Realiteit of mooie droom

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 17:19

Daar worstel ik nu mee,heb mijn paard Lyon te koop aan geboden op marktplaats nadat na anderhalf jaar dokteren toch bleek dat hij voor de sport niet meer geschikt is door atrose.
Heb in overleg met de DA besloten hem niet af te laten voeren (rotwoord maar zo is het) en hem een kans te geven door iemand voor hem te gaan zoeken.
Begin me nu af te vragen of dit gaat lukken heb ontzettend veel reacties gehad maar niet 1 die de moeite neemt te komen kijken.
En tuurlijk kan ik dat begrijpen bedoel hij is niet goed meer dat is een feit en buiten dat de DA denkt dat hij recreatief nog oud kan worden kan ik meer garanties niet geven. dus begin meer en meer te denken dat het niet meer is dan een mooi ideaal beeld ik bedoel als ik zelf een stalletje met weiland had ging hij nooit weg maar dat heb ik dus niet en dus is de realiteit dat ik een keus moet maken en die is zo moeilijk nou wou ff mijn hart luchten en mischien zijn hier mensen die in soortgelijke situaties hebben gezeten ben benieuwd?? Verward


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:26

Ik heb dat ook gehad met mijn paardje maar die was door zijn karakter absoluut niet geschikt voor de recreatie. Zie mijn profiel. Ik wist dat ie pijn had dus ik heb besloten hem in te laten slapen.

Het enge van verkopen is dat als het goed gaat met je paardje en ze gaat beter lopen dat de nieuwe ruiter vast wel wil proberen wat ze wel kan.

Succes!!!!

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:36

Hoi!
Kun je even uitleggen wat ze precies kan en wat niet?
In Arnhem is namelijk een stal bij een groot revalidatie-centrum, waar therapeutisch paardrijles wordt gegeven (kinderen die spastisch, gehandicapt zijn of een ongeluk hebben gehad en bepaalde spieren weer moeten gebruiken).
Er liep toen een paardje met hoefkatrol, die was ontzettend braaf, en er werd tijdens zo'n les alleen maar rondjes gestapt, af en toe een rondje in draf, en bijv. spastische kinderen moeten dan oefeningen doen met hun ledematen, of figuren rijden.
Geestelijk gehandicapte kinderen leerden ze op deze manier (van de Beer naar de Eend= van B naar E rijden) om hun concentratie- en coordinatievermogen te verbeteren, dat soort dingen.
Dit soort 'maneges', waarvan er maar enkele zijn in Nederland vermoed ik, hebben vaak maar weinig pony's/paarden, bij hun maar zes destijds.
Er is vaak weinig geld om een duur paard te kopen, en het paard moet voldoen aan bepaalde eisen: niet neiging tot steigeren/bokken, vaak dus al wat ouder 'afgestompt' paardje, lief op stal (kinderen komen natuurlijk ook aaien en borstelen soms).
Verder niet schrikkerig, spreekt voor zich eigenlijk.
Mocht dit niks voor je paard zijn, kijk eens in het tijdschrift 'Landleven', in de boekwinkel.
Je zou daarin een berichtje kunnen plaatsen, die lezers kunnen soms nog wel bij hun hobby-boerderij een paard gebruiken, puur voor recreatieve doeleinden.
Is een kinderboerderij of zo niet iets voor paarden die alleen nog maar recreatief en niet intensief bereden mogen worden?
Er zijn kinderboerderijen waar wel pony wordt gereden, maar er zijn er ook waar wel een pony of zo rondloopt, maar waar (door tijd- en vrijwilligersgebrek) NIET gereden kan worden door kinderen.
Zoiets als die laatste zou dus wat kunnen zijn?
Maar inderdaad ja, die zekerheid dat ze dus inderdaad niet teveel met je paard gaan doen...
Heel veel sterkte en succes met zoeken!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 18:52

Tjaa dat is dus mijn grootste angst dat ik hem dadelijk verkocht heb aan iemand die dan dus inderdaad zoiets heeft van heee dat kan ie ook en goh toch nog even proberen en dan kan ik dus niet meer ingrijpen en sla ik mezelf dus voor mijn hoofd.
Of hij geschikt is voor gehandicapten mensen tjaa kijk hij is nog maar 8 jaar en dus niet klinisch dood daarbij ook nog eens 1.80 hoog. maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:42

doordat ie zo groot is lijkt het me ook moeilijk om hem naar een kinderboerderij te doen eigenijk

ik vind het echt heel k*t voor je, k hoop echt dat je een goede oplossing vindt!!!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 00:29

Jaa dat hoop ik ook maar hij lijkt ver weg bedankt in ieder geval


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Mark0919, Mnoonn, Poety, Rivendell, Vagabondo, VosjeN en 40 bezoekers