Wat zoek je in een..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Wat zoek je in een..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 13:29

rijvereniging..

Alleen je startkaart? Lessen? Een binnenbak? Gezelligheid??
Noem maar op! Moet het dichtbij zijn of mag het ook wel iets verder weg.

Roep maar..

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:34

Alleen een startkaart. En voor mij moet de vereniging in de provincie Utrecht zijn omdat ik voor Utrecht wil blijven rijden.

Verder interresseert het me niets. Vroeger wel hoor, toen ging ik echt naar les op de club.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:39

Eigenlijk alleen een startkaart... maar een startplaats zou tegenwoordig ook niet mis zijn Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:33

Ik zoek er vooral gezelligheid en zo kan ik in de winter in een binnenbak rijden met les. Dat is wel zo prettig. En les dus, dat zoek ik er ook.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:38

In de eerste plaats wel een startkaart, maar ik ben wel dit jaar overgestapt van de ene naar de andere rijvereniging omdat de rijvereniging waar ik nu bij zit veel meer activiteiten organiseert, zoals lessen, clinics, uitjes, activiteiten die niets met paarden te maken hebben. Dus ook wel een stuk gezelligheid!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:41

mm ik doe niet mee met de wedstrijden maarre ik steun ze gewoon voor de gezelligheid en 1 x in het jaar is er 6-kamp dan doe ik wel mee en 1 x in het jaar concours daar doe ik het eigenlijk voor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:41

Startkaart en minstens 1 keer per maand wedstrijden.

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:47

Binnenbak, graag dicht in de buurt zodat ik dr te paard heen kan rijden (meestal geen trailer tot mn beschikking/niemand die m kan rijden), les en een startkaart. Gezelligheid is mooi meegenomen, maar ik kom daar waarschijnlijk alleen maar om te rijden als ik niet in de buitenbak kan of voor les.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:49

Gezellig heid en lessen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:46

Binnenbak in de winter, grotere piste voor in de zomer (die ook niet al te rap nat ligt), een uurtje de week les. en dat is het zowat Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:01

kippie17 schreef:
rijvereniging..

Alleen je startkaart? Lessen? Een binnenbak? Gezelligheid??
Noem maar op! Moet het dichtbij zijn of mag het ook wel iets verder weg.

Roep maar..


Alles... Een binnenbak hoeft niet perse. Maar ik vind wel dat er binnen gereden moet worden in de winter. En het moet ook wel dichtbij zijn ja. Dit vind ik in ieder geval van de ponyclub. OK dan!

Bij een paardenvereniging vind ik het toch wel wat anders, ik bedoel dan is het toch meer ieder voorzich.
Ik denk dat ALS ik nog wedstrijden bij de paarden ga rijden dat ik dan de goedkoopste club uitzoek en dan alleen een startkaart hoef. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:31

Lidmaatschap van de club om wedstrijden te kunnen starten en verder eigenlijk weinig. Ik heb niet zoveel met het "club-gebeuren". Ik heb mijn eigen instructrice en heb helemaal geen zin in clubles.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:37

Ik ben al jaren niet meer lid van een rijvereniging, maar vroeger ging ik echt voor de lessen en de gezelligheid.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:38

Voor de startkaart, rijles (1 keer per week of om de week), gezelligheid. Een binnenbak heeft onze club helaas niet, maar wel een hele mooie buitenaccomodatie. Deze is tegenover de stalling waar Risco staat, dus dat is ook zeker een reden.
Het clubgebeuren vind ik wel leuk, alleen vind ik het jammer dat het overal steeds minder word. Tenminste hier in de regio wel.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:46

hier in brabant wordt je niet eens bij alle clubs geaccepteerd als je alleen maar lid wordt voor een startkaart!

onze club stelt nogal wat eisen:
je moet in hoogeloon wonen, of je paard moet in hoogeloon staan(er zijn inmiddels een paar uitzonderingen lid, maar ja anders hielden we helemaal geen leden meer over Knipoog )

je moet voor de club klaarstaan
houdt in: helpen met oud-ijzer actie, helpen met georganiseerde wedstrijden enz enz

verder lessen we 2x per week en wordt je dan ook verwacht

mensen die in de zomer niet anatiek meelessen, hoeven in de wnter ook niet ineens aan te komen als we in een binnebak gaan lessen en hun eigen bak is bevroren, als ze dan ineens mee willen rijden, moeten ze of in een bak vrijrijden, of helemaal niet rijden als er geen plaats is
fanatieke leden hebben t meeste recht op les

er wordt eigenlijk min of meer van je verwacht dat je mee doet met het viertal-rijden(vind ik superleuk *LOL* ) en die leden krijgen in de winter dan ook de 1e keus qua lesuren enzo

ik ben wel heel blij met mn club, is altijd gezellig en 2x per week krijgen we goed les met een groepje van 3-5 man

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:08

Bak die het hele jaar goed te rijden is, gezelligheid, af en toe wedstrijden het liefst lessen, maar als die er niet bij zouden zitten zou ik het niet erg vinden, en ook de startkaart.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:17

Startkaart en het organiseren van wedstrijden waarbij voorinschrijving voor leden mogelijk is.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:52

Fitzroy schreef:
Startkaart en het organiseren van wedstrijden waarbij voorinschrijving voor leden mogelijk is.


Bij die wedstrijden zou je dan eventueel zelf mee willen helpen met organisatie etc? Bij sommige clubs is dat een verplichting, bij andere vrijwillig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:05

kippie17"]
[quote="Fitzroy schreef:
Startkaart en het organiseren van wedstrijden waarbij voorinschrijving voor leden mogelijk is.


Bij die wedstrijden zou je dan eventueel zelf mee willen helpen met organisatie etc? Bij sommige clubs is dat een verplichting, bij andere vrijwillig.
[/quote]


Wij MOETEN idd verplicht meehelpen 's zomers als de club een kringwedstrijd organiseert. Gelukkig is dat maar één keer per jaar??? En als ik m'n snor kan drukken; doe ik dat graag Haha! Bloos

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:22

Picasso schreef:
Lidmaatschap van de club om wedstrijden te kunnen starten en verder eigenlijk weinig. Ik heb niet zoveel met het "club-gebeuren". Ik heb mijn eigen instructrice en heb helemaal geen zin in clubles.


Dat is bij mij dus inderdaad ook beetje zo. Ik was lid voor de startkaart. Zelf les aan huis. Maar als ik in de winter binnen wil rijden kan dat niet omdat er geen binnenbak bij de club is. En tja, dat is toch wel handie. En clubles, hm zou zeker goed voor me zijn vreemde bak en met meerdere ruiters rijden maar ja heb je wel les en dat heb ik al.
Dus ben nu aan het kijken naar een club waar je lid kan zijn voor startkaart binnen kan rijden maar die ook wel wedstrijden organiseerd. En als ze dan een hele goeie instructie hebben. Wil ik daar ook wel over na denken! Als ik maar nooit meer loten moet verkopen!! Blehhh Bloos!
Veeleisend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:50

O ja, loten verkopen, idd ook nog zoiets, blugh.
Maar dat is ook een verplicht nummer bij onze vereniging......helaas.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:54

kippie17"]
[quote="Fitzroy schreef:
Startkaart en het organiseren van wedstrijden waarbij voorinschrijving voor leden mogelijk is.


Bij die wedstrijden zou je dan eventueel zelf mee willen helpen met organisatie etc? Bij sommige clubs is dat een verplichting, bij andere vrijwillig.
[/quote]


Nope, bij voorkeur niet Knipoog , maar als het niet anders kan dan moet het maar.
Toen ik nog startte hielp ik zo weer zo niet (dan ben ik al de hele dag in touw) en als ik niet start ben ik vaak aan het jureren. Meestal zijn er wel genoeg vrijwilligers.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:25

Ik zoek bij een rijvereniging alleen een startkaart.
Vroeger bij mijn oude vereniging ook de gezelligheid en de lessen, maar tegenwoordig doe ik dat nietmeer.
Mijn paard staan nu dan ook op een pensionstal dus dan is het anders dan dat je op de vereniging zelf staat.