Toileteren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 12:23

om het maar even netjes te zeggen!
wie heeft er nog wat tips?
ik ga jino straks even helemaal bijwerken, beentjes wassen, staart wassen, staart knippen en manen trekken, maar heeft iemand noog een gouden tip voor het manen trekken? ik ben daar dus echt slecht in! krijg het nooit mooi recht (hehe logishc, maarbij mij is er altijd wel 1 pluk veeel te kort)
en jino heeft best dikke manen, en ze zijn nu aan het bij groeien want ik had ze van de zomer afgeknipt, zodat ze recht opstonden, was wel heel leuk, maarik wil ze nu ongeveer 1 hand breedte, maar ik denk dat ze dan weer recht overeind gaan staan, wat kan ik hieraan doen? of is ze trekken al genoeg?
en hoe kan ik dr sokken netjes knippen? of kan ik ze hetbeste scheren?
nouja alle tips zijn welkom!

"Some memories are best forgotten"


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 12:32

ik vind het t mooiste als je het met een mesje snijt blijft het dik en mooier recht

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 12:33

Ik heb een soort kammetje, waar een scheermesje in zit. Ehm, snappie?? hihihi.
Maar in ieder geval, das heeeeel handig, vooral met een paard die al stressed, alsik alleen de manen al kam met een trekkammetje!!
Het wordt mooi gelijk, zonder de hakkels die je hebt met een schaar, je bent zo klaar!
Ook de sokken en verdere lange haren werk ik bij met dat dingetje. Wordt echt keurig allemaal, ben er echt blij mee!

Isolda is er niet bang van, doet haar niet zeer en is heel veilig, doordat het mesje achter de tandjes van het kammetje zitten.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-01 12:35

dus als je daar meekamt snijdt het direct de manen?
ik ken het wel, toch maar eens aanschaffen!

"Some memories are best forgotten"

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 12:35

is dat een soort schaar met een kammetje erin??????

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 17:24

Ja, als je ermee kamt, snijd je ook! Das heel handig voor de sokken! Isolda heeft wat lange haren bij haar kaken en ook langs haar been. Die "kam" ik op deze manier weg.
En bij de manen zet ik het kammetje gewoon "dwars" op de manen en snij die gewoon.

Ik had ook z'on dingetje gezien als eensoort schaartje, maar die koste wel 60 piek ofzo!!! Had ik er niet voorover, net zo min als voor een scheerapp.
Dat "kammesje" kost iets van 17 gulden, valt best mee!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 18:11

ik heb ook zo'n ding (schaar met kam ineen) bij mijn oude paard gekregen maar ik wist niet eens wat het was ik heb m ook niet nodig bij sya hoe meer sok hoe mooier. als je nog niet zo'n ding hebt mag je m wel hebben moet je ff je adress geven stuur ik m wel op ofzo
of als iemand anders m niet heeft en nodig hebt

_________________
[img]../upload/152/anihast.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-04-01 19:12 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 19:23

Nou ik meld me wel aan hoor. Ik wil de manen van barley toch niet al te lang hebben maar zeker niet kort....

Dus als je hem toch weg doet.... Party!!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 16:19


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 17:52

Heeeee....nu is Heike me voor zie ik Knipoog

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 17:54

tip:om lange haren weg te werken, neem een gilette scheermesje (ja die voor mensen)
scheren met de haren mee anders krijg je happen. Knipoog
hoe trekken jullie de manen?
met kammetje?
ik doe ze altijd met mn vingers Lips are sealed auw
maar je krijgt wel het beste resultaat zonder dat het al te veel pijn doet bij de paarden.zorg wel voor genoeg pleisters.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 19:45

Doe je dat met een gewoon "kaal" scheermesje? Ben je dan niet bang dat je in je paard snijd? Bij een onverwachtse beweging ofzo? Brrr.. ik zou dat bij Isolda dus niet doen. Echt een tip, dat dingetje wat ik heb. Is dus ook een scheermesje, maar met een bescherming er omheen. Dus als ik uitschiet, heb ik geen dikke jaap in Isolda!


Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:21

een haflinger met lange manen is toch wel handig. Af en toe even een beetje bijknippen en dat is het!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 12:29

mijn sjorssie dan met zijn fjordencoupe...
die moet ik elke 2a3 weken knippen anders valt het om. Hij heeft hele dikke manen en heeeel stug dus na de helft is mijn schaar alweer bot grrrrrrrrr.
Ik doe ook de manegefjorden (2)en daar ben ik in een kwartiertje 'per stuk' mee klaar....
Succes ermee!

:evaw:

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 12:46

Ik trek de manen altijd. En dat doet echt geen pijn hoor. De paarden die ik altijd trek die hangen ook gewoon tegen dus geen enkel probleem en om de manen gelijk te krijgen moet je gewoon goed kijken. Ik begin altijd met de langere plukken die eronder uitkomen. Die trek ik er eerst uit en wil ik ze korter dan trek ik de manen uit het midden ertussenuit. Heel makkelijk en ze zijn gewoon altijd gelijk. Dit doe ik met een gewoon manenkammetje. Pluk touperen, restje om de kam heen wikkelen en trekken. Dat is alles.

_________________
[img]../upload/111/fun28.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ellen op 2001-04-03 13:47 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 13:13

De dikste plukken trek ik altijd en de rest knip ik bij(de puntjes gelijk). Als je de manen 1 keer goed trekt hoef je ze alleen maar af en toe bij te punten, want manen trekken Huilen vinden de paarden echt geen pretje. Als je bang bent dat ze gaan staan, dan vlecht je hem even in na het manen trekken, doe dit wel nat!!! Dus je maakt zijn manen nat, je doet er een strakke vlecht in , en vouwt heb een paar keer op of rolt hem op en klaar is kees!!
Succes

[img]../upload/236/990302731.jpg[/img]
[img]../upload/236/990301688.jpg[/img]
[img]../upload/236/990226642.jpg[/img]
[img]../upload/236/990225619.jpg[/img]
_________________




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-03 14:16 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 19:53

Bij mijn paard laat ik de manen mooi groeien. De vroige eig had ze altijd kort geknipt, stond wel ondeugend, maar vind ik perssonlijk niet bij het paard passen. Ik knip nu af en toe een klein stukje eraf. Wel knipe ik de plek van het kopstuk kort. Bevalt goed. De staart knip ik ook af en tioe een stukje...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:05

manen? Die van mij heeft héél weinig, die knip ik dus gewoon. Staat even een paar daagjes weird, maar darana ziet het er weer gewoon normaal uit. Als ik ga trekken gaat ze ten eerste op en neer springen en ten tweede blijft er niks over....aan deze info heb je eigenlijk niks, maargoed.

Succes ermee, met dat toiletteren. Wel een strak plan nu eigenlijk. verder kunnen we toch vrij weinig....

grtx, Rieja (de tentamens zijn voorbij!! Party!! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, pluklief, SunnyHorse, tienus63 en 42 bezoekers