1e kandidaat-bijrijdster: verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

1e kandidaat-bijrijdster: verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 19:11

Vandaag kwam kandidate no. 1 op bezoek om eens kennis te maken met Imker en mij. Ik had voor de voorzichtigheid nog een vriendin gevraagd of ze wilde komen, gewoon 'just in case'.

Op zich was de kandidate (ik ga geen namen noemen) erg aardig, behulpzaam en wist van wanten, maar was wel een beetje een kletskous die erg bevooroordeeld was, met betrekking tot onze woning en dat we wel erg rijk moesten zijn Bloos! . Was niet zo leuk, want ik had meteen het idee dat ik mezelf moest gaan verdedigen.

Met poetsen, optuigen, rijden enz. was ze erg ervaren, kon Imker redelijk snel netjes laten lopen, dus dat viel niet tegen.

Totdat ze ineens vroeg wat ik haar wilde betalen Verward . Huh, kleine bijdrage in de kosten, wil gewoon zeggen dat ik er een klein bedragje voor vraag, niet dat ik haar lesgeld en benzinekosten enzovoort moet gaan betalen. Op zich was het een goede amazone, maar nu ik 3 paarden heb (2 thuis en 1 ergens anders) vind ik een bijdrage aan haar leveren, niet zo'n strak plan. Maar we hadden toch zo'n groot huis, een eigen zaak en we waren toch tweeverdieners en zij zat maar heel zielig in de WAO en beunde bij. Daar moest ik toch begrip voor hebben? Nee, helaas. Ik heb gezegd dat ik er nog over na wilde denken (vind het ook banketstaaf om meteen te zeggen dat ze niet meer terug hoefde te komen) en dat ik nog zou bellen.

Jammer maar helaas, want ze was op zich wel goed met Imker, maar betalen ga ik niet....

Toos paardloos


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:15

Ik zou idd ook niet gaan betalen, da's wel een mooie eis ineens , sta je lekker van te kijken....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:17

mwah, da's idd niet helemaal niet de bedoeling. Jammer, als het met Imker wel klikte.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 19:18

Jurga schreef:
Ik zou idd ook niet gaan betalen, da's wel een mooie eis ineens , sta je lekker van te kijken....



Ja, en dan nog wel na het rijden, niet even dat van tevoren melden. Zo kan ik ook mijn uitkering (als ik die zou hebben) spekken Boos! !

Toos paardloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:22

*LOL*
Altijd leuk zulk volk, het beste kan je er maar om lachen en vrolijk verder zoeken

(Ik zelf vind de opmerking: "Waarom denk je dat we zo rijk zijn" altijd wel een goede in dat soort situaties, blegh, heb een hekel aan dat soort mensen)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:23

hehe, lekker niet werken en beetje paardje rijden voor de lol en nog geld verdienen ook!
Je hebt groot gelijk!
Maar jammer dat het niks is geworden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:23

pff sommige mensen denken wel op een hele aparte manier!
dan moet ze bij een of andere stal/fokker gaan rijden, niet bij een particulier

jammer hoor!zeker omdat het qua rijden wel klikte met imker!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:31

zo zo die meid heeft het hoog in haar bol! Humor eigenlijk dat soort mensen!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:31

Hahahaha, jammer dat sommie mensen alleen het grote huis zien en neit al het werk wat je er voor doet Knipoog

Hoop voor je dat je volgende kandidate net zo goed met Imker is, minder bevooroordelend en iers realistischer denkend Knipoog

Succes, we krijgen wel van allemaal een verslag he? Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:33

Ik snap dat je wat vreemd opkijkt als je je er niet aan verwacht omdat je 'kleine bijdrage' hebt vernoemd i.p.v. kleine vergoeding... Maar zo vreemd is het nu ook weer niet om iemand te betalen... Het komt langs twee kanten...
Je maakt iemand blij en geeft die persoon in principe de kans op een 'eigen' paard (of toch deels) en dus is het ook wel logisch dat er een kleine bijdrage gegeven wordt...
Maar langs de andere kant kan je het ook bekijken dat de bijrijder jou uit de nood helpt met het bijrijden van je paard en het dus ook weer logisch kan klinken dat jij haar een vergoeding geeft...

Klein misverstandje denk ik dus... zij zal die bijdrage wel anders geïnterpreteerd hebben...

Veel succes met de verdere zoektocht... en balen idd dat het voor de rest toch een goede amazone was en het dan misloopt op dit...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 19:41

Ja, klein misverstandje... Maar zij rijd dus zo al meerdere paarden, en denkt dat ik haar nodig heb om mijn paard op een hoger niveau te brengen (zij heeft zelf nog geen klassering in de sport behaald) en dan krijgen we dit....

Ik zie het al voor me: ik kom aan bij mijn vriendin (daar rijd ik ook een paard voor) en zeg dat ik even 80 euro in de maand wil hebben plus leskosten... Ze zou zich helemaal slaplachen en mij heel snel haar erf afjagen!!

Toos paardloos

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:50

hahha ja dat is de andere kant Haha! Haha!

ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen met je zoektocht naar een gezelschaps pony??

ONDERSCHRIFTLOOS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 19:54

alja schreef:
hahha ja dat is de andere kant Haha! Haha!

ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen met je zoektocht naar een gezelschaps pony??


Zondag komt er iemand (jaja, van Bokt) om te kijken of het haar aanstaat (de stalling, omgeving etc) en dan laat ik dat natuurlijk weer even in een verslagje weten.

Toos paardloos

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:59

Jeetje zeg..
Dan kan ik ook wel zeggen: als jij Imker hier stalt wil ik 'm wel rijden tssk wat een 'eis'.

Waarom ligt vraag en aanbod nou zo ver weg van elkaar Verdrietig

:evaw:

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 21:13

Sjimmy schreef:
Jeetje zeg..
Dan kan ik ook wel zeggen: als jij Imker hier stalt wil ik 'm wel rijden tssk wat een 'eis'.

Waarom ligt vraag en aanbod nou zo ver weg van elkaar Verdrietig


Vraag je er dan geen geld voor? Haha!

Toos paardloos

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:15

Sjuimpje schreef:
:))
Altijd leuk zulk volk, het beste kan je er maar om lachen en vrolijk verder zoeken

(Ik zelf vind de opmerking: "Waarom denk je dat we zo rijk zijn" altijd wel een goede in dat soort situaties, blegh, heb een hekel aan dat soort mensen)


ik sluit me hier volledig bij aan Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:15

nou nu wordt er hier gedaan alsof het zo gek is om betaald te krijgen, maar als er topics zijn over wel of niet betalen, vind iedereen dat de bijrijdster/verzorgster betaald zou moeten worden, of in ieder geval dat het gratis zou moeten zijn.........

begrijp me goed: ik betaalde ook voor bijrijdpaarden, maar dat is iets waar ik persoonlijk geen enkele moeite mee heb, maar tis natuurlijk wel zo dat je de eigenaar helpt, want die zoekt iemand om welke reden dan ook...........

dus tja......maar ik kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken als zij opeens vraagt wat ze gaat krijgen hahahaa.
Maar hadden jullie niet gemaild dan vantevoren ? Bij zulke zaken wil ik altijd voordat ik tijd spendeer al heel veel weten via de mail, en zeker zulke zaken .........

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:00

Er zit dus wel een verschil tussen een bijrijder/verzorger of een paard in training zetten. Meestal ligt dat aan het niveau van de ruiter/amazone.
En ja, daar is dan van te voren duidelijkheid over......

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:09

Ik vraag geen geld dan Veerle Haha! *LOL*

Net wat Jantien zegt. je hebt 'trainers' en 'bijrijders'. Iemand die (bewezen) hoger dan jou en/of je paard is opgeleid die jullie c.q. je paard op weg helpt ja daar betaal je voor. Maar iemand die op gelijk of onder je niveau zit, nee dan niet. LIjkt mij tenminste, en uitzonderingen bevestigen de regel in dit geval denk ik.
Ik ben niet op zo'n bewezen niveau dat ik er geld voor kan en durf te vragen.
Ik kan aardig rondsturen en heb ervaring met jonge paarden, maar ik ben al blij als ik een paard vind waar ik op mag rijden, en eventueel heb ik daar best zelf een (passende) bijdrage voor over.

:evaw:

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:09

Ik vindt wel dat ze lef heeft.
Belachelijk zeg!
Zelf een uitkering trekken en dan ook nog hier en daar wat geld bij gaan verdienen.
Eigelijk had je het moeten melden bij de sociale dienst.
Wij hard werken voor ons geld en zij profiteren.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:43

Ik vind de reacties hier toch wat overdreven...
Het is idd zoals IngridM zegt, als er topics zijn over bijrijders wordt er ook vaak gezegd dat je als eigenaar ook je bijrijder zou kunnen betalen: omdat zij jou uit de nood helpt door je paardje een aantal dagen in de week te verzorgen en te berijden e.d. En dan wordt er hier zo negatief gereageerd...
Ik kan erin komen dat als je voorop de bedoeling hebt dat de bijrijder meebetaald in de kosten dat je vreemd opkijkt als zij het verkeerd opvatte en zelf een vergoeding vraagt... Maar om het nu als vreemd enzo te gaan bestempelen...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:57

De enige ruiters die betaald worden om een paard te rijden zijn superdepuper wedstrijdruiters die jouw paard uitbrengen op concours met de garantie dat ie binnen 2 jaar int Z loopt........... de rest mag betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:39

Wat stom! Ze mag al lang blij zijn dat ze zo'n leuk bijrijdpaard heeft gevonden!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:43

wat raar! ik neem aan dat het geen profesioneel iemand was?! het is meestal zo dat de bijrijder een deel van het stalonderhoud moet betalen. naja veel succes met het zoeken voor de perfecte bijrijder voor Imker!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 21:27

INkie schreef:
wat raar! ik neem aan dat het geen profesioneel iemand was?! het is meestal zo dat de bijrijder een deel van het stalonderhoud moet betalen. naja veel succes met het zoeken voor de perfecte bijrijder voor Imker!


Naja, ze vond zichzelf op het eind van het liedje toch wel professioneel, omdat ze geld vroeg. Daarbij deelde ze ook doodleuk mede dat ze een uitkering had, en zo wat bijbeunde hier en daar met paarden rijden....

Ze heeft inmiddels een sms gehad waarin ik heb gezegd dat ik helemaal niet met haar verder wil en daarop heeft ze niet gereageerd. Dan zal het wel duidelijk zijn, denk ik zo.

De eerste week gaan mijn spullies echt wel achter slot en grendel, ze weet nu immers waar ik woon.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, 3heathcliff5, AchillesKA, DemDeempel, Dnies90, Fientj, Geertema, Lijsken, Lucia88, MariskadeJ, Mliiesje, Punz, rocky_1995, Symke, Vagabondo, XXleonieXX en 147 bezoekers