niets meer aan toe te voegen ookal is het vreselijk voor de kippen...

---CARPE DIEM---

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:51

Erg sneu zeg voor je kippen.. Verdrietig

Maar ik vind ook dat Kais gelijk heeft. Kun je je kippen niet (nog) beter beschermen? Heel sterk gaas, dat heel diep gaat, zodat de vossen er niet onder door kunnen? S'nachts in een binnenhok dat goed dicht zit??

Sterkte!

... And we like all the fluffy animals.


Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:50

ja, onze zitten ook altijd veilig in een dicht hokje terwijl ze overdag lekker in de tuin mogen scharrelen.

Marilyn Manson was extreem cool gaaf te gek hip vet stoer geil sexy lief leuk knap en ik ben met hem getrouwd *LOL* Haha! Haha! Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 05:08

Moet je weer oppassen voor roofvogels.
O, o, die vreselijke natuur toch. Weg ermee!

Clown

Kortom, ik deel de mening van Kais, Clien, Rainie
en (denk ik ) Nona.

Maar heel akelig om je dieren zo te vinden... Ach gut

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:53

Tis heel zielig voor jullie,maar het blijft de natuur.vossen moeten ook eten dan kunnen ze een nest jongen krijgen die dan genadeloos afgeslacht worden door jagers,dus ja...

Paardentaxi Zeeland

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:58

Tsja we tasten het natuurlijk systeem al aan met onze huisdieren dus je kunt niet verwachten dat de vossen snappen dat ze huisdieren niet mogen vangen en wilde dieren wel.

Gewoon de kippen beter beveiligen dus. Doen ze bij mijn schoonouders ook, want die zijn ook al de nodige kippen en eenden kwijtgeraakt aan vossen e.d.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:19

Kennisen van ons die wonen zowat in het bos. Die hadden vroeger ook kippen bijna allemaal opgeten door roofvogels en andere roofdieren.
Nu heeft hij alleen nog maar witte en bonte duiven. Frusty In de winter jagen de roofvogels gewoon meer, en dan kan het wel eens zijn dat die vogels een duifje meenemen. Scheve mond
Zaten jou kippen achter het gaas met overkapping? Als ze los lopen dan zijn de vossen er natuurlijk des te sneller bij. Wel zielig voor jou en die kipjes. Ach gut

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:57

Heel verevelend voor jullie (en natuurlijk voor de kippen) maar het is wel het instinct van een vos om zo te handellen, mss sterker gaas om het kippen hok doen?
Veel sterkte verder.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:04

Botervlieg schreef:
Moet je weer oppassen voor roofvogels.
O, o, die vreselijke natuur toch. Weg ermee!

Clown

Kortom, ik deel de mening van Kais, Clien, Rainie
en (denk ik ) Nona.

Maar heel akelig om je dieren zo te vinden... Ach gut


Ook ik deel hun mening...

Sterkte met het verlies van je diertjes Ach gut

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:36

Ik deel ook de mening van kias.
Is het risico om daar te gaan wonen...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Alja

Berichten: 25575
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:41

afschieten die vossen, het is misschien wel d enatuur maar op een gegegeven moment komen er teveel van en dan gaan ze steeds dichter bij de mens hun voedsel zoeken...

sterkte rieja Ach gut

ONDERSCHRIFTLOOS

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:46

alja schreef:
afschieten die vossen, het is misschien wel d enatuur maar op een gegegeven moment komen er teveel van en dan gaan ze steeds dichter bij de mens hun voedsel zoeken...

sterkte rieja Ach gut


Vossen mogen wel worden afgeschoten, en die stomme rotkatten dan die onschuldige vogels opvreten?
Daar word een keer tegen gezegd dat ze het niet mogen doen, en de week erop doen ze het zelfde weer.
Heb nog niemand gehoord dat de katten daarom maar moeten worden afgeschoten!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:55

ik vind het heel erg voor je dat je kippen dood zijn, maar om dan meteen die vos maar af te schieten....

het is de natuur. en als je dicht bij bos ofzo woont, dan weet je dat die kans er is. misschien je kippen nóg beter beschermen tegen vossen.

tamary

Berichten: 29153
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:08

alja schreef:
afschieten die vossen, het is misschien wel d enatuur maar op een gegegeven moment komen er teveel van en dan gaan ze steeds dichter bij de mens hun voedsel zoeken...

sterkte rieja Ach gut


Vossen gaan steeds dichter bij mensen voedsel zoeken, omdat mensen overal eetbaars laten slingeren. Er zijn een aantal dieren o.a. vossen die zich snel aan veranderingen kunnen aanpassen. Als steden etc. voedsel gaan betekenen dan zullen vossen daar in de buurt komen. Voor een opportunist als aan vos is het rondscharrelen op de vuilnisbelt etc. nou eenmaal een stuk gemakkelijker manier van voedsel vinden dan een wild konijn proberen te vangen. Daarnaast hebben sommige jagers de gewoonte alle hazen en konijnen af te schieten, dus moet de vos dan ander voedsel zoeken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:10

Getsie wat sneu.
Nou ben ik geen kipliefhebber (anders dan met wat pindasaus en/of ketjap), maar het is wel hartstikke rot voor je om je eigen dieren zo te zien, vermoord en al...
Sterkte ermee. ik zou zelf geen suggestie weten hoe je dit kan voorkomen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:26

Ik ben ook niet zo'n kip liefhebber (moet sowieso niks van vogels hebben) maar dit is natuurlijk wel erg jammer van jouw kippen.

Heel veel sterkte en maak het hek nog steviger, dan komt de vos er de volgende keer niet meer bij!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:31

Ah gosh...
Jeetje, echt rot om je eigen dieren zo te zien, echt erg. Ik heb alleen geen idee hoe je dit soort dingen kunt voorkomen. Sterkte!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:41

Je kunt het roofdier er niet schuldig aan maken, zo gaat het in de natuur en dat houd je niet tegen.

Wel heel erg vervelend natuurlijk, vooral om er dan nog eentje zo terug te vinden. Sterkte

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 16:51

Ik snap best dat jullie zo reageren, van die dieren zijn nou eenmaal in de natuur. Dat klopt ook, maar juist door ons mensen is het evenwicht verstoord. Vossen hebben nu geen natuurlijke vijanden meer, zodat ze zich ongeremd voort kunnen planten en dus steeds meer eten nodig hebben met z'n allen. Waarom denk je dat alle weidevogels hier langzaamaan verdwijnen?

Oplossing? voorlopig gewoon geen kippen weer nemen, ze leggen toch geen eieren in de winter...

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:00

Dat zo'n vos alle kippen pakt, komt doordat die kippen zodra er een vos nadert allemaal beginnen te fladderen. Daardoor wordt die vos helemaal gek. Ik begrijp dat je boos bent maar om nou meteen alle vossen af te laten schieten... Het zit in de natuur. In ieder geval sterkte met het verlies van je beestjes Ach gut

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:04

Wat was dan de natuurlijke vijand van de vos, Rieja?
Ik kan me hooguit voorstellen dat er door aanwezigheid
van andere roof(zoog)dieren (wolven, marterachtigen)
te weinig prooidieren voor een (te) grote vossenpopulatie
waren.
Maar nou ga ik wellicht een beetje te ver off-topic.

(Edit:) De vergelijking doortrekken naar katten (Miep) vond
ik trouwens ook wel goed. Net als loslopende honden.
Maar ja, dat zijn dan weer huisdieren en dat ligt dan toch
anders/gevoeliger bij mensen...
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 16-11-03 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S, Eleadoras, Michelleex, Sandyislief, sberg, Spaansepony, Tzatziki en 147 bezoekers