witte staart..... *frusty*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 19:34

ok, hoe krijg je een witte staart wit, deze vraag is hier al vaak geweest, en de meeste zweren bij zilvershampoo.
Dus ik vandaag aan het wassen geslagen.
Eerst met babyshampoo al het vuil eruit, uitspoelen, toen zilvershampoo erin, in laten werken (paar minuten) en goed uitgespoeld.
Gevolg...
Nog steeds gele punten Frusty
Iemand vertelde me om de punten in de bleek te hangen, maar dit lijkt me niet echt goed voor de haren.....
Wie heeft de verlossende tip?

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:37

Wij gebruikte vaak bij de haflingers die naar de keuring moesten van die shampoo voor witte hondje, kan je kopen in de dierenwinkel, werkte ook wel goed! *LOL* misschien kun je dat eens proberen....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:44

tea tree shampoo. of biotex (voor de handwas) helpt ook erg goed als je t echt goed in laat trekken. maarja das t nadeel aan een merrie die pissen lekker tegen hun staart aan. en als de staart eenmaal echt geel is krijg je t er heeeel moeilijk uit (niet dus) dus goed bijhouden en hopen dat de gele punten er vanzelf uitgroeien.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:34

Haar ontkleurder, van die kleine flesjes peroxide, kun je bij kruidvat kopen...met zilvershampoo geldt hoe goedkoper hoe beter *LOL* (vertelde iemand met een schimmel mij Lachen )

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:43

wat dacht je van waterstofperoxide?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:58

of bleekmiddel!!! Haha!
Ik heb toevallig ook vandaag de staart van Margot gewassen, eerst met driehoek zeep en daarna met zilvershampoo.
Ik heb het 5 min in laten trekken, maar weinig wit te zien.
Ik laat het er maar bij, als die vieze zwarte mest strepen er maar uit zijn!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:02

Als geen enkele shampoo meer werkt, kun je altijd nog het haar blonderen Lachen

Of als ze toch al een hele lange staart heeft en de gele plekken zitten op het einde, de schaar erin, Maar ik denk niet dat je dat wilt doen Knipoog
En verder, bleken kan op zich niet zoveel kwaad, als je het maar niet te vaak doet.

Als je een maal de staart wit hebt, goed bij houden!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:09

Vloeibare biotex...de groene! En voor biotex EN zilvershampoo geldt: 20 min in laten trekken!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:05

hoi
Ik was kawa zijn staart eerst met groene biotex en dat laat ik 15 min. intrekken. Als zijn staart heel erg vuil is doe ik dat nog een keer. En dan was ik hem als laaste met zilvershampoo en dat laat ik ook 15 min. intrekken.
Ik vind dat ie van zilvershampoo niet heel erg zuiver word maar dat het heel goed helpt op een al zuivere staart om er dan de mooie zilvere glans in te krijgen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 10:17

aha, ik heb het dus gewoon te kort in laten trekken,
maar ik hoorde dat als je het te lang in laat trekken dat je dan het risico van een blauwe staart krijgt...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:05

bij Evita had ik het puntje van d'r staart eens gewassen met afwasmiddel! toen was ie gelijk wit! maar ik geloof niet dat het erg goed is..

met biotex of zilvershampoo krijg ik hem ook aardig schoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:45

ik ben met de zilvershampoo begonnen met 5 min.
dat werkte niet en de staart was niet blauw dus toen maar opgevoerd naar 10 min. aangezien hij toen nog niet blauw was zit ik nu op de 15 min. En dan is ie bij kawa wel mooi en niet blauw.
Maar het kan idd per staart verschillen dus als ik jou was zou ik het ook langzaam opbouwen dan weet je percies hoe lang het kan.

succes.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 14:57

Ik zeg het npog maar eeeeeeeeen keer

WIPP-EXPRESS

helpt super, deed bij Wj in goede tijden ook.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 15:12

Zeewater, daar zit echt vanalles in Haha!

Ik zelf gebruik altijd vlloeibare zeep. Ik denk als je de staart echt wit wilt krijgen dat je hem in moet pakken en daan gewoon altijd. De staart groeit en je knipt er dan regelamtig een stukje af.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:42

Ik heb van die paarse shampoo bij de ruitersportzaak vandaan, speciaal voor witte paarden (kan morgen wel even kijken hoe 't heet). Als je de staart daar regelmatig mee wast en het goed laat trekken zie je na een tijdje de staart wel steeds witter worden.
Ik was 'm er echt elke week een keer mee en nu wordt 'ie aardig wit, en die gele punten onderin knip ik er gewoon vanaf als ze niet te groot zijn!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:44

Vloeibaar wasmiddel voor de WITTE was gebruikten wij altijd bij de schimmel van de manege werkte perfect wel een half uurtje inlatenm trekken maar werkt echt goed!