geweld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

geweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 20:50

ik heb vandaag met maatschappijleer een documantaire gezien over geweld in amerika..
was op aparte manier gemaakt, heel intressant.

die man die m heeft gemaakt ging naar een bank, opende een rekening en kreeg een geweer, hij liet zn haar knippen bij de kapper en tegelijke tijd koos hij uit welke kogels hij wou kiezen.
waren stukjes over die schietpartij op een school in Columbine enz enz.

onbegrijpelijk toch? Scheve mond

ze hebben de vs met canada vergeleken! ook daar heeft iedereen wapens en toen worden er in amerika jaarlijks zo'n 11000 mensen vermoord en in cananda 100 ofzo Scheve mond
over die schietpartij praatte hij met Marilyn Manson (kwam trouwens over als een hele intelligente man, dat had ik nooit verwacht van hem Knipoog)
en marilyn zei: ze kunnen wel iedereen de schuld geven en ik begrijp ook waarom ze mij ervan beschuldigen maar waarom kijkt niemand eens naar de president ed.
toen gingen ze vergelijken! in canada werden er dingen gezegt zoals: we moeten praten enz. terwijl amerika meteen met bommen gaat gooien!

volgende week gaan we verder kijken maar wou het toch even kwijt..
waar gaat het geen met de wereld echt? Scheve mond


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:08

Documentaire heette toevallig niet 'Bowling for Columbine'

Heb die documentaire ook gezien, en het is onvoorstelbaar wat er in de USA allemaal kan op vlak van wapens... en dan vragen ze zich waarschijnlijk af hoe het komt dat er zoveel schietpartijen op scholen zijn, er sluipschutters het leuk vinden om zomaar mensen van straat te gaan schieten en van die toestanden...

Rare jongens, die Amerikanen...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:11

ik denk dat er zeker een stuk waarheid in die theorie zit

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:11

Lautjuh123 schreef:
waar gaat het geen met de wereld echt? Scheve mond


Dat vraag ik me nou ook zovaak af!
Hoelang gaat dit nog allemaal verder...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:31

Het gaat zo verder totdat we met z'n allen gaan samenspannen... Het is te veel een 'ik voor mezelf en voor mij alleen' maatschappij geworden... Het grootste deel van de mensen zal voor zichzelf zorgen, en daar blijft het bij...
Zeg nu zelf, er zijn zoveel dingen waar we het niet mee eens zijn en waar we over morren... maar echt grondige actie ondernemen en met z'n allen (en dan niet een groepje van een paar honderd of duizend) protesteren maar echt iedereen... dan verandert er wat...
Maar als het er aan toe blijft gaan zoals nu.. ik zie er niet snel positieve verandering in dan

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 21:43

ging voornamelijk over amerika. maar ze maakte zo'n vergelijking met andere landen: duitsland iets van 300 moorden per jaar (en dat vind ik al veel!) en japan 90 ofzo en andere landen daar tussen.
en dan amerika: 11000...nou schrok me dood Tong uitsteken

die beelden waar best aangrijpend om te zien, je zag hoe die scholieren schoten en je hoorde hoe huilende scholieren zeiden: en toen schoot hij een zwarte leerling neer, alleen omdat hij zwart was Scheve mond

natalie, volgens mij was dat m ja Knipoog

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:33

WhErE Is ThE LoVe??? Scheve mond

Party!! love is a feeling u feel,that u feel a feeling u've never felt before Party!!

Check mah pro update

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:45

Die documentaire heb ik pas een keer gehuurd. en ik vond het een erg goed verhaal. Het was een documentaire die gemaakt was na een aantal schiet incidenten op scholen in Amerika.

De Amerikanen werden er erg te kijk gezet. Vooral dat 'tekenfilmp'je' over de geschiedenis van Amerika, en de rol die vooral de blanke mens hierin heeft gespeeld, vond ik erg treffend



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie