Is dit een redelijk voorstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Is dit een redelijk voorstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 23:25

Ik dacht erover om een ander bijrijdpaard te gaan zoeken, omdat ik met deze niet mocht lessen. Ik wil graag lessen volgen, omdat ik daar straks, als mijn veulen volwassen is, alleen maar profijt van kan hebben. Ik had dus min of meer kenbaar gemaakt hoe ik erover dacht aan de eigenaresse van mijn huidige bijrijdpaard. Puntje bij paaltje wil ze me eigenlijk toch niet kwijt en heeft ze een voorstel gedaan:
- 1x per week buitenrit (zaterdag of zondag)
- 1 doordeweekse avond longeren, wandelen of staprit
- 1 doordeweekse avond priveles van de eigenaresse
Mijn bijdrage wordt dan €75,- per maand.

Is dit een redelijk voorstel?


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:28

Ik zou zeggen dat het een goed voorstel is!!

Live,LOve,'ndLaugh

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:29

Je weet nu wat je hebt, je moet maar zien of je het ergens anders beter kunt treffen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:29

Hoe veel geld komt er bij en op welk niveau krijg je les?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:29

hoe vaak mag je rijden? maar 2 keer in de week? is 75 euro dan niet een beetje veel?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Samantha_

Berichten: 10775
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:31

Waarom mag je die ene avond alleen maar longeren of stappen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:40

Dat vroeg ik me ook af. En wie bepaald wat je mag doen(stappen of longeren) jij of de eigenaar. Ik vind 't een beetje te veel, €50 is een beter voorstel.

- Offline -

Samantha_

Berichten: 10775
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:41

Ja vind t een beetje raar. Als ze nou zou zeggen, je mag rijden of longeren of buiten rijden wanneer je wilt, zou ik 75 euro wel goed vinden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:47

idd wat ik me ook afvraag,op welk niveau krijg je les?
en geeft ze goed les?
want als ze dat niet doet dan heb je er nog niets aan.

dan zou ik zeggen alles goed,maar de les van iemand die jij wilt.

maar zoals er nog zeiden,ik vind 50 euro ook een iets beter idee Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 23:54

Of er gelongeerd of gewandeld/gestapt moet worden is afhankelijk van de arbeid van de rest van de week. Als hij al vrij intensief werk heeft gedaan de dagen ervoor of al een keer intensief gelongeerd is, dan is nog een keer longeren te belastend.
Ik mag met hem lessen, of bij haarzelf of bij de eigenaresse van stal. Bij de eigenaresse van stal moet je 20 euro per half uur betalen wat ik gewoon teveel vind. Ze is ook heel fanatiek met lesgeven, voor mij zelfs iets te fanatiek vrees ik. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard rijdt nu op L/M-niveau. Niet superhoog dus, maar ik moet het nog maar eens zien te halen. Ze kan het iig wel overbrengen.
Ik betaal nu 35 euro voor 1x buitenrijden en 1x longeren/wandelen/staprit. Die verhoging begrijp ik in principe wel, ze moet wel iedere keer speciaal voor mij naar stal komen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:07

dan vind ik het idd redelijk en zou ik ermee eens gaan Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:34

hmm ik vind 75 euro wel aan de hoge kant, maar zit daar dan als je les van haar neemt dat bedrag al bij in? of moet he haar dan nog betalen?
als het les geld er dan al bij zit zou ik het zeker wel doen!
en anders zou ik er nog eens goed over na denken.. dan is 75 euro best veel...

Dag lieve mama...

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 07:58

Heb jij zin om voor 1 uurtje extra rijden en dus wel les krijgen 10 euro te betalen (4 X10=40 euro)?
Zo zie ik het namelijk.
Je betaalt 35 euro voor 1 keer buitenrijden en 1 keer longeren. Je betaalt dan feitelijk 35 euro voor 1 keer rijden in de week, buitenrijden ook nog. Mag je nooit voor jezelf in de bak oefenen?
Dat longeren, stappen, dat is niet ecth rijden te noemen en daar help je de eigenaar mee.
Dus als jij voor dat ene uurtje extra in de week 40 euro per maand over hebt, dan moet je het doen. Anders misschien zo laten zoals het is en dus 35 in de maand betalen en ondertussen verder kijken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 08:50


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:59

Ik vind 75 euro best veel geld voor wat je ervoor krijgt. Ik zou het zelf niet doen.
Is de eigenaresse gediplomeerd instructrice?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:01

Het lijkt mij redelijk, want als je per week een buitenrit en een les hebt ben je op een gemiddelde manege meer kwijt denk ik.
Bovendien krijg je les van iemand die het goed kan overbrengen, zeg je, en rij je altijd hetzelfde paard.
Als jij het gevoel hebt dat je op deze manier verder kan komen, lijkt het mij een prima oplossing.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:21

Iki heb ook een verzorgster en die betaald 80,- per maand maar die rijd 3-4 keer per week en mag eigenlijk alles doen wat ze wil. 75 euro vind ik ook een beetje veel voor hetgeen wat je krijgt. Mocht je nu gewoon zelf bepalen wat je doet dan is het wel redelijk.

Bevalt prima in duitsland...

pmarena

Berichten: 47925
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:26

Op zich vind ik het vrij veel , je helpt de eigenaresse , rijdt een buitenrit (van hoelang ongeveer ? ) en zorgt puur voor de beweging dan.

Om dan ineens 40 euro extra te gaan betalen voor een uurtje les van haarzelf nota bene...pfoei !

Maar als jij dit ECHT een leuk paard vindt ,
waar je ECHT verder mee wilt komen ,
deze lessen je daarin ECHT kunnen helpen ,
je niet vaker dan 2/3 keer per week aan de gang wilt ,
en voor de rest deze situatie ook eigenlijk perfect bij je past :

dan is het hartstikke mooi Lachen .

Zou je nu liever meerdere keren per week willen rijden ,
meer verantwoordelijkheid en vrijheid willen ,
andere lesmogelijkheden , ander type paard of stal.....

Dan zou ik verder kijken.

Maar als deze vorm eigenlijk precies is wat je zoekt en wilt ,
dan is het toch prima ?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:31

ik vind het ook nog al veel,voor nogal veel eisen van de eigenaar d'r kant!
ik zoek ook een bijrijder:€ 85 ,-(is de helft v/h stalgeld+voer)
en dan kan diegen 3á4 dagen in de week,doen of het zijn/haar eigen paard is,dus doen wat ze willen!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:04

Ik vind het eigenlijk allemaal erg veel geld. Natuurlijk is het haar paard en moet zij de beslissingen nemen wat er wel en niet gebeurd met het paard. Maar daarintegen vind ik dat ze jou dan wel meer vrijheid geven dan dat ze nu doet. Mijn verzorgster doet hem ook 3 dagen in de week en mag zelf weten wat ze met hem doet. Ik kan me voorstellen dat ze de ene dag meer zin heeft om met hem te gaan rijden dan de andere dag en dan longeert ze hem gewoon als ze geen zin heeft. We proberen gewoon samen een schema te maken. En het komt wel eens voor dat ik van plan ben om buiten te gaan rijden en dan heeft ze dat de dag daarvoor ook al gedaan. Dan ga ik gewoon dressuren en maak hierna nog een klein buitenritje. Het is zo makkelijk. Soms dan heeft ze op een dag dat ik hem doe zin om te gaan rijden en doet dat dan ook 's ochtends. Ze schrijft even een briefje of belt dat ze al gereden heeft en dan slinger ik hem 's avonds nog even door de bak of ga lekker een stukje wandelen. In ieder geval pas ik mij dan even aan en andersom gebeurt het ook wel eens.
Weer on-topic.... ik vind dat je veel te veel geld moet betalen voor wat je krijgt. Ze rijdt dan zelf L/M en kan het goed overbrengen, maar om daar dan gelijk zo veel extra geld voor te vragen.
Ik weet niet of je er met haar over kan praten. Maar als ze erg tevreden is over je en je niet kwijt wil, dan kan ze best wat water bij de wijn doen.
Als ze dit niet wil, dan krijg ik toch een beetje het idee dat jij wel handig bent om in ieder geval de stalling elke maand te kunnen betalen (klinkt misschien hard, maar zo komt het wel over dan).


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:09

ik vind het ook veel geld,die dag dat jij doet longeren, wandelen of stappen, daar zou ze JOU voor mogen betalen
dat is nou niet echt werk waar je op zit te wachten, wel dan ?
maar goed je moet het helemaal zelf weten, ik vind het iig erg veel geld !

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:16

ik vind dit toch teveel ik heb voor 35 euro per maand buitenrijden wanneer ik wil maar wel als de eigenaar dan kan
rijden wanneer ik wil en hoelang ik wil
wedstrijden
springen
wandelen
en dan mag ik soms ook nog op t andere paard van haar rijden

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:26

Ik vind het ook veel geld hoor.. Je hebt haar "uit de brand" door goed voor haar paard te zorgen. Nu mag je iets extras doen, wat ik heel normaal vind. Moet je nog meer gaan betalen.
Ik zou gewoon verder kijken en onder tussen dit aan houden. Misschien vind je wel een leuker paard waar je meer mee mag en kan. Maar als jij dit helemaal perfect vind, dan ga je toch lekker door?

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:29

ik zou zowiezo NOOIT betalen voor een bijrijdpaard

maar ik kreeg laatst een aanbod dat ik met een haf mocht doen wat ik wilde, en zo vaak als ik zelf wilde mocht ik ook komen en daar moest ik dan 50 euro voor betalen...

sorry maar in min opzichten kom je bij een manege meer aan je trekken...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:32

Ik betaal ook niet voor de paarden die ik rijd. Ik rijd op dit moment twee merries van een fokker en kan er ook mee lessen. Hij brengt me ook overal waar ik wezen moet en zorgt ervoor dat wat ik nodig heb er is..... Hoef helemaal niets te betalen.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 11 bezoekers