Zaterdag allereerste wedstrijd!! Tips graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Zaterdag allereerste wedstrijd!! Tips graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 09:34

En ik dacht nog wel dat die niet doorging totdat ik gisteravond een telefoontje kreeg dat ik om 16:32 moest starten!!! hihi dus lekker kortdag.

Het is een braaf paard en hij is ook wel lief in vreemde omgevingen. Alleen stilstaan is een probleem. (en ik heb proefje 11 dus 2x stilstaan Ach gut ) Maar het is een onderlinge wedstrijd dus ik vind het leuk om gewoon voor de eerste keer eens helemaal in wedstrijd outfit te rijden en natuurlijk is de ervaring altijd meegenomen. We starten pas na januari officieel.

Nu heb ik wat vragen. Ik heb geen proevenboekje OK dan! ja ja heel slim. Ik heb proefje 11 al van internet gehaald, dus die weet ik in ieder geval wel. Alleen waar moet ik nog meer aan denken? Hoelang mogen mijn sporen zijn? (heb stompsporen, de twee na kortste). Moet de voorpluk gevlochten worden?

En graag nog wat tips voor een goed resultaat Lachen


Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:09

succes!! Ik heb zaterdag ook mn eerste wedstrijd met Lotje!!

Je moet de voorpluk ook vlechten ja. Zorg dat ie netjes getoiletteerd is en dat je je spullen al klaarlegt en schoongemaakt hebt. Ken het proefje ook goed uit je hoofd.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:14

je voorpluk hoeft niet gevlochten te zijn hoor, je moet zelf weten of je dat mooi vindt ja of nee, als je een paard een mooi hoofdje heeft dan kan je hem wel vlechten ja, en anders gewoon los laten en alleen doorkammen..
doe 2 dagen van te voren je zadel+hoofdstel invetten enzo en leg de dag vantevoren alvast de spullen klaar die je allemaal mee wilt nemen!!!! en vergeet je zweetdeken niet!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:54

xcynthiax schreef:
je voorpluk hoeft niet gevlochten te zijn hoor,


Gelukkig niet, is geen gezicht bij mijn paard.

Maare goh tips... probeer niet al te zenuwachtig te zijn en ga ruim van te voren jezelf omkleden en je paard opzadelen.... zo voorkom je dat je al te gestressd op het paard gaat zitten omdat je moest haasten .

Succes alvast!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:25

ja daarom, bij mijn paard staat het ook niet als er een knotje in zit *LOL*

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:26

je moet vooral niet zenuwachtig zijn dat breng je over op je paard, en als er iets fout gaat in je proef rij dan gewoon door zonder boos te worden of wat.....en inderdaad je moet gewoon kijken of het staat bij je paardje. ene heel veel succes

patriesjeeeeeee

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 11:21

patriesjee schreef:
je moet vooral niet zenuwachtig zijn dat breng je over op je paard, en als er iets fout gaat in je proef rij dan gewoon door zonder boos te worden of wat.....en inderdaad je moet gewoon kijken of het staat bij je paardje. ene heel veel succes


Dank je allemaal voor de tips!

Ik wordt gelukkig niet zo snel boos op mijn paard. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Ik ga er zo heen om te stunten met het vlechten haha, gister heb ik hem van kop tot staart gewassen en alvast voorgevlochten.


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:48

heel veel succes! vertel je ook nog ff hoe tis gegaan?

op de manier hoe je invlecht letten ze niet zo op! mijn eerste wedstrijd zag het er niet uit! ik had denk ik wel 50 vlechtjes in 2 rijen Verward iig heel vaag! maar kreeg wel een 8 voor verzorging Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers