Zijn jullie er al uit: wat je wil "worden" ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Zijn jullie er al uit: wat je wil "worden" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:25

ik niet namelijk. Ik ben 32 jaar, heb een eigen huis, met stallen en een goed inkomen. Ik werk al 6-7 jaar gedetacheerd (hou niet zo van vast) ik ben "erkend verzekeringsadviseur (B-diploma) en Makelaar Taxateur Onroerende Zaken (en heb vroeger ook dat werk gedaan- me elke dag in mantelpakjes gehesen, met fikse tegenzin). Maar ik werk nu in de Petrochemie als veiligheidsadviseur, en ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad. Op mijn werk aangekomen doss ik mij uit in schoenen met stalen neuzen, brandvertragende kleding, helm bril etc. het is gevaarlijk werk, in een mannencultuur. De enige andere vrouwelijke "collega's" zijn de secretaresses (maar die zitten heel de dag achter de computer) ik ben bij de overige 1100 mannen op de constructie site. Hou me bezig met gevaarlijke producten en het begeleiden van gevaarlijk werk.

Het project loopt teneinde (hoewel misschien Maart 2004) en moet dus iets anders gaan zoeken. Het bedrijf waar ik werk (engels Ingenieursbureau) wil me mee naar Noorwegen hebben, of het hoofdkantoor in Londen. Geen van beide is een optie ivm mijn paarden. (de reis en onderhoud wordt wel betaald, maar 1 van mijn paarden heeft arthrose en speciaal beslag nodig- en dat kan mijn eigen hoefsmid nu eenmaal het beste...en ik heb het hem al gevraagd, hij wil niet mee naar Noorwegen)

Ik twijfel heel erg tussen in deze branche blijven (waar ik het ongeloofelijk naar mijn zin heb) of een rustig parttime baantje zoeken zodat ik meer tijd heb voor de paarden (en wellicht veel minder verdienen)

Hebben jullie nog wijze woorden ?


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:31

Is er nu echt de mogelijkheid niet in het buitenland een smid te vinden die ook dat speciaal beslag doet? Desnoods zoek je wat informatie op a.d.h.v een ijzer van je paard als voorbeeld ofzo? Moet toch wel te vinden zijn, niet?

Ik zou zelf ook niet direct weten wat ik zou kiezen, is toch een grote stap om naar het buitenland te verhuizen ook...
Maar ik zou er toch proberen alles te doen om het mogelijk te maken, aangezien je dit werk heel graag doet.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:49

Ik ben al een keer alleen naar het buitenland (belgie) verhuisd, daar zit ik niet zo mee. Maar ik kan in Belgie of Ned. ook hetzelfde werk blijven doen, maar dan bij andere firma's. Het is niet alleen het speciaal beslag, maar ook het feit dat het in die streek van Noorwegen in de winter gruwelijk koud is (-20/-30) en heel vroeg (15:00uur) donker is. Paarden (tenzij inheemse) komen daar niet buiten de manege in de winter. En dat is niet te doen met een paard met arthrose, althans, dat heb ik er niet voor over. Mijn vader zit ook in de petrochemie, dus ik heb genoeg gereisd in mijn leven. Het gaat me echt over de afweging 1. ik doe werk waar ik lange dagen maak, maar het gigantisch naar mijn zin heb of 2. ik kies voor parttime (of iig 40-36 uur) en heb dan meer tijd voor mijn paarden. Ik denk dat ik het laatste kies.....maar ik weet niet of ik nog hanteerbaar ben in een kantooromgeving !, ben nu zo gewend te zeggen waar het op staat, is misschien moeilijk af te leren Haha!

Aan de andere kant, moet ik toegeven, dat de verleiding om ja te zeggen heel groot zou zijn geweest als ik 2 gezonde paarden zou hebben. Schijnheilig

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:15

Kan je dan niet een leidinggevende functie zoeken zodat je ook kan zeggen waar het op staat? Kweet niet of het helpt, maar iig iets waar je dus je eigen mening mag uiten, moet toch wel wat te vinden zijn?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:08

ehm, wil je niet van die moeilijke vragen stellen!
ik ben nu 23, ik heb de las en de mas gedaan(met een jaartje pauze), daarmee kun je dus vrij weinig want de nederlandse boeren word het boeren bijna onmogelijk gemaakt, waardoor er veel stoppen of emigreren
daarna heb ik een jaartje in de horeca gewerkt, toen ben ik het eertse jaar van mbo verpleegkunde gaan doen
toen ben ik 3.5 maanden in een verzorgingstehuis gaan werken , en nu ben ik begonnen met de pabo, waar ik dus binnenkort mee ga stoppen, is niet voor mij weggelegd
en nu , nu weet ik het alweer niet meer, ik solliciteer maar een eind raak en hoop dat ik ergens word aangenomen, en dat ik mezelf binnen het bedrijf omhoog kan werken doormiddel vaan opleidingen/cursussen

probleem , er \zijn veel te veel dingen die me wel leuk lijken, maar wat HET nu is , geen idee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:26

Echtgenote van een leuke vent met poen zodat ik achter de geraniums kan zitten boeken lezen, 2 paarden per dag rijden, beetje shoppen, beetje koken, beetje aan de port....

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:26

O ja en natuurlijk wel blijven werken maar dan halve dagen Lachen

Culemborg here I come!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:27

Ik ben al 18 jaar aan het bedenken wat ik zal worden.......... en weet het nog steeds niet! Zit nu op MBO administratie maar is nixs aan, na het afsluiten ben ik van plan om SPH te gaan doen Verward

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:27

Gail schreef:
Echtgenote van een leuke vent met poen zodat ik achter de geraniums kan zitten boeken lezen, 2 paarden per dag rijden, beetje shoppen, beetje koken, beetje aan de port....


Heeft ie een broer ? Knipoog

't probleem is denk ik dat ik heel duidelijk weet wat ik NIET wil, maar wat ik wel wil ben ik nog steeds niet achter, maar kom....heeft niemand hier ooit voor deze keuze gestaan ???

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:48

Ben nu bezig aan m'n opleiding SPW en dan vooral onderwijsassistente vind ik het interessantste.
Heb altijd al 'juf'willen worden haha, en ben tot nu toe ook altijd vanplan geweest om deze opleiding af te maken en daarna naar de PABO te gaan, voor basisschool lerares.
Ben laatste tijd toch btje gaan twijfelen, geen idee eignelijk waarom, vind het echt hardstikke leuk, maar kheb laatst een vriendin zooo enthousiast over maatschappelijk werkster, psygologe en nog van zo'n dingen horen praten, klonk me echt ERG interessant in de oren.
Dus dan wel kinder gericht, vind kinderen echt fantastisch!
Maar ja weet het verder nog niet, weet wel zeker dat ik deze opleiding afmaak zodat ik wel en mbo diploma heb, daar kun je toch meer mee.

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:53

Ik heb echt géén idee

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:11

ik doe ook spw en loop momenteel stage op een kinderdag verblijf voor cursisten.
Ouders zitten in het zelfde gebouw op school, volgen een cursus nederlands.
En brengen hun kinderen daar.. dus allemaal buitenlandse kindertjes tussen de 0 en 4 jaar.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:17

Volgens mijn RSi-behandelend therapeute moet ik ophouden met iets willen worden en mezelf accepteren zoals ik ben Haha!
Uiteindelijk moet ik toch iets worden, natuurlijk. Ik doe nu een engelstalige communicatie opleiding, en hoewel men er daar vanuit gaat dat je communicatie-adviseur of iets in die richting word ga ik er stiekum nog steeds van uit dat ik uiteindelijk als reisverhalen-schijfster of dierentuindieren-fotografe op m'n pootjes terecht kom...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:21

, ik weet niet wat ik wil worden.
Ik werk nu een jaartje omdat ik al twee onafgemaakte opleidingen heb gedaan. Even goed nadenken dus
Laatst sprak ik met iemand die bloemsierkunst had gedaan en dus nu bloemiste is. Dat lijkt me wel wat, maar ik wil eerst meer info, alleen kan ik niks op internet vinden(ik heb gezocht op AOC, want daar heeft zij die opleiding gedaan, maar ik kan geen site vinden...)

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:22

alleenheerser van de aarde. het wilt alleen niet echt opschieten.

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:27

SuperPepeijn schreef:
alleenheerser van de aarde. het wilt alleen niet echt opschieten.


HEY! Ik dacht dat jij de personal assistent van Miss Bokt wilde worden??? Cool *lees: de voetveeg Schijnheilig *

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:53

SuperPepeijn schreef:
alleenheerser van de aarde. het wilt alleen niet echt opschieten.


Lijkt me een leuke baan ...enig idee aan wie ik de sollicitatiebrief kan richten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:58

Mist"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
alleenheerser van de aarde. het wilt alleen niet echt opschieten.


Lijkt me een leuke baan ...enig idee aan wie ik de sollicitatiebrief kan richten Knipoog
[/quote]
Aan mij, dan kom je al een heel eind.

Er is alleen een klein nadeel, wij zijn een non-profit organisatie en we draaien op leden en donateurs, we kunnen je goedbeschouwd geen inkomen verschaffen.

Daarom klooi ik ook nog steeds aan in een baan die ik niet wil, in een branche die ik niet leuk vind, met collega's die me gestolen kunnen worden en last but not least een zwaar getikte leidinggevende.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:06

Ik studeer accountancy-fiscaliteit omdat ik in die richting verder wil... Belastingconsulent of belastingcontroleur, of ergens iets in die aard...
Dit is wat ik studeer, omdat ik een diploma wil en deze job me het meest aanspreekt en ik deze richting enorm graag doe en heel interessant vind.

Moest ik na enkele jaren werken ooit de kans krijgen zelf een eethuisje op te richten, twijfel ik er geen moment over... Dit is al een droom van toen ik nog maar 17 was, maar niet iets wat je direct kan verwezenlijken... Heb je eerst kapitaal e.d. voor nodig natuurlijk en dat komt er niet 1-2-3... (en de achtergrond die ik van m'n studie heb is ook handig meegenomen bij zoiets)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:11

ik ben natuurlijk pas 14, maar ik moet eind van het jaar ook al "richting" enzo kiezen!! Maar ik weet ook echt nog niet wat ik wil worden!! Ik weet nog niets eens welke "richting" ik wil!!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:30

Ik weet het ook nog niet echt maar ik wil het liefst wel ontwerpster worden. Maar ik ben echt dat het straks allemaal mislukt.
Verder wil ik ook iets met dansen gaan doen. Wel met streetdance dan he Knipoog

    Dance to express, not to impress.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:36

Ik volg nu een secretresse opleiding dus ik wil dan ook secretresse worden Knipoog Haha!

Live,LOve,'ndLaugh

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:47

ah de mid life crisis

- Offline -

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:26

jep sure, ik ga fysiotherapeute worden. Ben al ingeschreven op mn nieuwe school.

[o]

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:14

verootjoo schreef:
jep sure, ik ga fysiotherapeute worden. Ben al ingeschreven op mn nieuwe school.


Erm, niet om op je feestje te regenen, maar dat zegt niet zo veel hoor... Ik ben nu aan m'n derde (en laatste, hopelijk definitieve) studiepoging bezig. Je ergens inschrijven zet nog niets vast. Er kan nog zoveel veranderen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GrapeshotBot, zivazoef en 26 bezoekers